Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
34176 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54279
A. Hamdoun and R. Mahnken, “Uniaxial and biaxial experimental investigation of glassy polymers,” Polymer, vol. 299, Art. no. 126981, 2024, doi: 10.1016/j.polymer.2024.126981.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46649 |

S. S. Hotegni, M. B. Berkemeier, and S. Peitz, “Multi-Objective Optimization for Sparse Deep Multi-Task Learning,” in 2024 International Joint Conference on Neural Networks (IJCNN), Yokohama, Japan, 2024, p. 9, doi: 10.1109/IJCNN60899.2024.10650994.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54280
A. Hamdoun and R. Mahnken, “A large deformation gradient theory for glassy polymers by means of micromorphic regularization,” Archive of Applied Mechanics, vol. 94, no. 5, pp. 1221–1242, 2024, doi: 10.1007/s00419-024-02570-0.
LibreCat
| DOI
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 56273 |

S. Cornell et al., “The CHiME-8 DASR Challenge for Generalizable and Array Agnostic Distant Automatic Speech Recognition and Diarization,” arXiv:2407.16447. 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
| arXiv
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56267
L. Serino, W. Ridder, A. Bhattacharjee, J. Gil López, B. Brecht, and C. Silberhorn, “Orchestrating time and color: a programmable source of high-dimensional entanglement,” Optica Quantum, 2024, doi: 10.1364/opticaq.532334.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55995 |

I. Pilán, L. Prévot, H. Buschmeier, and P. Lison, “Conversational feedback in scripted versus spontaneous dialogues: A comparative analysis,” in Proceedings of the 25th Meeting of the Special Interest Group on Discourse and Dialogue, Kyoto, Japan, 2024, pp. 440–457, doi: 10.18653/v1/2024.sigdial-1.38.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56314
A. N. Riechmann and H. Buschmeier, “Automatic reconstruction of dialogue participants’ coordinating gaze behavior from multiple camera perspectives,” in Book of Abstracts of the 2nd International Multimodal Communication Symposium, Frankfurt am Main, Germany, 2024, pp. 38–39.
LibreCat
| Files available
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56316
S. M. Kokew, “Rezension zu Timo Güzelmansur/Tobias Specker/ChristianTrenk (Hrsg.): Glaube/Unglaube. Islamische und christliche Deutungen,” Apokalypse. Theologisch-praktische Quartalschrift 2/2024, vol. 2. Friedrich Pustet, Regensburg, pp. 202–204, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56315
S. M. Kokew, “Facetten von ḏimma. Altbekanntes und Neues,” Cibedo-Beiträge zum Gespräch zwischen Christen und Muslimen, vol. 1, pp. 2–7, 2024, doi: 10.17438/978-3-402-16303-0.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54222
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Förderung der sozialen Partizipation von Kindern in der Primarstufe – Befunde aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven“,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54224
G. Görel, K. Franzen, and F. Hellmich, “Sources of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive teaching. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice’. ,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54223
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Effects of an intervention on students’ attitudes towards peers with special educational needs. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. ‘Neurodiversity in Education: Research and Practice,’” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54227
M. F. Löper, G. Görel, and F. Hellmich, “Fostering students’ attitudes towards peers with special educational needs – Findings from a social participation intervention. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54226
G. Görel, K. Franzen, and F. Hellmich, “Predictors of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs with regard to inclusive education. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54221
G. Görel, K. Franzen, and F. Hellmich, “Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts für die Primarstufe. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven",” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54217
G. Görel, K. Franzen, and F. Hellmich, “Wodurch lassen sich die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden in Bezug auf die Durchführung inklusiven Unterrichts erklären? Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54215
M. F. Löper and F. Hellmich, “Die Rolle von Empathie für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.,” 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56332
C. J. Anthony et al., “Examining the measurement invariance and validity of the SSIS SEL Brief + Mental Health Scales – Student version in Austria and Germany,” International Journal of Emotional Education, vol. 16, no. 1, 2024.
LibreCat