Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9211 Publications
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36209
J. R. Schulze, F. K. Hoya, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effects of pre-service teachers’ collaborative planning lessons on their professional self-concepts. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). ‘Educational Research (Re)connecting Communities,’” 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39819
C. Pieper, B. Kottmann, and S. Miller, “Professionelle Kompetenzwahrnehmung von Lehramtsstudierenden in Praxisphasen. Zusammenstellung eines Erhebungsinstruments mit den Schwerpunkten auf diagnostischen und didaktischen Kompetenzen sowie dem Umgang mit Heterogenität,” HLZ - Herausforderung Lehrer_innenbildung, Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 3, no. 1, pp. 184–200, 2020, doi: 10.4119/HLZ-3201.
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 30983
K. Schubert, “Okkasionalismus,” in WSK Band 6 (Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft): Text- und Diskurslinguistik., vol. Band 6, C. Gansel, C. Spieß, and Walter de Gruyter Online Datenbank, Eds. 2020.
LibreCat
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 30982
K. Schubert, “Neologismus,” in WSK Band 6 (Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft): Text- und Diskurslinguistik., vol. Band 6, C. Gansel, C. Spieß, and Walter de Gruyter Online Datenbank, Eds. 2020.
LibreCat
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 30981
K. Schubert, “Archaismus,” in WSK Band 6 (Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft): Text- und Diskurslinguistik., vol. Band 6, C. Gansel, C. Spieß, and Walter de Gruyter Online Datenbank, Eds. 2020.
LibreCat
2020 | Book | LibreCat-ID: 32463 |
S. Bonanati, C. Greiner, N. Gruchel, and H. M. Buhl, Lesekompetenz fördern. Ein Manual für das LIFE-Programm zur Stärkung der Zusammenarbeit von Schule und Elternhaus. Wiesbaden: Springer, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24903
N. F. Tolksdorf, F. Viertel, and K. J. Rohlfing, “Do Shy Children Behave Differently than Non-shy Children in a Long-term Child-robot Interaction?,” 2020, doi: 10.1145/3371382.3378367.
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24904
N. F. Tolksdorf and K. J. Rohlfing, “Parents’ Views on Using Social Robots for Language Learning,” 2020, doi: 10.1109/ro-man47096.2020.9223540.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20260
C. E. Crawshaw, F. Kern, U. Mertens, and K. Rohlfing, “Children’s Narrative Elaboration After Reading a Storybook Versus Viewing a Video,” Frontiers in Psychology, vol. 11, 2020, doi: 10.3389/fpsyg.2020.569891.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39836
A. Vogt et al., “Assessment of the quality of end-of-life care: translation and validation of the German version of the ‘Care of the Dying Evaluation’ (CODE-GER) – a questionnaire for bereaved relatives.,” Health and Quality of Life Outcomes, vol. 18, no. 311, pp. 2–15, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40245
B. Herzig, “Digitalisierung, Medienbildung und Medienkompetenz. Verhältnisbestimmungen und Implikationen für die Lehrerbildung und den Lehrerberuf.,” in Digital?! Perspektiven der Digitalisierung für den Lehrerberuf und die Lehrerbildung (Beiträge zur Lehrerbildung und Bildungsforschung, Band 5), 1st ed., M. Rothland and S. Herrlinger, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 35–50.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40255
B. Herzig, “Medienkompetenz. Modellierung, Messung und Bedeutung in Zeiten der Coronapandemie,” TELEVIZION 33/2020/2, no. 33, pp. 1–6, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40284
B. Herzig, “Bildung in der digitalen Welt. Digitalisierungsbezogene Kompetenzen von Lehrpersonen,” Schulmagazin 5-10: Impulse für kreativen Unterricht, no. 4, pp. 7–11, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40288
B. Herzig, “Medienbildung in der Grundschule - ein konzeptioneller Beitrag zur Auseinandersetzung mit (digitalen) Medien.,” Zeitschrift für Grundschulforschung, no. 13, pp. 1–18, 2020, doi: 10.1007/s42278-019-00064-5.
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40310
J. Decius, N. Schaper, and A. Seifert, “Investigating the Hen-Egg-Problem: A Cross-Lagged-Panel Approach to Informal Workplace Learning and Working Conditions.,” presented at the 9th PDRnet Research Symposium, Antwerpen, 2020.
LibreCat