Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9000 Publications


2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 31606
Altun, Tülay, et al., editors. DaZ für den Fachunterricht der Sekundarstufe I. Gesellschaftswissenschaften Klasse 5-10. Materialien, Tipps, Hilfen und Methoden. Cornelsen, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6075
Krüger, Alexander, et al. “Measuring and Modeling Salience with the Theory of Visual Attention.” Attention, Perception, & Psychophysics, vol. 79, no. 6, 2017, pp. 1593–614, doi:10.3758/s13414-017-1325-6.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28979
Tünnermann, Jan, et al. “Measuring Attention and Visual Processing Speed by Model-Based Analysis of Temporal-Order Judgments.” Journal of Visualized Experiments, 2017, doi:10.3791/54856.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, Julia, and Ingrid Scharlau. “Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase.” Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft, edited by Renate Petersen et al., Springer VS, 2017, pp. 315–30, doi:10.1007/978-3-658-14268-1_24.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31650
Scharlau, Ingrid. “Diese Linie sollte man verlängern: Zum Verhältnis der Hochschuldidaktik zu den Fächern.” Zwischen Wissenschaftsforschung, Wissenschaftspropädeutik und Hochschulpolitik. Hochschuldidaktik als lebendige Werkstatt. Festschrift für Ludwig Huber zum 80. Geburtstag, edited by Wolff-Dietrich Webler and Helga Jung-Paarmann, UVW, 2017, pp. 229–42.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32535 | OA
Bohndick, Carla, et al. “The Interplay between Subjective Abilities and Subjective Demands and Its Relationship with Academic Success. An Application of the Person–Environment Fit Theory.” Higher Education, vol. 75, no. 5, Springer Science and Business Media LLC, 2017, pp. 839–54, doi:10.1007/s10734-017-0173-6.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32536
Bohndick, Carla, et al. “Competencies and Career Choice Motives: Characteristics of High School Students Interested in Teacher Education Programmes.” Journal of Education for Teaching, vol. 43, no. 5, Informa UK Limited, 2017, pp. 566–80, doi:10.1080/02607476.2017.1355029.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32545 | OA
Buhl, Heike M., and Johanna Hilkenmeier. “Bildung und Lesesozialisation im Elternhaus.” Handbuch Entwicklungs- und Erziehungspsychologie, edited by Bärbel Kracke and Peter Noack, Springer, 2017, pp. 163–79, doi:10.1007/978-3-642-54061-5_10-1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32534
Hilkenmeier, Johanna, and Heike M. Buhl. “Zur Bedeutung des Gesprächs am Elternsprechtag – Ein Blick in die Forschung.” Handbuch zur Kooperation und Kommunikation mit Eltern, edited by Gernot Aich et al., vol. 1, Schneider-Verlag, 2017, pp. 76–85.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32539
Hilkenmeier, Johanna, et al. “Motivationsförderung am Elternsprechtag. Zum Zusammenhang zwischen eingeschätzter Leseleistung, Lehrer- und Elternverhalten.” Psychologie in Erziehung und Unterricht, vol. 64, no. 4, 256–269, Ernst Reinhardt, GmbH & Co. KG, 2017, doi:10.2378/peu2017.art18d.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed