Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36 Publications


2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52574
Werth, G. (2022). Neue Wege im mathematischen Unterricht - Auf den Spuren Mathilde Vaertings. Beiträge zum Mathematikunterricht. 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik, Frankfurt am. Main. https://doi.org/10.37626/GA9783959872089.0
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53480
Malik, S. N., & Rezat, S. (2022). Linguistic features of word problems that cause difficulties for learners across the curriculum: A literature review. Proceedings on the Twelfth Congress on the European Society for Research in Mathematics Education (CERME 12).
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 44689
Rezat, S., Malik, S. N., & Leifeld, M. (2022). Scaffolding Close Reading of Mathematical Text in Pre-service Primary Teacher Education at the Tertiary Level: Design and Evaluation. International Journal of Science and Mathematics Education, 20(S1), 215–236. https://doi.org/10.1007/s10763-022-10309-y
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 53363
Rezat, S., Fan, L., & Pepin, B. (2021). Mathematics textbooks and curriculum resources as instruments for change. ZDM – Mathematics Education, 53(6), 1189–1206. https://doi.org/10.1007/s11858-021-01309-3
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34161
Rezat, S., Schacht, F., & Häsel-Weide, U. (2021). Challenges of making sense of tasks and automated feedback in digital mathematics textbooks. In A. Clark-Wilson, A. Donevska-Todorova, E. Faggiano, J. Trgalová , & H.-G. Weigang (Eds.), Mathematics Education in the Digital Age. Learning, Practice and Theory (pp. 168–184). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003137580
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 44683
Rezat, S. (2021). How automated feedback from a digital mathematics textbook affects primary students’ conceptual development: two case studies. ZDM Mathematics Education, 53(6), 1433–1445. https://doi.org/10.1007/s11858-021-01263-0
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13108
Schumacher, J., & Rezat, S. (2020). Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen. Vergleich zweier methodischer Zugänge. In G. Kadunz (Ed.), Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61194-4_5
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31873
Schumacher, J. (2020). Deduktion und Abduktion beim diagrammatischen Schließen – das didaktische Potential der Peirceschen Semiotik. https://doi.org/10.17877/DE290R-21555
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33594
Rezat, S., & Rezat, S. (2020). Schulbücher. Werkzeuge zum Üben in den Fächern Deutsch und Mathematik. Die Grundschulzeitschrift 320, 10–13.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44685
Schumacher, J., & Rezat, S. (2020). Rekonstruktion diagrammatischen Schließens beim Erlernen der Subtraktion negativer Zahlen. In G. Kadunz (Ed.), Zeichen und Sprache im Mathematikunterricht: Semiotik in Theorie und Praxis (pp. 85–112). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-61194-4_5
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=360

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed