Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9078 Publications


2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
J. R. Schulze et al., “Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
J. R. Schulze, E. Blumberg, and F. Hellmich, “Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“,” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
T. Mester et al., “Kooperativ Lernumgebungen für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule gestalten – ein Forschungs- und Entwicklungsprojekt zur Förderung von Grund- und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation auf der 28. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts e. V. (GDSU),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
M. F. Löper et al., “Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
M. F. Löper et al., “Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE),” 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
F. K. Hoya et al., “Pre-service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future",” 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40552
C. Pieper and B. Kottmann, “Einblicke in Normalitätsvorstellungen von Lehramtsstudierenden - ‘Die Situation meines Förderkindes habe ich mit meiner eigenen verglichen und Mitleid gespürt,’” in Lehren und Lernen, vol. 2, M. Esefeld, K. Müller, P. Hackstein, E. Stechow, and B. Klocke, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2019, pp. 75–82.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36881
N. Göddertz and K. Bock, “„Raubdrucke“ als zeitgeschichtliche Dokumente der Kinderladenbewegung,” in Zugänge zur Kinderladenbewegung, K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, and M. Mauritz, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2019, pp. 325–334.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36868
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, and M. Mauritz, “Statt eines Nachworts: Die Kinderladenbewegung als Forschungsthema einer „Nachwuchsforscherinnengruppe“,” in Zugänge zur Kinderladenbewegung., K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, and M. Mauritz, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2019, pp. 389–342.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36890
N. Göddertz, M.-E. Karsten, and M. Kubandt, “Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule,” in Sozialdidaktik – Fachdidaktik Sozialpädagogik, 2019.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36893
N. Göddertz, M.-E. Karsten, and M. Kubandt, “Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule,” in Fachdidaktik Sozialpädagogik / Sozialdidaktik für Soziale Berufe, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, and A. Seifert, “Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.,” Teaching and Teacher Education, vol. 85, pp. 215–225, 2019, doi: https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.06.018.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
J. Decius, N. Schaper, and A. Seifert, “Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.,” Human Resource Development Quarterly, vol. 30, no. 4, pp. 495–535, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 | OA
E. Wildt, K. Rohlfing, and I. Scharlau, “The Role of Saliency in Learning First Words,” Frontiers in Psychology, 2019, doi: 10.3389/fpsyg.2019.01150.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18458
D. Tophinke, E. Topalovic, and K. Rohlfing, Eds., Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung, vol. 4/2019. Göttingen: V&R unipress (Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 4/2019), 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40973
D. Tophinke, E. Topalovic, and K. J. Rohlfing, “Sprachstrukturelle Modelle. Linguistische, spracherwerbsorientierte und didaktische Zugänge,” Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes, vol. 66, no. 4, pp. 313–319, 2019, doi: 10.14220/mdge.2019.66.4.313.
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 24905
S. Siebert, N. F. Tolksdorf, K. J. Rohlfing, and I. Zorn, “Raising Robotic Natives?: Persuasive Potentials of Social Robots in Early Education,” The Journal of Communication and Media Studies, pp. 21–35, 2019, doi: 10.18848/2470-9247/cgp/v04i04/21-35.
LibreCat | DOI
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24916
N. F. Tolksdorf, H. Dirk, K. J. Rohlfing, and F. E. Viertel, “Do shy children behave differently than non-shy children in a child-robot interaction? An analysis of positive and negative expressions of shyness in kindergarten children,” presented at the Atypical Interaction Conference, Helsinki, Finland, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24913
N. F. Tolksdorf, U. J. Mertens, and K. J. Rohlfing, “When learning words with robots, children’s answers are multimodal: a challenge for a dialogue design,” presented at the International Conference on Human-Computer Interaction (HCI), Orlando, USA, 2019.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20203
A. Grimminger and K. Rohlfing, “Multimodale Kommunikation in frühen Buchlesesituationen und ihr Zusammenhang mit dem späteren Wortschatz. ,” Sprache · Stimme · Gehör, vol. 43, no. 2, pp. 93–99, 2019, doi: 10.1055/a-0851-9063.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed