Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
32962 Publications
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24899
Do Shy Preschoolers Interact Differently When Learning Language With a Social Robot? An Analysis of Interactional Behavior and Word Learning
N.F. Tolksdorf, F.E. Viertel, K.J. Rohlfing, Frontiers in Robotics and AI (2021).
LibreCat
| DOI
N.F. Tolksdorf, F.E. Viertel, K.J. Rohlfing, Frontiers in Robotics and AI (2021).
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47131
Der Einfluss von Kontextinformationen auf den Blicktäuschungseffekt im Basketball
I. Güldenpenning, T. Barkey, R.C. Jackson, M. Weigelt, in: O. Höner, S. Wachsmuth, M.L. Reinhard, F. Schultz (Eds.), Talententwicklung und Coaching im Sport. Abstractband der 53. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp), Universität Tübingen, Tübingen, 2021, p. 95.
LibreCat
| Files available
I. Güldenpenning, T. Barkey, R.C. Jackson, M. Weigelt, in: O. Höner, S. Wachsmuth, M.L. Reinhard, F. Schultz (Eds.), Talententwicklung und Coaching im Sport. Abstractband der 53. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie (asp), Universität Tübingen, Tübingen, 2021, p. 95.
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47030
Cognitive load reduces interference by head fakes in basketball
I. Güldenpenning, W. Kunde, M. Weigelt, in: A. Huckauf, M. Baumann, M. Ernst, C. Herbert, M. Kiefer, M. Sauter (Eds.), Abstracts of the 63rd Conference of Experimental Psychologists (TeaP), Pabst Science Publishers, Lengerich, 2021, pp. 97–98.
LibreCat
| Files available
I. Güldenpenning, W. Kunde, M. Weigelt, in: A. Huckauf, M. Baumann, M. Ernst, C. Herbert, M. Kiefer, M. Sauter (Eds.), Abstracts of the 63rd Conference of Experimental Psychologists (TeaP), Pabst Science Publishers, Lengerich, 2021, pp. 97–98.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31132
Identifying Challenges for OSS Vulnerability Scanners - A Study & Test Suite
A.P. Dann, H. Plate, B. Hermann, S.E. Ponta, E. Bodden, IEEE Transactions on Software Engineering (2021) 1–1.
LibreCat
| DOI
A.P. Dann, H. Plate, B. Hermann, S.E. Ponta, E. Bodden, IEEE Transactions on Software Engineering (2021) 1–1.
2021 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 22014
Do Smart Product Service Systems Crowd Out Interactions in Online Communities? – Empirical Evidence from a Cooking Community
J. Seutter, M. Müller, J. Neumann, D. Kundisch, in: Proceedings of the International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS 2021), n.d.
LibreCat
J. Seutter, M. Müller, J. Neumann, D. Kundisch, in: Proceedings of the International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS 2021), n.d.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 23411
Toss a Coin to Your Host? – Why Guests Do Not Always End Up Paying for the Cost of Regulatory Policies
M. Müller, J. Neumann, D. Kundisch, in: n.d.
LibreCat
M. Müller, J. Neumann, D. Kundisch, in: n.d.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 46051 |

Editorial: Schmalenbach IMPULSE: Will etwas in Bewegung setzen
S. Asenkerschbaumer, C. Sureth-Sloane, Schmalenbach IMPULSE 1 (2021) 1–2.
LibreCat
| Download (ext.)
S. Asenkerschbaumer, C. Sureth-Sloane, Schmalenbach IMPULSE 1 (2021) 1–2.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57682
Herausforderungen der Sportpädagogik
E. Balz, L. Gabriel, J. Wibowo, in: E. Balz, S. Reuker, V. Scheid, R. Sygusch (Eds.), Sportpädagogik, Kohlhammer, 2021, pp. 243–256.
LibreCat
E. Balz, L. Gabriel, J. Wibowo, in: E. Balz, S. Reuker, V. Scheid, R. Sygusch (Eds.), Sportpädagogik, Kohlhammer, 2021, pp. 243–256.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 57683
Empirische Einsichten in das Review-Schreiben von Nachwuchswissenschaftler/innen
L. Gabriel, D. Jaitner, B. Zander, Ze-phir 29 (2021) 26–31.
LibreCat
L. Gabriel, D. Jaitner, B. Zander, Ze-phir 29 (2021) 26–31.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 57716
Immersive augmented reality system for the training of pattern classification with a myoelectric prosthesis
A. Boschmann, D. Neuhaus, S. Vogt, C. Kaltschmidt, M. Platzner, S. Dosen, Journal of neuroengineering and rehabilitation 18 (2021) 1–15.
LibreCat
A. Boschmann, D. Neuhaus, S. Vogt, C. Kaltschmidt, M. Platzner, S. Dosen, Journal of neuroengineering and rehabilitation 18 (2021) 1–15.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45116
Attachment representation and emotion recognition ability in children with ADHD and their parents: A Study Protocol
R. Kissgen, S. Franke, M. Krischer, M. Susewind, International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (2021).
LibreCat
| DOI
R. Kissgen, S. Franke, M. Krischer, M. Susewind, International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45119
Zur inklusiven Betreuung von Kindern mit (drohender) Behinderung in Kindertageseinrichtungen in Bayern und im Rheinland. Ein Studienvergleich
R. Kißgen, C. Wirts, D. Limburg, M. Wertfein, S. Franke, J. Wölfl, J. Austermühle, Frühförderung interdisziplinär 40 (2021) 64–77.
LibreCat
R. Kißgen, C. Wirts, D. Limburg, M. Wertfein, S. Franke, J. Wölfl, J. Austermühle, Frühförderung interdisziplinär 40 (2021) 64–77.
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45118
Attachment Representation and Emotion Recognition Ability in Children with ADHD and Their Parents: A Study Protocol
R. Kissgen, S. Franke, M. Susewind, M. Krischer, International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (2021).
LibreCat
R. Kissgen, S. Franke, M. Susewind, M. Krischer, International Journal of Environmental Research and Public Health 18 (2021).
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45117
Infant-Father Attachment in Infants Born Preterm. A Brief Report
R. Kissgen, S. Franke, N. Jorjadze, B. Roth, A. Kribs, International Journal of Developmental Science 15 (2021) 1–6.
LibreCat
R. Kissgen, S. Franke, N. Jorjadze, B. Roth, A. Kribs, International Journal of Developmental Science 15 (2021) 1–6.
2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 57838
Entwicklung der personalen Ressourcen bei Studienanfänger*innen - eine Längsschnittstudie
R. Büker, Entwicklung der personalen Ressourcen bei Studienanfänger*innen - eine Längsschnittstudie, 2021.
LibreCat
R. Büker, Entwicklung der personalen Ressourcen bei Studienanfänger*innen - eine Längsschnittstudie, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57826
Studienanfänger*innen im Lockdown - eine Interventionsstudie zur Selbstwirksamkeitsunterstützung
T. Jenert, R. Büker, in: Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft, 2021.
LibreCat
T. Jenert, R. Büker, in: Jahrestagung Der Sektion Berufs- Und Wirtschaftspädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57830
Selbstwirksamkeitsentwicklung von Studienanfänger*innen während der COVID-19 Pandemie - Vorstellung einer Interventionsstudie im WiSe 20/21
R. Büker, in: Junges Forum Für Medien Und Hochschulentwicklung, 2021.
LibreCat
R. Büker, in: Junges Forum Für Medien Und Hochschulentwicklung, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57827
Developing first-year students` academic self-efficacy in a distance setting
R. Büker, T. Jenert, in: 19th Biennial EARLI Conference, 2021.
LibreCat
R. Büker, T. Jenert, in: 19th Biennial EARLI Conference, 2021.
2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57828
Developing first-year students` self-efficacy in a digital dominated semester: An intervention study
R. Büker, in: JURE 2021 Pre-Conference, 2021.
LibreCat
R. Büker, in: JURE 2021 Pre-Conference, 2021.
2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32058
„Für meinen späteren Beruf als Lehrerin hat mir das einiges gebracht!“ – Professionalisierung Lehramtsstudierender für das Unterrichten neu zugewanderter Schüler*innen
O. Dohmann, U. Jung, C. Decker, C. Niederhaus, C. Zierau, in: L. Berkel-Otto, K. Peuschel, S. Steinmetz (Eds.), Theorie-Praxis-Verzahnung in der Lehrkräftebildung. Ergebnisse aus dem Netzwerk „Stark durch Diversität“, Waxmann, Münster, 2021, pp. 55–80.
LibreCat
O. Dohmann, U. Jung, C. Decker, C. Niederhaus, C. Zierau, in: L. Berkel-Otto, K. Peuschel, S. Steinmetz (Eds.), Theorie-Praxis-Verzahnung in der Lehrkräftebildung. Ergebnisse aus dem Netzwerk „Stark durch Diversität“, Waxmann, Münster, 2021, pp. 55–80.