Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
33102 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60497 |

Löhnert B, Augsten N, Okulmus C, Ortiz M. Towards Practicable Algorithms for Rewriting Graph Queries Beyond DL-Lite. In: The Semantic Web - 22nd European Semantic Web Conference, {ESWC} 2025, Portoroz, Slovenia, June 1-5, 2025, Proceedings, Part {I}. Vol 15718. Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland; 2025:342--361. doi:10.1007/978-3-031-94575-5_19
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60502
Zeipert H, Claes L, Stoeckel C, Mulay S, Henning B. Evaluation of piezoelectric micromachined ultrasonic transducers (PMUT) for the broadband detection of ultrasonic elastic waves. In: ; 2025. doi:10.5162/SMSI2025/D5.2
LibreCat
| DOI
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 60433
Sänger N. Digitale Kompetenzen für Lehrkräfte in der beruflichen Bildung – Beiträge zur Modellierung, Messung und Förderung.; 2025. doi:10.17619/UNIPB/1-2314
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60506
Adler E, Böttcher S, Hartel R. String Partition for Building Long BWTs. In: 2025 Data Compression Conference (DCC). IEEE; 2025. doi:10.1109/dcc62719.2025.00044
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60507
Tomm E, Grundmeier G, Keller A. Cost-efficient folding of functionalized DNA origami nanostructures via staple recycling. Nanoscale. Published online 2025. doi:10.1039/d5nr01435b
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 |

Vogelsang C, Scholl D, Meier J, Küth S. Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise. Education Sciences. 2025;15(7). doi:https://doi.org/10.3390/educsci15070820
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60508
Höper L, Schulte C. ReVEAL model and its application to revealing viewpoints on educational approaches to learning about data and AI. Computer Science Education. Published online 2025:1-33. doi:10.1080/08993408.2025.2516957
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60504
Nellius T, Henne K, Hartinger M, et al. Ultrasonic phased array interface using programmable I/O and microprocessor clock synchronisation. In: ; 2025. doi: 10.5162/SMSI2025/A5.4
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60511
Kulgemeyer C, Hörnlein M. Zwischen Verstehensillusion und Wissenserwerb. Plus Lucis. 2025;2:10-12.
LibreCat
2025 | Book | LibreCat-ID: 60522
Euler D, Sloane PFE, Jenert T, et al. Innovation und Transfer in der kommunalen Bildungsarbeit. Erfahrungen aus zehn Jahren wissenschaftlicher Begleitung der Transferinitiative Kommunales Bildungsmanagement. Eusl; wbv; 2025. doi:10.3278/9783763978656
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60528
Korte J, Grimminger-Seidensticker E. #Fitspiration als Teil der juvenilen Bewegungskultur im Sportunterricht. Ergebnisse einer qualitativen Interviewstudie mit Sportlehrkräften. Zeitschrift für sportpädagogische Forschung. 2025;13(1):52-77. doi:10.5771/2196-5218-2025-1-52
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60530
Grimminger-Seidensticker E, ComeNet 5 A. Körperbilder und Social Media im Sportunterricht. Herausforderungen und Chancen für Lehrkräfte. sportunterricht. 2025;74(6):250-253. doi:10.30426/SU-2025-06-2
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60013 |

Gräßler I, Pottebaum J, Nyhuis P, et al. Evolving Design for Assembly, Disassembly and Reassembly into a new paradigm: Design-for-Capabilities with Hybrid Decision Support as an enabler for circular products. In: Hölzle K, Kreimeyer M, Roth D, Maier T, Riedel O, eds. Stuttgarter Symposium Für Produktentwicklung (SSP) 2025. Fraunhofer IAO; 2025:509-518.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60532 |

Biehler R, Schulte C. Lessons Learned from the ProDaBi Project: Shaping Perspectives at the Intersection of Data, AI, and Education Towards Fostering AI and Data Science Literacy in Schools Across Disciplines. In: Proceedings of the 1st Symposium on Integrating AI and Data Science into School Education Across Disciplines (AIDEA 1 2025), Salzburg, Austria. ; 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60535
Flath B, Jacke C. Weder Worthülse noch Patentrezept, sondern erkenntnisreiche Disziplinlosigkeit: Transdisziplinäre . In: InterMultiTrans. Disziplinaritäten in der Popularmusikforschung. .
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60531
Grimminger-Seidensticker E, Voogd A, Krückels M. Körperbilder und soziale Medien im Sportunterricht. Ist ein schöner Körper ein gesunder Körper? sportunterricht. 2025;74(6):267-271.
LibreCat
2025 | Misc | LibreCat-ID: 60533
Albers T, Meusel S. Abschlussbericht: Sprachliche Bildung Im Kontext von Mehrsprachigkeit. Impulse Zur Gestaltung Eines Mehrsprachigen Kita-Alltags in Den Städtischen Kindertageseinrichtungen in Köln.; 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60537
Flath B. Livemusikkulturen, Virtualitäten und Metamorphosen: Perspektiven auf das kulturökonomische Konzept der Baumol’schen Kostenkrankheit. ~Vibes - The IASPM D-A-CH Series. 4.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60534
Vorbohle C. Toward Design Principles to Enhance Visual Inquiry Tools for Ecosystem Design. In: Proceedings of the Business Model Conference 2025.
LibreCat