Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9144 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
The role of students’ experiences in attitude formation towards peers with non-compliant classroom behaviour in inclusive primary schools
M.F. Löper, S. Schwab, M. Lehofer, F. Hellmich, European Journal of Special Needs Education (2021) 1–15.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s competencies and motivation in (non-)inclusive primary school science lessons
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, E. Blumberg, International Journal of Inclusive Education (2021) 1–15.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29064
Blinde Flecken und die Hoffnung auf einen Innovationsschub. Schule in der digitalen Welt
B. Eickelmann, K. Maaz, in: K. Maaz, M. Becker-Mrotzek (Eds.), Schule weiter denken, Duden-Verlag, Berlin, 2021, pp. 91–104.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29067
Schule und Lernen angesichts der Digitalisierung – Konzepte und Befunde
J. Gerick, B. Eickelmann, in: G. Brägger, H.-G. Rolff (Eds.), Handbuch Lernen mit digitalen Medien, Beltz, Weinheim, 2021, pp. 60–79.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29068
Chancengerechter Zugang zum Lernen in der digitalen Welt
B. Eickelmann, SchulVerwaltung NRW. Fachzeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement 32 (2021) 106–108.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29069
Re-Definition der digitalisierungsbezogenen Schulleitungsfunktionen in der Pandemie-Zeit und danach
B. Eickelmann, PlanBD #2. Fachmagazin für Schule in der digitalen Welt (2021).
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29070 LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 29153
Ästhetik im Vormärz.
N.O. Eke, M. Famula, eds., Ästhetik im Vormärz., Aisthesis  , Bielefeld, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29159
Der ‚Grund‘ des Erzählens. Norbert Scheuers „Reigen aus unendlich vielen vergessenen Geschichten“.
N. Eke, Schatten aus den Felswänden. Eine Hommage an Norbert Scheuer und die Eifel. Hg. von Andreas Erb und Christof Hamann (2021) S. 216-227.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27870
Gelingensbedingungen digitaler Optimalschulen
B. Eickelmann, K. Drossel, SchulVerwaltung BW 6 (2021) 174–188.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27871
Quality criteria for conceptual technology integration models in education: bridging research and practice
J. Tondeur, D. Petko, R. Christensen, K. Drossel, L. Starkey, G. Knezek, D.A. Schmidt-Crawford, Educational Technology Research and Development 69 (2021) 2187–2208.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27872
ICILS 2018 #Deutschland. Dokumentation der Erhebungsinstrumente der zweiten Computer and Information Literacy Study
M. Vennemann, B. Eickelmann, A. Labusch, K. Drossel, ICILS 2018 #Deutschland. Dokumentation der Erhebungsinstrumente der zweiten Computer and Information Literacy Study, Waxmann, Münster, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 27877
ICT in teacher education and ICT-related teacher professional development in Germany
B. Eickelmann, K. Drossel, M. Heldt, in: J. Chi-Kin Lee, T. Ehmke (Eds.), Quality in Teacher Education and Professional Development, Routledge, Abington, 2021, pp. 107–124.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27878
Typen unterrichtsbezogener Lehrerkooperation und ihr Zusammenhang mit Einstellungen und der Nutzung digitaler Medien
M. Heldt, K. Drossel, Typen unterrichtsbezogener Lehrerkooperation und ihr Zusammenhang mit Einstellungen und der Nutzung digitaler Medien, Empirische Pädagogik, n.d.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 17905
Towards Aspect Extraction and Classification for Opinion Mining with Deep Sequence Networks
J. Kersting, M. Geierhos, in: R. Loukanova (Ed.), Natural Language Processing in Artificial Intelligence -- NLPinAI 2020, Springer, Cham, 2021, pp. 163--189.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21815 | OA LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 21825
Gattung und Geschlecht: Konventionen und Transformationen eines Paradigmas
M. Tönnies, H. Schlieper, eds., Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, Harrassowitz, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21826
The Black British Bildungsroman: Gender-specific Plot Models?
M. Tönnies, in: M. Tönnies, H. Schlieper (Eds.), Gattung Und Geschlecht: Konventionen Und Transformationen Eines Paradigmas, Harrassowitz, 2021, pp. 235-263.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9 (2021) 150–154.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed