Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9634 Publications


2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37781
Ort, Margarita, and Frank Hellmich. Feedback Als Prädiktor Für Leseverständnis, Kausalattributionen Und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen Bei Kindern in Der Zweiten Hälfte Der Grundschulzeit. Vortrag Auf Der 5. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität Heidelberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37779
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. Teacher Behavior as a Prerequisite of Children`s Attitudes Towards Peers with Social or Emotional Disorders. Oral Paper Presentation. Mini Conference: “The Social Inclusion of Students with Disabilities in General Education.” University of Groningen, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37768
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Effort Feedback as a Prerequisite for Primary School Students’ Implicit Theories and Their Reading Motivation. Single Paper. ECER 2017 (European Conference on Educational Research). University College UCC, Campus Carlsberg, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37767
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Effects of Parental and Teachers` Positive Feedback on Their Children`s Reading Motivation. Single Paper. 17th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction). University of Tampere, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37771
Hellmich, Frank, and Susanne Schwab. Prerequisites of Primary School Teachers` Willingness to Cooperate in Inclusive Education. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE). Porto, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37776
Hellmich, Frank. Erklärungsfaktoren Für Einstellungen von Grundschullehrkräften Zur Inklusion - Qualitative Und Quantitative Befunde. Ludwig-Maximilians-Universität München, 2017.
LibreCat
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37774
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Primary School Students` Perceived Teacher Behavior and Their Attitudes towards Peers with Social or Emotional Disabilities. Porto, 2017.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36396
Karolus, Jan, et al. “Forschung und Entwicklung im Hinblick auf Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung.” Beteiligung und Beschwerde in der Heimerziehung, edited by Claudia Equit et al., IGfH Eigenverlag, 2017, p. 56.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 35769
Klein, Alexandra, and Sandra Landhäußer. “Children’s Voice in “Nurseries of Democracy“. Participation in Early Childhood Institutions .” Social Work and Society International Online Journal, vol. Vol 15, no. No 2, 2017, doi:https://ejournals.bib.uni-wuppertal.de/index.php/sws/article/view/527.
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 40622
Miller, Susanne, et al., editors. Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs. Springer VS, 2017, p. 301, doi:10.1007/978-3-658-13502-7.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40623
Kottmann, Brigitte. “"Also ich hab´ mir immer gewünscht im GU tätig zu sein!“ – Ergebnisse der AbsolventInnenbefragung des Studiengangs „Integrierte Sonderpädagogik“ in Bielefeld.” Leistung inklusive? Inklusion in der Leistungsgesellschaft, edited by Birgit Lütje-Klose et al., vol. 1, Klinkhardt, 2017, pp. 224–32.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40621
Kottmann, Brigitte. “‘Ich sehe mich eher als Lehrerin für alle...’ - Ergebnisse der AbsolventInnenbefragungs ‘Integrierte Sonderpädagogik’ in Bielefeld.” Profession und Disziplin - Grundschulpädagogik im Diskurs, edited by Susanne Miller et al., vol. 22, Springer VS, 2017, pp. 138–44.
LibreCat
 

2017 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 36251
Meier, Rebecca. Empathie: Hilfe oder Hindernis bei aktuellen Integrationsaufgaben und dem Umgang mit Radikalisierung? 2017, doi:10.17619/UNIPB/1-394.
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 40625
Kottmann, Brigitte. “Rezension des Buches ‘Sonderschullehrerausbildung im Nationalsozialismus’ (2014) von Dagmar Hänsel.” Behindertenpädagogik, vol. 56, no. 1, 2017, pp. 55–58.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41183
Christina, Watson, et al. “Die Nutzung institutioneller Lerngelegenheiten und die Entwicklung bildungswissenschaftlichen Wissens angehender Lehrkräfte.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaften, vol. 3, no. 13, 2017, pp. 1–24.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 40493
Sackel, Johanna. “Food Justice, Common Heritage and the Oceans: Resource Narratives in the Context of the Third United Nations Conference on the Law of the Sea.” International Journal of Maritime History, vol. 29, no. 3, SAGE Publications, 2017, pp. 645–59, doi:10.1177/0843871417713682.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41185
Wolf, Jörgen, et al. “Unterrichtsplanung im Fach Geschichte – Modellierung und Erfassung geschichtsdidaktischen Planungswissens von Lehramtsstudierenden.” Die Unterrichtsplanung: Ein in Vergessenheit geratener Kompetenzbereich?! Status und Perspektiven aus der Sicht der empirischen Forschung., edited by Stephan Wernke and Klaus Zierer, Klinkhardt, 2017.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20250
Gaspers, Judith, et al. “Constructing a Language From Scratch: Combining Bottom–Up and Top–Down Learning Processes in a Computational Model of Language Acquisition.” IEEE Transactions on Cognitive and Developmental Systems, vol. 9, 2017, pp. 183–96, doi:10.1109/TCDS.2016.2614958.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20245
Nomikou, Iris, et al. “Taking Up an Active Role: Emerging Participation in Early Mother–Infant Interaction during Peekaboo Routines.” Frontiers in Psychology, 2017, doi:10.3389/fpsyg.2017.01656.
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 20246
Nomikou, Iris, et al. “Verbs in Mothers’ Input to Six-Month-Olds: Synchrony between Presentation, Meaning, and Actions Is Related to Later Verb Acquisition.” Brain Sciences , 2017, doi:10.3390/brainsci7050052.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed