Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8881 Publications


2016 | Book Review | LibreCat-ID: 18908
V. Peckhaus, “Kennedy, Juliette, ‘Introduction. Gödel and Analytic Philosophy: How Did We Get Here?’ in J. Kennedy (ed.), Interpreting Gödel. Critical Essays, Cambridge Univ. Press, Cambridge 2014, 1–8,” Mathematical Reviews . 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 18903
V. Peckhaus, “Manzano, María und Alonso, Enrique, ‘Visions on Henkin’, In: Synthese 192 (2015), 2123–2138,” Mathematical Reviews . 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 18904
V. Peckhaus, “Nawar, Tamar, ‘Aristotelian Finitism’, In: Synthese 192 (2015), 2345–2360,” Mathematical Reviews . 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 18911
V. Peckhaus, “Bringsjord, Selmar und Govindarajulu, Naveen Sundar, ‘Leibniz’s Art of Infallibility, Watson, and the Philosophy, Theory, and Future of AI’, in: V.C. Müller (Hg.), Fundamental Issues of Artificial Intelligence, Springer: Cham 2016 (Synthese Library; 376), 183–200,” Mathematical Reviews. 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Review | LibreCat-ID: 18909
V. Peckhaus, “Silvestri, Giuseppe, ‘The Analogies and Confirmations of Peano’s Solution of the Antinomies in the Later Authors: Behmann (1957), Dumitriu (1968), Priest (1994)’, In: Metalogicon n.s. 1 (2016), 1–30,” Mathematical Reviews. 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32195
S. Ptashnyk, “Gegenwärtige Sprachkontakte im Kontext der Migration,” in Rezensiert von: 1) Pecht, Nantke, in: Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissen-schaft. Heft 2/2018 (online veröffentlicht am 12/06/2018). 2) Page, Richard B., in: Yearbook of German-American Studies 52 (2017), S. 311–314. 3) Langer, Nils, in: Modern Language Review, Nr. 4/2019, p. 896–898., S. Ptashnyk, R. Beckert, P. Wolf-Farré, and M. Wolny, Eds. Heidelberg: Universitätsverlag Winter, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 32164 | OA
Y. Lohmeier and A. Karsten, “Schreiben eine Stimme geben. Über die Beziehung von lautem Sprechen und Schreiben im Schreibprozess,” JoSch – Journal der Schreibberatung, no. 11, pp. 13–23, 2016, doi: 10.3278/JOS1601W013.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34259
P. Josting and I. Kruse, Eds., Paul Maar. Bielefelder Poet in Residence 2015 / Paderborner Kinderliteraturtage 2016. München: Kopaed, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13537
R. Hagengruber, “Philosophinnen in der Schule,” in Ethik/Philosophie Didaktik. Praxishandbuch für die Sekundarstufe I und II, B. Brüning, Ed. Berlin: Cornelsen, 2016, pp. 133–143.
LibreCat
 

2016 | Conference Paper | LibreCat-ID: 13540
R. E. Hagengruber, “The Long-Lasting Tradition of Women Philosophers as an Insight into the History of Ideas,” in Materials of the Inter-University Scientific Conference with International Participation, 2016, pp. 6–8.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34331
I. Kruse, “Augenscheinlich und ohrenkundig. Bilderbuch-Hörspiel-Medienverbünde und ihr intermediales Potenzial für ästhetisches Lernen,” in Im Bildungsfokus. Bilderbuchforschungsrezeption, G. Scherer and Steffen Volz , Eds. Trier: WVT, 2016, pp. 311–338.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34330
I. Kruse, “Kinderliterarische Medienverbünde im inklusiven Literaturunterricht der Grundschule - Mediale Darstellungsvielfalt als Chance für gemeinsame literarästhetische Erfahrungen,” in Der inklusive Blick. Die Literaturdidaktik und ein neues Paradigma, Daniela A Frickel and A. Kagelmann, Eds. Frankfurt am Main: Peter Lang, 2016, pp. 171–191.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34329
I. Kruse, “Gut vorbereitet in eine Autorenbegegnung - Kinder aus Paderborner Grundschulklassen befragen Paul Maar,” in Paul Maar. Bielefelder Poet in Residence 2015 / Paderborner Kinderliteraturtage 2016  , P. Josting and I. Kruse, Eds. München: Kopaed, 2016, pp. 311–322.
LibreCat
 

2016 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34386
I. Kruse, Ed., Ästhetische Erfahrung, Sprachbildung und Teilhabe. Grundschulunterricht Deutsch, vol. 1. 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 34352
I. Kruse, “Ästhetisches Lernen, Sprachbildung und Teilhabe. Ästhetische Objekte als Lerngegenstände im inklusiven Unterricht. Basisartikel,” Grundschulunterricht Deutsch, no. 1, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 34351
I. Kruse, “Intermedial und inklusiv. Ein kinderliterarischer Medienverbund stiftet gemeinsame literarische Erfahrungen,” Grundschulunterricht Deutsch, no. 1, pp. 34–48, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 32848
T. Albers and C. E. Ritter, “Lernprozesse verstehen und begleiten: Möglichkeiten der Förderdiagnostik im Kontext von Inklusion,” Fördermagazin Grundschule, no. 02, pp. 5–9, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 32847
T. Albers and C. E. Ritter, “Kinder mit Fluchterfahrungen in Kita und Grundschule,” KiTa Fachtexte, pp. 1–24, 2016.
LibreCat
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32831
T. Albers, “Miteinander aufwachsen - voneinander lernen. Soziale Partizipation in der inklusiven Frühpädagogik.,” in Ankommen, B. Leitner and J. Gruber, Eds. Weimar: Verlag das netz, 2016.
LibreCat
 

2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 32045
T. Albers and S. Wiedebusch, “Schwerpunkt Integration/Inklusion in Kitas,” Frühe Bildung, vol. 5, no. 4, pp. 185–186, 2016, doi: 10.1026/2191-9186/a000280.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed