Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
36 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, Sebastian. “Research on Curriculum Resources in Mathematics Education: A Survey of the Field.” ZDM – Mathematics Education, 2024. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x.
LibreCat
| DOI
2023 | Book | LibreCat-ID: 51101
Werth, Gerda. Neue Wege Im Mathematischen Unterricht: Auf Den Spuren Mathilde Vaertings. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-658-42445-9.
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 51103
Werth, Gerda. “Standardkonstruktionen eigenständig entdecken. Mathilde Vaertings Idee der Selbstständigkeitsprobe.” mathematik lehren 241 (2023): 15–19.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53439
Rezat, Sebastian, Sara Naseem Malik, and Markus Leifeld. “Mathematik – Lesen – Lernen: Ein Vorlesungskonzept Zur Förderung Mathematischer Lesekompetenz.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 1125–1128. Münster: WTM-Verlag, 2023. https://doi.org/10.17877/DE290R-23392.
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53441
Leifeld, Markus, and Sebastian Rezat. “Verstehen Schriftlicher Rechenverfahren Durch Algorithmisches Denken Am Beispiel Der Schriftlichen Subtraktion.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main, 993–996. Münster: WTM-Verlag, 2023. https://doi.org/10.17877/DE290R-23760.
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 53475
Malik, Sara Naseem, and Sebastian Rezat. “Herausforderungen Anwendungsbezogener Aufgaben - Eine Curriculare Perspektive Auf Den Forschungsstand.” In Beiträge Zum Mathematikunterricht 2022. 56. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik Vom 29.08.2022 Bis 02.09.2022 in Frankfurt Am Main. Münster: WTM-Verlag, 2023. https://doi.org/10.17877/DE290R-23380.
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46987
Pepin, Birgit, Zeger-jan Kock, and Sebastian Rezat. “Toward Student Agency in the Selection and Use of Digital Resources for Learning and Studying Mathematics.” In Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, edited by Birgit Pepin, Ghislaine Gueudet, and Jeff Choppin, 1–28. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_26-1.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48067
Gueudet, Ghislaine, Birgit Pepin, and Sebastian Rezat. “Meta-Resources: Supporting the Design of Mathematics Teaching and Learning.” In Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, edited by Birgit Pepin, Ghislaine Gueudet, and Jeffrey Choppin. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_36-1.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49684 |
Rezat, Sebastian, and Vince Geiger. “The Role of Digital Technologies in Transforming Student Learning Landscapes.” In Handbook of Digital Resources in Mathematics Education, edited by Birgit Pepin, Ghislaine Gueudet, and Jeffrey Choppin. Cham: Springer International Publishing, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-030-95060-6_21-1.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46956
Hattermann, Mathias, Sebastian Rezat, and Rudolf Sträßer. “Geometrie: Leitidee Raum Und Form.” In Handbuch Der Mathematikdidaktik, 201–242. Berlin, Heidelberg: Springer, 2023. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66604-3_7.
LibreCat
| DOI