Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8874 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37742
Löper, Marwin Felix, Fabian Karl Hoya, Frank Hellmich, Eva Blumberg, and Susanne Schwab. “Pre-Service Teachers’ Cooperative Learning Processes and Their Qualifications for Inclusive Science Learning in Primary School. Poster Presentation. 6th International Conference on Inclusion.” Wuppertal: University of Wuppertal, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36390
Kuhn, Melanie , and Sandra Landhäußer. “Die gesellschaftlichen Bedingungen Sozialer Arbeit erforschen.” In Forschungsfelder der Sozialen Arbeit , edited by Pascal Bastian and Barbara Lochner, S. 45-69. Hohengehren , 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40595
Pieper, Catania, Brigitte Kottmann, and Susanne Miller. “Kritisch-reflexive Praxiserfahrungen in der Grundschule: Das Projekt ‘Schule für alle.’” In System. Wandel. Entwicklung. Akteurinnen und Akteure inklusive Prozesse im Spannungsfeld von Institution, Profession und Person, edited by Ewald Feyerer, Wilfried Prammer, Eva Prammer-Semmler, Christine Kladnik, Margit Leibetseder, and Richard Wimberger, 293–97. Bad Heilbrunn : Klinkhardt, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40605
Grüter, Sandra, and Brigitte Kottmann. “‘Das Beste für mein Kind’: Eltern im Übergang zwischen Vorfreude, Sorge und Erwartungsdruck.” In Kinder beim Übergang begleiten. Von der Anschlussfähigkeit zur gemeinsamen Verantwortung, edited by Maresi Lassek and Marion Gutzmann, 82–100. Frankfurt: Grundschulverband, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40606
Kottmann, Brigitte, Susanne Miller, and Marianne Zimmer. “Macht Diagnostik Selektion?” Zeitschrift für Grundschulforschung 1, no. 2018 (2018): 23–38. https://doi.org/10.1007/s42278-018-0008-2.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
Plöger, Wilfried, Daniel Scholl, and Andreas Seifert. “The Quasi-Experimental Attitude of Teachers: The Development of a Questionnaire.” Journal of Education for Teaching 44, no. 4 (2018): 415–30.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 40492
Sackel, Johanna. “„Rationale Fischerei“? Das Konzept des Maximum Sustainable Yield im Spannungsfeld von Ökonomie und Ökologie.” Vierteljahrschrift für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte 105, no. 2 (2018): 183–200. https://doi.org/10.25162/vswg-2018-0005.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 | OA
Krüger, Alexander, Jan Tünnermann, Katharina Rohlfing, and Ingrid Scharlau. “Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory.” Archives of Data Science, Series A 5 (2018): 1–27. https://doi.org/10.5445/KSP/1000087327/10.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17557
Abramov, Olga, Stefan Kopp, Anne Nemeth, Friederike Kern, Ulrich Mertens, and Katharina Rohlfing. “Towards a Computational Model of Child Gesture-Speech Production.” In KOGWIS2018: Computational Approaches to Cognitive Science, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
König, Johannes, Kerstin Darge, Stefan Klemenz, and Andreas Seifert. “Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens?” In Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., edited by Johannes König, Martin Rothland, and Niclas Schaper. Wiesbaden: Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37748
Görel, Gamze, Fabian Karl Hoya, Marwin Felix Löper, Timm Albers, and Frank Hellmich. “KinU. Kompetenzentwicklung Im Inklusiven Unterricht. Posterpräsentation Bei Der Auftaktveranstaltung Der Förderlinie ‘Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung’ Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF).” Frankfurt am Main: Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37741
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Does the Parental Role Model Behavior Play an Important Role for Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities? Paper Presentation. 6th International Conference on Inclusion.” Wuppertal: University of Wuppertal, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37740
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “The Role Of Primary School Students’ Perceptions Of Their Parental Behavior For Their Attitudes Towards Peers With Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2018.” Bolzano: Free University Bolzano, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37739
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. “Parental Feedback and Primary School Students’ Reading Competencies. Single Paper. ECER 2018.” Bolzano, Italy: Free University Bolzano, 2018.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36404
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. “Feedback Im Elternhaus Und Leseleistungen von Kindern Im Grundschulalter. Vortrag Auf Der 83. Tagung Der Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).” Lüneburg: Leuphana Universität Lüneburg, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18970
Bührmann, Thorsten, and Petra Büker. “Bildungshäuser als neue interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Ein systemtheoretisches Erklärungsmodell .” In Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress, edited by Edith Glaser, Hans-Christoph Koller, Werner Thole , and Salome Krumme, 512–19. Opladen: Budrich, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36865
Bock, Karin, Nina Göddertz, Franziska   Heyden, and Miriam   Mauritz. “Die Kinderladenbewegung. Ein ‘gesellschaftliches Erziehungsexperiment’ mit biographischen Auswirkungen als ‘Neue Soziale Bewegung’?” In Soziale Bewegungen und Soziale Arbeit. Von der Kindergartenbewegung zur Homosexuellenbewegung. , edited by Diana Franke-Meyer and Carola Kuhlmann, 225–36. Wiesbaden: Springer VS, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-18591-6_18.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 36849
Göddertz, Nina. Antiautoritäre Erziehung in der Kinderladenbewegung. Rekonstruktive Analysen biographischer Entwürfe von Zwei-Generationen-Familien. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften Springer, 2018. https://doi.org/10.1007/978-3-658-21282-7.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Plöger, Wilfried, Daniel Scholl, and Andreas Seifert. “Bridging the Gap between Theory and Practice – The Effective Use of Videos to Assist the Acquisition and Application of Pedagogical Knowledge in Pre-Service Teacher Education.” Studies in Educational Evaluation 58 (2018): 197–204.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Krepf, Matthias, Daniel Scholl, Wilfried Plöger, and Andreas Seifert. “Pedagogical Content Knowledge of Experts and Novices – What Knowledge Do They Activate When Analyzing Science Lessons?” Journal of Research in Science Teaching 55, no. 1 (2018): 44–67.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed