Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
32964 Publications
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57895 |

Hoffmann, M., & Schlüter, S. (2024). How Do Advanced Pre-Service Teachers Develop Congruence Theorems for Quadrilaterals? In A. S. González-Martín, G. Gueudet, I. Florensa, & N. Lombard (Eds.), Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024, 10-14 June 2024). Escola Univerist`aria Salesiana de Sarri`a – Univ. Aut`onoma de Barcelona and INDRUM.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57893 |

Junker, A., Timmermann, J., & Trächtler, A. (2024). Adaptive Data‐Driven Models in Port‐Hamiltonian Form for Control Design. PAMM, 25(1). https://doi.org/10.1002/pamm.202400154
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57892 |

Wieczorek, O., Steinhardt, I., Schmidt, R., Mauermeister, S., & Schneijderberg, C. (2024). The Bot Delusion. Large language models and anticipated consequences for academics’ publication and citation behavior. Futures, 166, Article 103537. https://doi.org/10.1016/j.futures.2024.103537
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57894
Große-Heilmann, R. I., Burde, J.-P., Riese, J., Schubatzky, T., & Weiler, D. (2024). Entwicklung fachdidaktischen Wissens zum Einsatz digitaler Medien bei Lehramtsstudierenden im Fach Physik. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt - Zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 135–150). Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 32097 |

Weich, T., Guedes Bonthonneau, Y., & Guillarmou, C. (2024). SRB Measures of Anosov Actions. Journal of Differential Geometry, 128, 959–1026. https://doi.org/ DOI: 10.4310/jdg/1729092452
LibreCat
| Files available
| DOI
| arXiv
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57897
Paul, A., Elsner, A., Kasper, T., Schumacher, D., Vrabec, J., Hölscher, H., Bluemel, M., Wollny, W., Becker, W., & Brzoska-Steinhaus, N. (2024). Alterungsbedingter Anstieg der Energieaufnahme von Haushaltskältegeräten. Thermodynamik-Kolloquium, September.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57898
Kruse, S., Elsner, A., Paul, A., & Kasper, T. (2024). Anstieg der Energieaufnahme von Haushaltskältegeräten. DKV-Tagung2024, Dresden.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 57903
Bobe, J., & Klingsieck, K. B. (2024). Der Einfluss des antizipierten subjektiven Unwohlseins auf akademische Prokrastination . 53. DGPs Kongress 2024, Wien.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57908
Jordans, M., & Riese, J. (2024). Planung von Physikunterricht mit sinnvoller Einbettung digitaler Medien: Welches Wissen wird dabei genutzt? In H. van Vorst (Ed.), Frühe naturwissenschaftliche Bildung. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in Hamburg 2023 (pp. 974–977).
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57914
Ballweg, S. (2024). “Was heißt das, Mama?” Die Familie als Ort von Sprachaneignung und mehrsprachigen Praktiken am Beispiel einer türkisch-deutsch-sprachigen Familie. Zeitschrift für Interaktionsforschung in DaFZ, 4(1), 29–53. https://doi.org/10.17192/ZIAF.2024.4.1.8672
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57952
Lankeit, E., & Biehler, R. (2024). Bedeutungsfacetten der Beziehungen von Differenzierbarkeit und Stetigkeit im Ein- und Mehrdimensionalen: Ein Blick auf die semantische Ebene. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. (pp. 1073–1076). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57950
Fleischer, Y., & Biehler, R. (2024). Intuitiver Zugang zu datenbasierten Entscheidungsbäumen. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. (pp. 167–170). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57948
Mai, T., & Biehler, R. (2024). Transitionen zwischen Vektorobjekten in Schulbüchern. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. (pp. 1103–1106). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57947
Bauer, T., Biehler, R., & Lankeit, E. (2024). Designing a Concept Inventory for Real Analysis. In A. S. Gonzalez-Martin, G. Gueudet, I. Florensa, & N. Lombard (Eds.), INDRUM2024 PROCEEDINGS - Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (pp. 65–74). Escola Univeristaria Salesiana de Sarria (Univ. Autonoma de Barcelona) and INDRUM.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55666
Wessel, L., & Dellori, A. (2024). Algebraische Konzepte vertiefen und ihre Zusammenhänge im Schul- und Hoch-schulcurriculum verstehen lernen : Design-Prinzipien zur Anregung des Vereinheitlichens mathematischen Wissens im Mathematiklehramtsstudium. Mathematica Didactica, 47(1). https://doi.org/10.18716/ojs/md/2024.1658
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55134
Jaecks, P., Frieg, H., & Jonas, K. (Eds.). (2024). Digital participation and communication disorders across the lifespan. Frontiers Media SA. https://doi.org/10.3389/978-2-8325-4920-9
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57864
Alptekin, M., & Temmen, K. (2024). Check for Effectiveness Study of an Augmented Reality App as Preparation Tool for Electrical Engineering Laboratory Courses. Smart Technologies for a Sustainable Future: Proceedings of the 21st International Conference on Smart Technologies & Education. Volume 1, 1, 297.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 58062
Gerick, J., Tulowitzki, P., Eickelmann, B., Bundsgaard, J., Annemann, C., & Menge, C. (2024). School Management Activities in a Digital Age: An International Comparison Based on ICILS 2018. Research in Educational Administration and Leadership, 9(4), 661–697. https://doi.org/10.30828/real.1485901
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann, J., Raneck-Kuhlmann, A., Eickelmann, B., Drossel, K., & Buhl, H. M. (2024). Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 19–35). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51096
Drossel, K., Oldak, A., Bette, R., Eickelmann, B., & Schreyer, P. (2024). Videoanalysen zu unterrichtlichen Lehr- und Lernprozessen unter den Bedingungen der Digitalität an organisational resilienten Schulen in Deutschland. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 203–217). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat
| DOI