Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
43143 Publications
2025 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 61793
Meier, H., Sennefelder, L., & Kukuk, M. (2025). Soziale Gesundheit im Unternehmen Trainieren - eine Interventionsstudie (B. Strauß, M. Tietjens, E. van Meurs, & L. Henning, Eds.). Czwalina.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62716 |
Büttner, D. (2025). Kritische Einsprachigkeitsdidaktik als kasuistischer Ansatz für die Lehrkräftebildung. Migrationspädagogische Zweitsprachdidaktik. https://doi.org/10.25365/MPZD-2025-4-6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62750 |
Sonntag, K. (2025). First-order methods and gradient dynamical systems for multiobjective optimization. Paderborn University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2457
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62755
Vogelsang, C., Grotegut, L., Janzen, T., & Wotschel, P. (2025). Performanzorientiertes Prüfen im Lehramtsstudium Physik. DPG-Frühjahrstagung 2025, Göttigen.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62752
Vogelsang, C., Grotegut, L., Wotschel, P., & Janzen, T. (2025). Prospective Physics Teachers’ Perceptions of an Objective Structured Teaching Examination (OSTE). ESERA 2025 Conference, Copenhagen.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62727
Wawer, M. L., Müller, L., Khaled, J. B., Stauß, T., Wurst, J., Mozgova, I., & Lachmayer, R. (2025). A maturity based data management integration in engineering research projects. Proceedings of the Design Society, 5, 169–178. https://doi.org/10.1017/pds.2025.10031
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62728
Müller, L., Hinterthaner, M., Ortlieb, E., Mohnfeld, N., Schultz, A. M., Uhe, J., Koepler, O., & Mozgova, I. (2025). Getting Things Done: How to Make Simulation Data FAIR and Ready to Reuse. In IFIP Advances in Information and Communication Technology (pp. 140–150). Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-032-09704-0_14
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62756
Janzen, T., Wotschel, P., Grotegut, L., & Vogelsang, C. (2025). „als Student hätte ich da mehr Bock drauf als auf eine [Fachdidaktikklausur]“ - Die Wahrnehmung von Studierenden hinsichtlich rollenspielbasierter Simulationen als handlungsorientiertes Prüfungsformat für die Englischlehrkräftebildung. Jahrestagung der DGFF 2025, Kassel.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62753
Janzen, T., Grotegut, L., Wotschel, P., & Vogelsang, C. (2025). Validierung einer rollenspielbasierten Simulationsprüfung für angehende Englischlehrkräfte- Validitätsargumente zum Scoring und zur Testwertinterpretation. Jahrestagung der GEBF 2025, Mannheim .
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62754
Vogelsang, C., Wotschel, P., Janzen, T., & Grotegut, L. (2025). Auf die Prüfung kommt es an! - Handlungsnahe Prüfungsformate in Lehramtsstudiengängen. 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Hochschulforschung 2025, Heilbronn.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62757
Vogelsang, C., Wotschel, P., Janzen, T., & Grotegut, L. (2025). Das Handeln prüfen - Performanzorientierte Prüfungsformate im Lehramtsstudium. AEPF 2025, Essen.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 |
Vogelsang, C., Scholl, D., Meier, J., & Küth, S. (2025). Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise. Education Sciences, 15(7). https://doi.org/10.3390/educsci15070820
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book | LibreCat-ID: 62212
Sloane, H. S. (2025). Studienbeginn als Krise - Identitätskonstruktionen von Studienanfänger*innen. Beltz Juventa.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62763
Sloane, H. S., Heidebrecht, J., & Jenert, T. J. (2025). Fachsensible wissenschaftliche Begleitung. In T. van Treeck, B. Sczcyrba, R. Hochmuth, N. Schaper, & S. Heuchemer (Eds.), Prototyp Zukunft: Lösungen für transformative Lehre im Modus des Scholarship. https://doi.org/10.57684/COS-1314
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 |
Rumlich, D., & Porsch, R. (2025). Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany. In S. Frisch & K. Glaser (Eds.), Early language education in instructed contexts (pp. 286–305). John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/lllt.62.13rum
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62760
Rezat, S., & Karabey, R. (2025). Musterhaftigkeit und Formen sprachlicher Kreativität im Kontext der Annotation argumentativer Lerner:innentexte. In K. Schindler & A. L. Zepter (Eds.), Sprachliche Kreativität in Bildungs- und Fachsprache: Textproduktion und Diskurspraktiken (pp. 273–290). Narr Francke Attempo.
LibreCat
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 62766
Janzen, T. (2025). Show, don’t tell - Developing and Validating a Role-Play-Based Simulation (RobS) for the Assessment of Pre-Service EFL Teachers’ Feedback Competence on Writing. LOGOS.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62765 |
Strauß, S. (2025). Introduction: Irish Communities in a Glocal Context – Literary and Cultural Narratives. Anglistik: International Journal of English Studies, 36(1), 5–14. https://doi.org/10.33675/ANGL/2025/1/4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62764 |
Focus on Irish Communities in a Glocal Context: Literary and Cultural Narratives. (2025). In S. Strauß, A. Boller, & K. Becker (Eds.), Anglistik: International Journal of English Studies (Vol. 36, Issue 1).
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62774
Gundlach, F. (2025). Counting abelian extensions by Artin–Schreier conductor. Proceedings of the American Mathematical Society. https://doi.org/10.1090/proc/17440
LibreCat
| DOI