Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

162 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34015 | OA
Scharlau, I. (2022). Hundertstelmillimeter. In S. Haacke-Werron, A. Karsten, & I. Scharlau (Eds.), Reflexive Schreibwissenschaft (Vol. 14, pp. 147–152). WBV. https://doi.org/10.3278/9783763972524
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34013 | OA
Haacke-Werron, S., Karsten, A., & Scharlau, I. (Eds.). (2022). Reflexive Schreibwissenschaft (Vol. 14). WBV. https://doi.org/ 10.3278/9783763972524
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46282 | OA
Banh, N. C., & Scharlau, I. (2022). Effects of verbal negation on TVA’s capacity and weight parameters. In S. Malejka, M. Barth, H. Haider, & C. Stahl (Eds.), TeaP 2022 - Abstracts of the 64th Conference of Experimental Psychologists . Pabst Science Publishers. https://doi.org/10.23668/psycharchives.5677
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46289 | OA
Banh, N. C., Scharlau, I., & Rohlfing, K. J. (2022). Folgen wiederholter Negation auf die Aufmerksamkeit. In C. Bermeitinger & W. Greve (Eds.), 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 46285
Peters, T. M., & Scharlau, I. (2022). Gesundes Misstrauen gegenüber Erklärungen. In C. Bermeitinger & W. Greve (Eds.), 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Pabst Science Publisher.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31783
Scharlau, I., & Jenert, T. (n.d.). *. In S. Hofhues & K. Schütze (Eds.), Doing Research: Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage (pp. 25–58). transcript.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34014 | OA
Haacke-Werron, S., Karsten, A., & Scharlau, I. (2022). Einleitung. In S. Haacke-Werron, A. Karsten, & I. Scharlau (Eds.), Reflexive Schreibwissenschaft. Disziplinäre und praktische Perspektiven (pp. 9–18). WBV.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33864 | OA
Jenert, T., & Scharlau, I. (2022). Wissenschaftsdidaktik als Verständigung über wissenschaftliches Handeln – eine Auslegeordnung. In G. Reinmann & R. Rhein (Eds.), Wissenschaftsdidaktik I: Einführung (pp. 155–179). transcript. https://doi.org/10.14361/9783839460979-008
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31678 | OA
Jenert, T., & Scharlau, I. (2022). Wissenschaftskommunikation als Verständigung: Chance für die Hochschulentwicklung?! Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 17(2).
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32150 | OA
Karsten, A. (2021). Einblicke in explizite und implizite Erwartungen Lehrender an Studierendentexte. Textbasierte Interviews zu Zielen und Erträgen von fachsensiblem Peer-Textfeedback. In S. Lahm, F. Meyhöfer, & F. Neumann (Eds.), Schreiblehrkonzepte an Hochschulen. Fallstudien und Reflexionen zum fachspezifischen Schreibenlehren und -lernen (Vol. 4, pp. 277–288). wbv. https://doi.org/10.3278/6004807w277
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 32151
Karsten, A. (2021). (Selbst-)Kritik und (Selbst-)Reflexion. Fragen stellen, Stimmen identifizieren, Referenzpunkte finden. JoSch - Journal der Schreibwissenschaft, 1(21), 72–81. https://doi.org/10.3278/JOS2101W072
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28691
Krüger, A., Tünnermann, J., Stratmann, L., Briese, L., Dressler, F., & Scharlau, I. (2021). TVA in the wild: Applying the theory of visual attention to game-like and less controlled experiments. Open Psychology, 3, 1–46. https://doi.org/10.1515/psych-2021-0001
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28686
Krüger, A., & Scharlau, I. (2021). The time course of salience: not entirely caused by salience. Psychological Research. https://doi.org/10.1007/s00426-020-01470-6
LibreCat | DOI
 

2021 | Preprint | LibreCat-ID: 31677
Tünnermann, J., Kristjansson, A., Petersen, A., Schubö, A., & Scharlau, I. (2021). Advances in the application of a computational Theory of Visual Attention (TVA): Moving towards more naturalistic stimuli and game-like tasks. In Open Psychology. Center for Open Science.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31671
Reis, O., Jenert, T., & Scharlau, I. (2021). Kontaktlos lehren? In I. Neiske, J. Osthushenrich, N. Schaper, U. Trier, & N. Vöing (Eds.), Hochschule auf Abstand (pp. 141–154). transcript. https://doi.org/10.1515/9783839456903-010
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31669
Reinmann, G., Kreber, C., Bremer, H., Langemeyer, I., & Scharlau, I. (2021). Wer bestimmt die Hochschullehre? In C. Bohndick, M. Bülow-Schramm, D. Paul, & G. Reinmann (Eds.), Hochschullehre im Spannungsfeld zwischen individueller und institutioneller Verantwortung: Tagungsband der 15. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung (pp. 33–47). Springer.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31668
Scharlau, I. (2021). Jean Piaget als - was? In K. Gather (Ed.), Interdisziplinarität als fachdidaktische Herausforderung: Psychologie im Schulfach Erziehungswissenschaft (pp. 162–181). Schneider.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31667
Scharlau, I., Patrzek, J., & Schreiber, C. (2021). „Power-Posen“ – Fakten, frisierte Daten, Forschungslyrik? Eine Unterrichtsreihe zu Praktiken und Darstellungsformen psychologischer Forschung. Unterrichtsmaterial des Verbandes der Psychologielehrerinnen und –lehrer, 42.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31680
Scharlau, I., Karsten, A., & Rohlfing, K. J. (2021). Building, emptying out, or dreaming? Action structures and space in students’ metaphors of academic writing. Journal of Writing Research, 12(vol. 12 issue 3), 493–529. https://doi.org/10.17239/jowr-2021.12.03.01
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31666
Schreiber, C., Scharlau, I., & Patrzek, J. (2021). „Power Poses“ – Fakten, frisierte Daten, Forschungslyrik? Ein Unterrichtsvorhaben zu Praktiken und Darstellungsformen psychologischer Forschung am Beispiel von nonverbaler Kommunikation. Psychologieunterricht, 19–21.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=424

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed