Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9634 Publications
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35511
John Ford, ’Tis Pity She's a Whore
C. Ehland, in: I. Berensmeyer (Ed.), Handbook of English Renaissance Literature, De Gruyter, Berlin and Boston, 2019, pp. 516–536.
LibreCat
C. Ehland, in: I. Berensmeyer (Ed.), Handbook of English Renaissance Literature, De Gruyter, Berlin and Boston, 2019, pp. 516–536.
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 39961
Peters, Robert (2017). Atlas spätmittelalterlicher Schreibsprachen des niederdeutschen Altlandes und angrenzender Gebiete (ASnA).
N. Wallmeier, Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft 11 (2019) 34–39.
LibreCat
N. Wallmeier, Zeitschrift für Rezensionen zur germanistischen Sprachwissenschaft 11 (2019) 34–39.
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39995
Mit Droste im Glashaus. Scherbensammlung
R. Morrien, J. Grywatsch, C.O. Hetzel, M. Fleßner, eds., Mit Droste im Glashaus. Scherbensammlung, Daedalus, Münster, 2019.
LibreCat
R. Morrien, J. Grywatsch, C.O. Hetzel, M. Fleßner, eds., Mit Droste im Glashaus. Scherbensammlung, Daedalus, Münster, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39628
Terror(ismus), Theater und Tribunal: Ferdinand von Schirachs "Terror" und Joël Pommerats "La Révolution #1 – Wir schaffen das schon"
R. Morrien, in: J. Jabłkowska, G. Heidemann, E. Tomasi-Kapral (Eds.), #Engagement. Literarische Potentiale nach den Wenden, Peter Lang, Berlin u.a., 2019, pp. 127–145.
LibreCat
R. Morrien, in: J. Jabłkowska, G. Heidemann, E. Tomasi-Kapral (Eds.), #Engagement. Literarische Potentiale nach den Wenden, Peter Lang, Berlin u.a., 2019, pp. 127–145.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Kooperatives Arbeiten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven Unterricht in der Grundschule. Posterpräsentation auf der 54. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg , 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, E. Blumberg, F. Hellmich, in: University of Hamburg, Hamburg , 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
Kooperativ Lernumgebungen für den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule gestalten – ein Forschungs- und Entwicklungsprojekt zur Förderung von Grund- und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation auf der 28. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik des Sachunterrichts e. V. (GDSU)
T. Mester, E. Blumberg, A. Kirsch, F. Hellmich, J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, S. Schwab, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2019.
LibreCat
T. Mester, E. Blumberg, A. Kirsch, F. Hellmich, J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, S. Schwab, in: Leuphana Universität Lüneburg, Lüneburg, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
Preparing Pre-service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F.K. Hoya, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
Pre-service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
F.K. Hoya, M.F. Löper, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
F.K. Hoya, M.F. Löper, J.R. Schulze, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40552
Einblicke in Normalitätsvorstellungen von Lehramtsstudierenden - "Die Situation meines Förderkindes habe ich mit meiner eigenen verglichen und Mitleid gespürt"
C. Pieper, B. Kottmann, in: M. Esefeld, K. Müller, P. Hackstein, E. Stechow, B. Klocke (Eds.), Lehren und Lernen, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2019, pp. 75–82.
LibreCat
C. Pieper, B. Kottmann, in: M. Esefeld, K. Müller, P. Hackstein, E. Stechow, B. Klocke (Eds.), Lehren und Lernen, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2019, pp. 75–82.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36881
„Raubdrucke“ als zeitgeschichtliche Dokumente der Kinderladenbewegung
N. Göddertz, K. Bock, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung, Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 325–334.
LibreCat
| DOI
N. Göddertz, K. Bock, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung, Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 325–334.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36868
Statt eines Nachworts: Die Kinderladenbewegung als Forschungsthema einer „Nachwuchsforscherinnengruppe“
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung., Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 389–342.
LibreCat
| DOI
K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz, in: K. Bock, N. Göddertz, F. Heyden, M. Mauritz (Eds.), Zugänge zur Kinderladenbewegung., Springer VS, Wiesbaden, 2019, pp. 389–342.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36890
Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Sozialdidaktik – Fachdidaktik Sozialpädagogik, 2019.
LibreCat
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Sozialdidaktik – Fachdidaktik Sozialpädagogik, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36893
Studienbrief für die Hamburger Fernhochschule
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Fachdidaktik Sozialpädagogik / Sozialdidaktik für Soziale Berufe, 2019.
LibreCat
N. Göddertz, M.-E. Karsten, M. Kubandt, in: Fachdidaktik Sozialpädagogik / Sozialdidaktik für Soziale Berufe, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41152
Development of trainee teachers’ analytical competence in their induction phase – A longitudinal study comparing science and non-science teachers.
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
LibreCat
| DOI
W. Plöger, D. Scholl, C. Schüle, A. Seifert, Teaching and Teacher Education 85 (2019) 215–225.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 41151
Informal Workplace Learning: Development and validation of a measure.
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
LibreCat
J. Decius, N. Schaper, A. Seifert, Human Resource Development Quarterly 30 (2019) 495–535.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 28982 |
The Role of Saliency in Learning First Words
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
E. Wildt, K. Rohlfing, I. Scharlau, Frontiers in Psychology (2019).
2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 18458
Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung
D. Tophinke, E. Topalovic, K. Rohlfing, eds., Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung, V&R unipress (Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 4/2019), Göttingen, 2019.
LibreCat
D. Tophinke, E. Topalovic, K. Rohlfing, eds., Sprachstrukturelle Modelle. Konvergenzen theoretischer und empirischer Forschung, V&R unipress (Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 4/2019), Göttingen, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 40973
Sprachstrukturelle Modelle. Linguistische, spracherwerbsorientierte und didaktische Zugänge
D. Tophinke, E. Topalovic, K.J. Rohlfing, Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 313–319.
LibreCat
| DOI
D. Tophinke, E. Topalovic, K.J. Rohlfing, Mitteilungen des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 313–319.