Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10294 Publications


2022 | Report | LibreCat-ID: 49479
Staffel, Florian. Erst Überfluss, Dann Überflüssig? Erneuerungsdialoge Zwischen Unternehmensgeschichte Und (Allgemeiner) Geschichtswissenschaft. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 55135
Jonas, Kristina, et al., editors. Kommunikation – Sprache, Emotion, Kognition. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60723 | OA
Jonas, Kristina, et al., editors. Themenheft zur 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Aphasieforschung und  behandlung. 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34705
Hagengruber, Ruth Edith. “Du Châtelet and Kant: Claiming the Renewal of Philosophy.” Époque Émilienne Philosophy and Science in the Age of Émilie Du Châtelet (1706-1749), edited by Ruth Edith Hagengruber, vol. 10, Springer International Publishing, 2022, pp. 57–84, doi:10.1007/978-3-030-89921-9_3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63184
Hagengruber, Ruth. “An Introduction to the Volume.” Époque Émilienne Philosophy and Science in the Age of Émilie Du Châtelet (1706-1749), edited by Ruth Edith Hagengruber, vol. 10, Springer International Publishing, 2022, pp. 1–20, doi:10.1007/978-3-030-89921-9_1.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27995
van Ophuysen, Stefanie, et al. “Die Gestaltung des Übergangs zur Weiterführenden Schule – Welche Maßnahmen wurden und werden an Grundschulen in NRW praktiziert?” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2021, pp. 149–67, doi:10.1007/s42278-020-00101-8.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 27997
Homt, Martina, and Bea Bloh. Die Perspektive von Referendar*innen Auf Forschendes Lernen. 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28253
Elit, Stefan, and Johanna Canaris, editors. Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz. 1st ed., vol. 9, Peter Lang, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28349
Drumm, Sandra, et al. “Digitale Räume geben und nehmen: Unterrichtsinteraktion in DSH-Kursen während der COVID-19-Pandemie.” Informationen Deutsch als Fremdsprache, vol. 48, no. 5, 2021, pp. 496–515, doi:10.1515/infodaf-2021-0069.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28446
Wehde, Janis, and Bea Bloh. Die Reflexion der eigenen Lehrtätigkeit von Studierenden in Praxisphasen durch Forschendes Lernen: Prädiktiver Einfluss subjektiver Normen im schulischen und universitären Kontext. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28701
Bloh, Thiemo. Kollektive Reflexionsphasen. 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24539
Tönnies, Merle. “Constructions of a National Threat: Contextualising the Rhetorical Management of the COVID-19 Pandemic in Britain.” Mentalities and Materialities: Essays in Honour of Jürgen Kamm, edited by Philip Jacobi and Anette Pankratz, Königshausen & Neumann, 2021, pp. 149–63.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Siepmann, Philipp, et al. “Attention to Diversity in German CLIL Classrooms: Multi-Perspective Research on Students’ and Teachers’ Perceptions.” International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, vol. (ahead of print), 2021, doi:10.1080/13670050.2021.1981821.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Rumlich, Dominik, et al. “Freies Format 2: Nachwuchs-Café (Reloaded): Auf Dem Weg Zur Professur...” Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, edited by Maria Eisenmann and Jeanine Steinbock, Schneider Verlag Hohengehren, 2021, pp. 347–50.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 26656
Franzen, Katja. Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugung von Grundschullehrkräften im Kontext inklusiver Erziehung und Bildung. Springer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26686
Berisha-Gawlowski, Angelina, et al. “The Concept of a Digital Twin and Its Potential for Learning Organizations.” Digital Transformation of Learning Organizations, edited by Dirk Ifenthaler, Springer, 2021, pp. 95–113.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26690
Harteis, Christian. “Die Forderung nach Lebenslangem Lernen: Zwischen Banalität, Herausforderung und Zumutung.” Lebenslanges Lernen in der Musikpädagogik. Theorie und Praxis , edited by Heiner Gembris et al., Lit, 2021, pp. 37–50.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26697
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. “Erklärungsfaktoren für Handlungsintentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen bei der Gestaltung von adaptivem Unterricht.” Empirische Pädagogik, vol. 35, no. 2, 2021, pp. 141–63.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26700
Löper, Marwin Felix, et al. “The Role of Students’ Experiences in Attitude Formation towards Peers with Non-Compliant Classroom Behaviour in Inclusive Primary Schools.” European Journal of Special Needs Education, 2021, pp. 1–15, doi:10.1080/08856257.2021.1967295.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 26876
Hellmich, Frank, et al. “Effects of Pre-Service Teachers’ Collaboration on Children’s Competencies and Motivation in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons.” International Journal of Inclusive Education, 2021, pp. 1–15, doi:10.1080/13603116.2020.1862406.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed