Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

162 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31657
Scharlau I, Klingsieck KB. Zur Positionierung der Forschung an Schreibzentren. In: Hirsch-Weber A, Loesch C, Scherer S, eds. Forschung für die Schreibdidaktik: Voraussetzung oder institutioneller Irrweg?. Beltz (Juventa); 2019:207-226.
LibreCat
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 32156 | OA
Karsten A, Bertau M-C. How ideas come into being: Tracing intertextual moments in grades of objectification and publicness. Frontiers in Psychology. 2019;10. doi:10.3389/fpsyg.2019.02355
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6095 | OA
Tünnermann J, Scharlau I. Stuck on a plateau? A model-based approach to fundamental issues in visual temporal-order judgments. Vision. 2018;2(3). doi:10.3390/vision2030029
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 32158
Bertau M-C, Karsten A. Reconsidering interiorization: Self moving across language spacetimes. New Ideas in Psychology. 2018;49:7-17. doi:10.1016/j.newideapsych.2017.12.001
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32159 | OA
Frahnert V, Karsten A. Fachsensibilität als Ressource für den Writing Fellow-Ansatz. In: Voigt A, ed. Lehren und Lernen mit Writing Fellows. Beiträge zur Forschung, Evaluation und Adaption. wbv; 2018:127-139. doi:10.3278/6004628w
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32160
Karsten A, Frahnert V, Schäfer S. Am Schreiben teilhaben. Das Textograph*innen-Programm an der Universität Paderborn. In: Stroot T, Westphal P, eds. Peer Learning an Hochschulen. Elemente einer diversitysensiblen, inklusiven Bildung. Julius Klinkhardt; 2018:242-261.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 6097
Tünnermann J, Scharlau I. Poking Left To Be Right? A Model-Based Analysis of Temporal Order Judged by Mice. Advances in Cognitive Psychology. 2018;14(2):39-50. doi:10.5709/acp-0237-0
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31654
Scharlau I. Sich verständigen: Überlegungen zur Frage der Evidenzbasierung. In: Jenert T, Reinmann G, Schmohl T, eds. Theorie und Praxis der Hochschulbildungsforschung: Für eine offene Zukunft der Hochschuldidaktik. Springer VS; 2018:103-121. doi:10.1007/978-3-658-20309-2_7
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31656
Paravicini W, Schnieder J, Scharlau I. Hades - The Invisible Side of Mathematical Thinking. In: Ernest P, ed. Philosophy of Mathematics Education Today. Springer; 2018:353-365. doi:10.1007/978-3-319-77760-3_23
LibreCat | DOI
 

2018 | Misc | LibreCat-ID: 31653
Scharlau I. Wirksame Lese- und Schreibaufgaben für Studierende. Vortrag in der Didaktik-Lounge der FH Bielefeld.; 2018.
LibreCat | Files available
 

Filters and Search Terms

department=424

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed