Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

161 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28691
Krüger, Alexander, Jan Tünnermann, Lukas Stratmann, Lucas Briese, Falko Dressler, and Ingrid Scharlau. “TVA in the Wild: Applying the Theory of Visual Attention to Game-like and Less Controlled Experiments.” Open Psychology 3 (2021): 1–46. https://doi.org/10.1515/psych-2021-0001.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28686
Krüger, Alexander, and Ingrid Scharlau. “The Time Course of Salience: Not Entirely Caused by Salience.” Psychological Research, 2021. https://doi.org/10.1007/s00426-020-01470-6.
LibreCat | DOI
 

2021 | Preprint | LibreCat-ID: 31677
Tünnermann, Jan, Arni Kristjansson, Anders Petersen, Anna Schubö, and Ingrid Scharlau. “Advances in the Application of a Computational Theory of Visual Attention (TVA): Moving towards More Naturalistic Stimuli and Game-like Tasks.” Open Psychology. Center for Open Science, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31671
Reis, Oliver, Tobias Jenert, and Ingrid Scharlau. “Kontaktlos lehren?” In Hochschule auf Abstand, edited by Iris Neiske, Judith Osthushenrich, Niclas Schaper, Ulrike Trier, and Nerea Vöing, 141–54. Münster: transcript, 2021. https://doi.org/10.1515/9783839456903-010.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31669
Reinmann, Gabi, Carolin Kreber, Helmut Bremer, Ines Langemeyer, and Ingrid Scharlau. “Wer bestimmt die Hochschullehre?” In Hochschullehre im Spannungsfeld zwischen individueller und institutioneller Verantwortung: Tagungsband der 15. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung, edited by Carla Bohndick, Margret Bülow-Schramm, Daria Paul, and Gabi Reinmann, 33–47. Wiesbaden: Springer, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31668
Scharlau, Ingrid. “Jean Piaget als - was?” In Interdisziplinarität als fachdidaktische Herausforderung: Psychologie im Schulfach Erziehungswissenschaft, edited by Katharina Gather, 162–81. Baltmannsweiler: Schneider, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31667
Scharlau, Ingrid, Justine Patrzek, and Christine Schreiber. “ „Power-Posen“ – Fakten, frisierte Daten, Forschungslyrik? Eine Unterrichtsreihe zu Praktiken und Darstellungsformen psychologischer Forschung.” Unterrichtsmaterial des Verbandes der Psychologielehrerinnen und –lehrer 42 (2021).
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31680
Scharlau, Ingrid, A. Karsten, and Katharina J. Rohlfing. “Building, Emptying out, or Dreaming? Action Structures and Space in Students’ Metaphors of Academic Writing.” Journal of Writing Research 12, no. vol. 12 issue 3 (2021): 493–529. https://doi.org/10.17239/jowr-2021.12.03.01.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31666
Schreiber, Christine, Ingrid Scharlau, and Justine Patrzek. “„Power Poses“ – Fakten, frisierte Daten, Forschungslyrik? Ein Unterrichtsvorhaben zu Praktiken und Darstellungsformen psychologischer Forschung am Beispiel von nonverbaler Kommunikation.” Psychologieunterricht, 2021, 19–21.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31672
Patrzek, Justine, Heike M. Buhl, and Ingrid Scharlau. “Unterrichtsfach Psychologie an der Universität Paderborn.” Psychologieunterricht, 2021, 21–26.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=424

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed