Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

29956 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52587
Bodden, E., Pottebaum, J., Fockel, M., & Gräßler, I. (2024). Evaluating Security Through Isolation and Defense in Depth. IEEE Security & Privacy, 22(1), 69–72. https://doi.org/10.1109/msec.2023.3336028
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50208
Treder, A. (n.d.). Alexandra Treder (Universität Paderborn) rezensiert: Döll, Marion & Michalak, Magdalena (2023): Deutsch als Zweitsprache und inklusive Bildung. [Deutsch als Zweitsprache – Positionen, Perspektiven, Potenziale, Bd. 3]. Münster: Waxmann, 142 Seiten. ISBN 978-3-8309-4711-0. . In Forschungsportal für Spracherwerb und Migration (daz-portal) (Vol. 26).
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52590
Tatari, M., & Husic, A. (Eds.). (2024). The Divine Attributes in Classical Islamic Thought and Con-temporary Islamic Theology. Brill (im Erscheinen).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 33461 | OA
Otto, S. E., Peitz, S., & Rowley, C. W. (2024). Learning Bilinear Models of Actuated Koopman Generators from  Partially-Observed Trajectories. SIAM Journal on Applied Dynamical Systems, 23(1), 885–923. https://doi.org/10.1137/22M1523601
LibreCat | DOI | Download (ext.) | arXiv
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 52611
Dymel, C. (2024). Modellbasierte Entwicklung von Ultraschallwandlern unter der Berücksichtigung von Nichtlinearitäten (Vol. 16). Shaker Verlag.
LibreCat | Files available
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50726
Schuster, L., Olfert, V., Sherepenko, O., Fehrenbach, C., Song, S., Hein, D., Meschut, G., Biro, E., & Münstermann, S. (2024). Influences of Weld Nugget Shape and Material Gradient on the Shear Strength of Resistance Spot‐Welded Joints. Steel Research International. https://doi.org/10.1002/srin.202300530
LibreCat | DOI
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 52501
Hassel, R. (2024). Zur Abscheidung von Tröpfchen-Aerosolen in filternden Abscheidern. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1870
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52631
Piskin, D. Y., Büchel, D., Lehmann, T., & Baumeister, J. (2024). Reliable electrocortical dynamics of target-directed pass-kicks. Cognitive Neurodynamics. https://doi.org/10.1007/s11571-024-10094-0
LibreCat | DOI
 

2024 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 52639
Zink, T. F. (2024). Untersuchung des Lösungsmitellseinflusses auf die Synthese von Manganoxid-Nanopartikeln in der Flammenspraypyrolyse.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52233
Mahnken, R., & Westermann, H. (2024). Construction of A-stable explicit last-stage diagonal implicit Runge–Kutta (ELDIRK) methods. Computational Mechanics. https://doi.org/10.1007/s00466-024-02442-y
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51128
Domke, M., Fröhlich, N., Eickelmann, B., & Pink, S. (n.d.). Digitalisierungsbezogene Lehrkräftebildung als Gegenstand internationaler Schulleistungsstudien. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52652 | OA
Herdramm, H. (2024). Das Potenzial von Ideologiekritik im Religionsunterricht. BloKK. Der Blog des Zentrums für Komparative Theologie und Kulturwissenschaften.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 52663
Wickert, A.-K., Schlichtig, M., Vogel, M., Winter, L., Mezini, M., & Bodden, E. (2024). Supporting Error Chains in Static Analysis for Precise Evaluation Results and Enhanced Usability.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51098
Labusch, A., Eickelmann, B., Casamassima, G., Drossel, K., Gudmundsdottir, G. B., Kazani, A., Mifsud, L., Symeonaki, M., & Teidla-Kunitsõn, G. (2024). Children and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research. In H. B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, & M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people (pp. 321–350). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51096
Drossel, K., Oldak, A., Bette, R., Eickelmann, B., & Schreyer, P. (n.d.). Videoanalysen zu unterrichtlichen Lehr- und Lernprozessen unter den Bedingungen der Digitalität an organisational resilienten Schulen in Deutschland. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven. Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 52691
Hinrichs, B., & Matte, O. (2024). Feynman-Kac formulas for semigroups generated by multi-polaron  Hamiltonians in magnetic fields and on general domains. In arXiv:2403.12147.
LibreCat | arXiv
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52686
Ahmed, Q. A., Wiersema, T., & Platzner, M. (2024). Post-configuration Activation of Hardware Trojans in FPGAs. Journal of Hardware and Systems Security. https://doi.org/10.1007/s41635-024-00147-5
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47619
Althoff, S. (n.d.). Walking with Images: Mimetic-Automatic Production in Hasan Elahi’s Tracking Transcience. In G. Gasparavicius, M. Toteva, & T. Williams (Eds.), Walking with the Enemy: Reclaiming the Language of Power and Manipulation in the Post-Truth Era. Manchester University Press.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52700 | OA
Myroshnychenko, V., Mulavarickal Jose, P. M., Farheen, H., Ejaz, S., Brosseau, C., & Förstner, J. (2024). From Swiss-cheese to discrete ferroelectric composites: assessing the ferroelectric butterfly shape in polarization loops. Physica Scripta, 99(4), 045952. https://doi.org/10.1088/1402-4896/ad3172
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52505
Gövert, A., Niederhaus, C., & Blumberg, E. (2024). Professionalisierung für Sprachbildung aus Sicht von Sachunterrichtsstudierenden – Langzeitwirkungen eines Vertiefungsseminars in der ersten Phase der sachunterrichtsdidaktischen Lehrer* innenbildung. In Mehrsprachigkeit in der Schule – Sprachbildung im und durch Sachunterricht (pp. 295–309). Kohlhammer.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed