Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

161 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31652
Scharlau, I., & Karsten, A. (2018). Schreiben lehren: Eine fach- und diskurssensible Fortbildung für Lehrende (1). In B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szczyrba, & J. Wildt (Eds.), Neues Handbuch Hochschullehre. 85. Ergänzungslieferung (p. L 1.37).
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 28981 | OA
Krüger, A., Tünnermann, J., Rohlfing, K., & Scharlau, I. (2018). Quantitative Explanation as a Tight Coupling of Data, Model, and Theory. Archives of Data Science, Series A, 5, 1–27. https://doi.org/10.5445/KSP/1000087327/10
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 31655
Scharlau, I. (2018). Einheitlich, doch nicht ganz: Zur Fachdidaktik des Hochschul- und Schulfachs Psychologie. Psychologieunterricht, 51, 35–38.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 29073
Scharlau, I., & Klingsieck, K. (2018). Schreiben im Psychologiestudium. Verlag Barbara Budrich.
LibreCat
 

2018 | Book | LibreCat-ID: 35425
Klingsieck, K. B., & Scharlau, I. (2018). Schreiben im Psychologiestudium.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32162
Karsten, A. (2017). Videokonfrontation als Methode für die angewandte Schreibforschung. Zwischen Investigation und Intervention. In M. Brinkschulte & D. Kreitz (Eds.), Qualitative Methoden in der Schreibforschung (Vol. 1, pp. 63–84). wbv. https://doi.org/10.3278/6004549w
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32163
Karsten, A., & Stock, I. (2017). Zwei Varianten qualitativer Textanalyse zur Identifikation von Stimme(n) in Texten. In M. Brinkschulte & D. Kreitz (Eds.), Qualitative Methoden in der Schreibforschung (Vol. 1, pp. 189–207). wbv.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 6075
Krüger, A., Tünnermann, J., & Scharlau, I. (2017). Measuring and modeling salience with the theory of visual attention. Attention, Perception, & Psychophysics, 79(6), 1593–1614. https://doi.org/10.3758/s13414-017-1325-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 28979
Tünnermann, J., Krüger, A., & Scharlau, I. (2017). Measuring Attention and Visual Processing Speed by Model-based Analysis of Temporal-order Judgments. Journal of Visualized Experiments. https://doi.org/10.3791/54856
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31649
Steinhausen, J., & Scharlau, I. (2017). Gegen das weibliche Cooling-out in der Wissenschaft. Mentoring für Frauen in der Promotionsphase. In R. Petersen, M. Budde, P. S. Brocke, G. Doebert, H. Rudack, & H. Wolf (Eds.), Praxishandbuch Mentoring in der Wissenschaft (pp. 315–330). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-14268-1_24
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=424

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed