Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9069 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20860
Strauß, Sara, and Sarah Schäfer-Althaus. “Transient Bodies, Bodies in Transition: An Introduction.” In Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, edited by Sara Strauß and Sarah Schäfer-Althaus, 7–22. Heidelberg: Winter, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20861
Strauß, Sara. “Ageing (Female) Bodies and Mortality in Eighteenth-Century Poetry.” In Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture, edited by Sara Strauß and Sarah Schäfer-Althaus, 205–26. Heidelberg: Winter, 2020.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20862
Strauß, Sara. “Visualising Memory Loss and the Politics of Representation in Contemporary Portraiture.” Journal for the Study of British Cultures 27, no. 1 (2020): 63–76.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18020
Graf-Schlattmann, Marcel, Dorothee M. Meister, Gudrun Oevel, and Melanie Wilde. “Kollektive Veränderungsbereitschaft als zentraler Erfolgsfaktor von Digitalisierungsprozessen an Hochschulen.” In Zeitschrift für Hochschulentwicklung, Jg.15/Nr. 1 (März 2020)., 19–39, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book | LibreCat-ID: 18142
Büker, Petra, and Julia Höke. Bildungsdokumentation in KiTa und Grundschule stärkenorientiert gestalten. Vol. 7. KinderStärken. Stuttgart: Kohlhammer, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22466
Meister, Dorothee, and Ilka Mindt. “Einleitung.” In Mobile Medien im Schulkontext, 41:1–6. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22467
Mindt, Ilka, and Yasemin Kaymak. “Digitale Elemente im Englischunterricht.” In Mobile Medien im Schulkontext, edited by Dorothee Meister and Ilka Mindt, 41:155–74. Medienbildung und Gesellschaft. Wiesbaden: Springer VS, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-29039-9_8.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22470
Schmidt, Rebekka, Nico Dietrich, and Ilka Mindt. “Viele Wege Führen Nach Rom - Möglichkeiten Und Modelle Des Inverted-Classroom-Modells Aus Interdisziplinärer Sicht.” In Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, 2020. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22472
Mindt, Ilka, Rebekka Schmidt, Michael Beißwenger, and Nico Dietrich. “Mit Digitalen Arbeitsformen Das Lernen Bereichern: Zur Gestaltung Sinnstiftender Präsenzphasen Mit Dem Inverted-Classroom-Modell.” In Digitale Innovationen Und Kompetenzen in Der Lehramtsausbildung, edited by Michael Beißwenger, Björn Bulizek, Inga Gryl, and Florian Schacht, 165–207. Duisburg: Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2020. https://doi.org/10.17185/duepublico/73330.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 22473
Mindt, Ilka, and Rebekka Schmidt. “Student Engagement Im Inverted Classrom.” In Tagungsband Zur Tagung Inverted Classroom and beyond 2020, edited by G. Brandhofer, J. Buchner, C. Freisleben-Teutscher, and K. Tengler, 1–16. Norderstedt: BoD, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 22477
Mindt, Ilka. “Kristin Bech and Ruth Möhlig-Falke, Eds. Grammar – Discourse – Context: Grammar and Usage in Language Variation and Change. Berlin and Boston, MA: De Gruyter, 2019,” 2020. https://doi.org/10.33675/ANGL/2020/3/18.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21824
Tönnies, Merle, and Eckart Voigts. “Posthuman Dystopia: Animal Surrealism and Permanent Crisis in Contemporary British Theatre.” Journal of Contemporary Drama in English 8, no. 2 (2020): 295–312.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Rumlich, Dominik. “Bilingual Education in Monolingual Contexts: A Comparative Perspective.” The Language Learning Journal 48, no. 1 (2020): 115–19. https://doi.org/10.1080/09571736.2019.1696879.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Matz, Frauke, and Dominik Rumlich. “Englischsprachige Jugendbücher Innerhalb Und Außerhalb Des Englischunterrichts – Young Adult Fiction Als Empirischer Gegenstand Der Literaturdidaktik.” In KONTROVERS. Literaturdidaktik Meets Literaturwissenschaft, edited by Andreas Grünewald, Meike Hethey, and Karen Struve, 159–76. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
Matz, Frauke, Michael Rogge, and Dominik Rumlich. “Die Mündliche Prüfung in Der Sekundarstufe II: Herausforderung Und Chance Für Die Fremdsprachendidaktik.” In Testen Bildungssprachlicher Kompetenzen Und Akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge Für Schule Und Hochschule, edited by Anastasia Drackert, Mirka Mainzer-Murrenhoff, Anna Soltyska, and Anna Timukova, 17–34. Frankfurt am Main, Germany: Lang, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 9711
Strauß, Sara, and Sarah Schäfer-Althaus, eds. Transient Bodies in Anglophone Literature and Culture. Anglistik & Englischunterricht. Heidelberg: Winter, 2020.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 16508
Harteis, Christian, and Carina Caruso. “Inwiefern können Praxisphasen im Studium zu einer Theorie-Praxis-Relationierung beitragen? Implikationen für die professionelle Entwicklung angehender Lehrkräfte. .” In Verlängerte Praxisphasen in der universitären Lehrerbildung: Spannungsfelder zwischen Theorie, Praxis und der Bestimmung von Professionalisierung , edited by K. Rheinländer and D. Scholl, 58–73. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2020.
LibreCat
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15580
Kersting, Joschka, and Michaela Geierhos. “Aspect Phrase Extraction in Sentiment Analysis with Deep Learning.” In Proceedings of the 12th International Conference on Agents and Artificial Intelligence (ICAART 2020) --  Special Session on Natural Language Processing in Artificial Intelligence (NLPinAI 2020), 391--400. Setúbal, Portugal: SCITEPRESS, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15582
Buff, Bianca, Joschka Kersting, and Michaela Geierhos. “Detection of Privacy Disclosure in the Medical Domain: A Survey.” In Proceedings of the 9th International Conference on Pattern Recognition Applications and Methods (ICPRAM 2020), 630--637. Setúbal, Portugal: SCITEPRESS, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 15635
Kersting, Joschka, and Michaela Geierhos. “Neural Learning for Aspect Phrase Extraction and Classification in Sentiment Analysis.” In Proceedings of the 33rd International Florida Artificial Intelligence Research Symposium (FLAIRS) Conference, 282--285. North Miami Beach, FL, USA: AAAI, 2020.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed