Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9634 Publications
2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24916
Do shy children behave differently than non-shy children in a child-robot interaction? An analysis of positive and negative expressions of shyness in kindergarten children
N.F. Tolksdorf, H. Dirk, K.J. Rohlfing, F.E. Viertel, in: 2019.
LibreCat
N.F. Tolksdorf, H. Dirk, K.J. Rohlfing, F.E. Viertel, in: 2019.
2019 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 24913
When learning words with robots, children’s answers are multimodal: a challenge for a dialogue design
N.F. Tolksdorf, U.J. Mertens, K.J. Rohlfing, in: 2019.
LibreCat
N.F. Tolksdorf, U.J. Mertens, K.J. Rohlfing, in: 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20203
Multimodale Kommunikation in frühen Buchlesesituationen und ihr Zusammenhang mit dem späteren Wortschatz.
A. Grimminger, K. Rohlfing, Sprache · Stimme · Gehör 43 (2019) 93–99.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, K. Rohlfing, Sprache · Stimme · Gehör 43 (2019) 93–99.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20201
Decontextualized talk in caregivers’ input to 12-month-old children during structured interaction.
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, Journal of Child Language (2019) 1–17.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, K. Rohlfing, C. Lüke, U. Liszkowski, U. Ritterfeld, Journal of Child Language (2019) 1–17.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20202
Utilizing Pragmatic Frames as an analytical tool for children’s performance during word learning.
K. Rohlfing, A. Grimminger, Proceedings of the 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics (2019).
LibreCat
K. Rohlfing, A. Grimminger, Proceedings of the 9th Joint IEEE International Conference on Development and Learning and on Epigenetic Robotics (2019).
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20224
Does emotional narrative context influence retention of newly learned words?
K. Rohlfing, K. Nachtigäller, A. Berner, A. Foltz, in: Narrative, Literacy and Other Skills. Studies in Intervention., 2019, pp. 91–107.
LibreCat
K. Rohlfing, K. Nachtigäller, A. Berner, A. Foltz, in: Narrative, Literacy and Other Skills. Studies in Intervention., 2019, pp. 91–107.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20219
Language learning from the use of gestures.
K. Rohlfing, in: International Handbook of Language Acquisition, 2019, pp. 213–233.
LibreCat
K. Rohlfing, in: International Handbook of Language Acquisition, 2019, pp. 213–233.
2019 | Book | LibreCat-ID: 20218
Frühe Sprachentwicklung
K. Rohlfing, Frühe Sprachentwicklung, 1st ed., 2019.
LibreCat
K. Rohlfing, Frühe Sprachentwicklung, 1st ed., 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 17556
Evidence for Early Comprehension of Action Verbs
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J.M. Mandler, LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT 15 (2019) 64–74.
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, K. Rohlfing, P. Cimiano, J.M. Mandler, LANGUAGE LEARNING AND DEVELOPMENT 15 (2019) 64–74.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20200
The timing of pointing-speech combinations in typically developing and language-delayed toddlers.
A. Grimminger, Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction GESPIN (2019) 44–49.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, Proceedings of the 6th Gesture and Speech in Interaction GESPIN (2019) 44–49.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 20199
Die Integration von Lautsprache und Gesten in Lernkontexten.
A. Grimminger, Mitteilungen Des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 408–414.
LibreCat
| DOI
A. Grimminger, Mitteilungen Des Deutschen Germanistenverbandes 66 (2019) 408–414.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Wie können Studierende des Lehramts an Grund- und Förderschulen auf das kooperative Arbeiten in der inklusiven Grundschule vorbereitet werden? Posterpräsentation auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
LibreCat
J.R. Schulze, F.K. Hoya, M.F. Löper, T. Mester, A. Kirsch, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Entwicklung kooperativen Arbeitens bei Lehramtsstudierenden für den naturwissenschaftlichen Sachunterricht in der inklusiven Grundschule. Posterpräsentation auf dem 8. Paderborner Grundschultag
M.F. Löper, G. Görel, F.K. Hoya, A. Kirsch, T. Mester, J.R. Schulze, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, F.K. Hoya, A. Kirsch, T. Mester, J.R. Schulze, E. Blumberg, S. Schwab, F. Hellmich, in: Universität Paderborn, Paderborn, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
Kooperatives Unterrichten von Studentinnen und Studenten des Lehramts an Grund- und Förderschulen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in der Naturwissenschaftlichen Fakultät der Leibniz Universität Hannover. Institut für Didaktik der Naturwissenschaften
F. Hellmich, J.R. Schulze, in: Leibniz Universität Hannover, Hannover, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, J.R. Schulze, in: Leibniz Universität Hannover, Hannover, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
Feedback im Leseunterricht der Grundschule aus der Perspektive von Kindern und Lehrkräften – Befunde aus einer Mehrebenenanalyse. Vortrag im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
Prerequisites for children’s attitudes towards peers with special educational needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to me! Exploring under-served students’ voice through innovative and participatory research designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association)
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Toronto, Toronto, Canada, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, in: University of Toronto, Toronto, Canada, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
Auswirkungen eines Trainings zum kooperativen Arbeiten auf die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug auf den inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag auf der 7. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, G. Görel, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, G. Görel, in: Universität zu Köln, Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
Prerequisites of Primary School Students’ Pro-social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the past, in the present and for the future"
M.F. Löper, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: RWTH Aachen, Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, M. Knickenberg, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
Children’s Pro-social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE)
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Polytechnic of Porto, Porto, Portugal, 2019.