Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

36 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603 LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 46933
Conjunctive and additive group work reduce academic procrastination: insights from a vignette study
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, J. Hüffmeier, Current Psychology (2023).
LibreCat | DOI
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden
L. Grotegut, GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden, Universität Paderborn, Paderborn, 2023.
LibreCat | Files available | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48087
Kompetenzentwicklung in der Lehrkräftebildung: der Mehrwert einer digitalen Simulation
L. Grotegut, K.B. Klingsieck, ZeHf – Zeitschrift Für Empirische Hochschulforschung 7 (2023) 56–73.
LibreCat | DOI
 
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 48731 LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53120 LibreCat
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53119 LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases
A. Rozental, D. Forsström, A. Hussoon, K.B. Klingsieck, Frontiers in Psychology 13 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It
J. Bobe, T. Schnettler, A. Scheunemann, S. Fries, L. Bäulke, D.O. Thies, M. Dresel, D. Leutner, J. Wirth, K.B. Klingsieck, C. Grunschel, European Journal of Psychological Assessment (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz gefördert werden?
L. Grotegut, K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Pädagogische Psychologie (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
Social factors of procrastination: group work can reduce procrastination among students
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Social Psychology of Education 25 (2022) 249–274.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35418
Group work and student procrastination
M. Koppenborg, K.B. Klingsieck, Learning and Individual Differences 94 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35417 LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53111
"ProGRess" - Prokrastination reduzieren und Gesundheit fördern.
T. Schneider, K.B. Klingsieck, in: 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53110 LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53118 LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29135
Prokrastination bei Studierenden verringern durch Anwendung eines Ratgebers im Gruppensetting
T. Korsmeier, J. Bobe, K.B. Klingsieck, Zeitschrift Für Beratung Und Studium 16 (2021) 22–27.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37831
Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ)
Ä. Wetzel, M. Weigelt, K.B. Klingsieck, Diagnostica 66 (2020) 246–257.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29112
Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ)
Ä. Wetzel, M. Weigelt, K.B. Klingsieck, Diagnostica (2020) 246–257.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=426

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed