Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
32545 Publications
2024 | Book | LibreCat-ID: 56154
Naudé W, Gries T, Dimitri N. Artificial Intelligence. Cambridge University Press; 2024. doi:10.1017/9781009483094
LibreCat
| DOI
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Liebendörfer M, Schmitz A, Biehler R, eds. Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln.; 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56258
Magdeburg LM. Death Education im Sachunterricht - eine qualitative Untersuchung zu Vorstellungen von Grundschulkindern. In: Flügel A, Gruhn A, Landrock I, et al., eds. Grundschulforschung Meets Kindheitsforschung Reloaded. Verlag Julius Klinkhardt; 2024:431-437. doi:10.35468/6111-44
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54281
Hamdoun A, Mahnken R. Experimental investigations of uniaxial and biaxial cold stretching within PC‐films and bars using optical measurements. PAMM. Published online 2024. doi:10.1002/pamm.202300114
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54279
Hamdoun A, Mahnken R. Uniaxial and biaxial experimental investigation of glassy polymers. Polymer. 2024;299. doi:10.1016/j.polymer.2024.126981
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46649 |

Hotegni SS, Berkemeier MB, Peitz S. Multi-Objective Optimization for Sparse Deep Multi-Task Learning. In: 2024 International Joint Conference on Neural Networks (IJCNN). IEEE; 2024:9. doi:10.1109/IJCNN60899.2024.10650994
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54280
Hamdoun A, Mahnken R. A large deformation gradient theory for glassy polymers by means of micromorphic regularization. Archive of Applied Mechanics. 2024;94(5):1221-1242. doi:10.1007/s00419-024-02570-0
LibreCat
| DOI
2024 | Preprint | LibreCat-ID: 56273 |

Cornell S, Park T, Huang S, et al. The CHiME-8 DASR Challenge for Generalizable and Array Agnostic Distant Automatic Speech Recognition and Diarization. arXiv:240716447. Published online 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
| arXiv
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56299
Schultz AM, Dotzki F, Eisenbach T, Mozgova I. Sicherheit bei Großveranstaltungen – Mobilitätsverhalten und Personenströme im Fokus. In: Next Chapter in Mobility. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2024. doi:10.1007/978-3-658-42647-7_54
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56267
Serino L, Ridder W, Bhattacharjee A, Gil López J, Brecht B, Silberhorn C. Orchestrating time and color: a programmable source of high-dimensional entanglement. Optica Quantum. Published online 2024. doi:10.1364/opticaq.532334
LibreCat
| DOI
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 56316
Kokew SM. Rezension zu Timo Güzelmansur/Tobias Specker/ChristianTrenk (Hrsg.): Glaube/Unglaube. Islamische und christliche Deutungen. Apokalypse Theologisch-praktische Quartalschrift 2/2024. 2024;2:202-204.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56317
Kokew SM. Jamāl ad-Dīn al-Qāsimī. In: Tamer G, ed. Handbook of Qurʾānic Hermeneutics. Volume 4: Qurʾānic Hermeneutics in the 19th and 20th Century. De Gruyter Handbook. ; 2024:59-70. doi:10.1515/9783110582284-006
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56315
Kokew SM. Facetten von ḏimma. Altbekanntes und Neues. Cibedo-Beiträge zum Gespräch zwischen Christen und Muslimen. 2024;1:2-7. doi:10.17438/978-3-402-16303-0
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54222
Löper MF, Görel G, Hellmich F. Förderung der sozialen Partizipation von Kindern in der Primarstufe – Befunde aus einer Interventionsstudie. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven“. In: Pädagogische Hochschule Wien; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54224
Görel G, Franzen K, Hellmich F. Sources of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive teaching. Oral Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. . In: Universitat de València; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54223
Löper MF, Görel G, Hellmich F. Effects of an intervention on students’ attitudes towards peers with special educational needs. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice.” In: Universitat de València; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54227
Löper MF, Görel G, Hellmich F. Fostering students’ attitudes towards peers with special educational needs – Findings from a social participation intervention. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. In: Polytechnic Porto; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54226
Görel G, Franzen K, Hellmich F. Predictors of pre-service teachers’ self-efficacy beliefs with regard to inclusive education. Porto International Conference on Research in Education (ICRE) 2024. In: Polytechnic Porto; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54221
Görel G, Franzen K, Hellmich F. Quellen der Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden des Lehramts für die Primarstufe. Vortrag auf der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB). Thema: „Diversität diskursiv. Bildungswissenschaftliche Zugänge und pädagogische Perspektiven". In: Pädagogische Hochschule Wien; 2024.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54217
Görel G, Franzen K, Hellmich F. Wodurch lassen sich die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden in Bezug auf die Durchführung inklusiven Unterrichts erklären? Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“. In: Universität Potsdam; 2024.
LibreCat