Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9209 Publications


2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35803
Laubenstein, Désirée, and D. Scheer. Schulentwicklung Und Schulleitung – Führung Mit Rahmen. 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34498 | OA
Gorges, Julia, et al. “Reciprocal Effects between Self-Concept of Ability and Performance: A Longitudinal Study of Children with Learning Disabilities in Inclusive versus Exclusive Elementary Education.” Learning and Individual Differences, vol. 61, Elsevier BV, 2018, pp. 11–20, doi:10.1016/j.lindif.2017.11.005.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34495 | OA
Wild, Elke, et al. “Die Bielefelder Längsschnittstudie Zum Lernen in Inklusiven Und Exklusiven Förderarrangements (BiLieF) – Zentrale Befunde.” DDS – Die Deutsche Schule, vol. 110, no. 2, Waxmann, 2018, pp. 109–23, doi:10.31244/dds.2018.02.02.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 12755
Hagengruber, Ruth Edith, editor. Women Phenomenologists on Social Ontology. Vol. 1. Women in the History of Philosophy and Sciences. Springer International Publishing, 2018, doi:10.1007/978-3-319-97861-1.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36085
Kamp, Hermann. “Der Frieden mit den Heiden. Die Karolinger, die dänischen Könige und die Seeräuber aus dem Norden.” La productivité d’une crise. Le règne de Louis le Pieux (814-840) et la transformation de l’Empire, edited by Philippe Depreux and Stefan Esders, 2018, pp. 129–56.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36092
Kamp, Hermann. “Formen und Funktionen der Burgkapelle im spätmittelalterlichen Herzogtum Burgund: Burgkapellen: Formen - Funktionen - Fragen.” Akten der Internationalen Tagung, Brixen, Bischöfliche Hofburg und Cusanus-Akademie, 2. bis 5. September 2015, edited by Gustav Pfeiffer, 2018, pp. 287–308.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36268 | OA
Weber, Jutta. “Big Data-Kriege. Über Tötungslisten, Drohnen und die Politik der Datenbanken.” Machine Learning – Medien, Infrastrukturen und Technologien der Künstlichen Intelligenz, edited by Christoph Engemann and Andreas Sudmann, transcript, 2018, pp. 219–46.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36267
Weber, Jutta. “Blackbox, Baukasten, Biomarker. Körperkonzepte in der Kontrollgesellschaft.” Körper, Materialitäten, Technologien, edited by Käthe von Bose et al., Fink, 2018, pp. 83–99.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35218
Lindmeier, C., et al. “Gelingensbedingungen Des Gemeinsamen Unterrichts an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz (GeSchwind). Ausgewählte Forschungsergebnisse.”  Empirisch-Pädagogische Forschung in Inklusiven Zeiten. Konzeptualisierung, Professionalisierung, Systementwicklung, edited by M. Walm et al., Klinkhardt, 2018, pp. 282–95.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35216
Laubenstein, Désirée, and C. Lindmeier. “Inklusion an Schwerpunktschulen in Rheinland-Pfalz.” Inklusive Schul- Und Unterrichtsentwicklung. Vom Anspruch Zur Erfolgreichen Umsetzung. , edited by F. Hellmich et al., Kohlhammer, 2018, pp. 26–41.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36269
Weber, Jutta. “Introduction: Autonomous Driving and the Transformation of Car Culture.” Degendering the Driver. Sonderausgabe „Transfers: Interdisciplinary Journal of Mobility Studies“ (Hg.: Jutta Weber/Fabian Kröger), vol. Vol. 8(1), 2018, pp. 15–23.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 7063
Hagengruber, Ruth, and Sebastian Luft, editors. Women Phenomenologists on Social Ontology. Springer International Publishing, 2018, doi:10.1007/978-3-319-97861-1.
LibreCat | DOI | PubMed | Europe PMC
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 36379
Pöllmann, Andreas. “Strategies of Segregation: Race, Residence, and the Struggle for Educational Equality.” Ethnic and Racial Studies, vol. 42, no. 3, Informa UK Limited, 2018, pp. 490–92, doi:10.1080/01419870.2018.1520274.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36400
Pöllmann, Andreas. “La formación intercultural de los futuros maestros mexicanos de secundaria.” Revista Electrónica de Investigación Educativa, vol. 20, no. 1, 83, Revista Electronica de Investigacin Educativa, 2018, doi:10.24320/redie.2018.20.1.1461.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36392
Pöllmann, Andreas. “Capital Intercultural y Posición Socio-Educacional: Un Análisis Estadístico de Las Prácticas de Lectura En Idiomas Extranjeros En La Población Alemana Contemporánea.” Cultura y Representaciones Sociales, Universidad Nacional Autónoma de México, 2018, pp. 170–83, doi:10.28965/2018-25-06.
LibreCat | DOI
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 36411 | OA
Becker, Rieke, et al. Tagungsbericht: Kulturen der Moral – Moral Cultures. Internationale und interdisziplinäre Tagung in Kooperation mit der DGEJ vom 19. bis 22. September 2018 an der Universität Paderborn. 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 27119 | OA
Schneijderberg, Christian, and Isabel Steinhardt. “Accreditation of X Qualities Instead of Quality X: A Normative Analysis of Criteria of the German Higher Education Accreditation Regime.” Higher Education Policy, 2018, pp. 5–28, doi:10.1057/s41307-018-0111-y.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 36867
Göddertz, Nina, and Miriam Mauritz. “Die Neue Frauenbewegung und ‘die Kinderfrage’ - Zur Kollektivierung der Kindererziehung als Moment der Emanzipation.” Journal des Netzwerks Frauen- und Geschlechterforschung NRW BNr. 42/2018, S. 39-43, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 8569
Biehler, Rolf, et al. “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathematikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase.” 3. Auswertungsworkshop Der Begleitforschung. Dokumentation Der Projektbeiträge., edited by Anke Hanft et al., Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 2018, pp. 32–41.
LibreCat
 

2018 | Report | LibreCat-ID: 16967
Hochmuth, Reinhard, et al. Wirkung Und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen Für Mathmatikbezogenes Lernen in Der Studieneingangsphase : Schlussbericht: Teilprojekt A Der Leibniz Universität Hannover, Teilprojekte B Und C Der Universität Paderborn: Berichtszeitraum: 01.03.2015-31.08.2018. 2018, doi:10.2314/KXP:1689534117.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed