Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
32909 Publications
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17397
Amjad, Muhammad Sohaib, Tobias Hardes, Max Schettler, Christoph Sommer, and Falko Dressler. “Using Full Duplex Relaying to Reduce Physical Layer Latency in Platooning.” In 2019 IEEE Vehicular Networking Conference (VNC), 2020. https://doi.org/10.1109/vnc48660.2019.9062784.
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17399
Hardes, Tobias, and Christoph Sommer. “Towards Heterogeneous Communication Strategies for Urban Platooning at Intersections.” In 2019 IEEE Vehicular Networking Conference (VNC), 2020. https://doi.org/10.1109/vnc48660.2019.9062835.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 39617
Morrien, Rita. “Das Heilige, die Gewalt und die Liebe in der neuen Kultur des Sichtbaren. Fritz Langs/Thea Harbous ‘Metropolis’ und Bertolt Brechts ‘Die heilige Johanna der Schlachthöfe.’” Weimarer Beiträge 4 (2020): 485–503.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51316 |

Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Neither Demarcation nor Confrontation. Finding a Critical Position towards Right-Wing Populism.” Zeitschrift Für Weiterbildungsforschung 43, no. 3 (2020): 357–76. https://doi.org/10.1007/s40955-020-00174-z.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51317 |

Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Right-Wing Populism and Educational Research. Exploring Theoretical and Methodological Perspectives.” Zeitschrift Für Diskursforschung, no. 2 (2020): 250–71. https://doi.org/10.3262/ZFD2002250.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51319 |

Haker, Christoph, and Lukas Otterspeer. “Zum praktischen Nutzen von Theorie. Ein Dialog über die Grenzen von Bildungspraxis, Erziehungswissenschaft und Soziologie.” Debatte. Beiträge zur Erwachsenenbildung 3, no. 1–2020 (2020): 49–63. https://doi.org/10.3224/debatte.v3i1.05.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51318 |

Alvear, Rafael, and Christoph Haker. “Teoría de Sistemas Crítica y Teoría Crítica de Sistemas Sociales: Alegato Por Una Distinción Necesaria.” MAD, no. 42 (2020): 1–9.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51362
Ehland, Christoph, and Jana Gohrisch. “Cross-Cultural Encounters and Expressions of Power in Middlebrow Literature and Culture, 1890-1940 and the Present.” In Imperial Middlebrow, edited by Christoph Ehland and Jana Gohrisch, 1–21. Leiden und Boston: Brill, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 51386
Hilgert, Joachim, and H. Barnum. “Spectral Properties of Convex Bodies.” J. of Lie Theory 30 (2020): 315–44.
LibreCat
2020 | Newspaper Article | LibreCat-ID: 47899
Beutner, Marc, and Jennifer Nicole Schneider. “Open Educational Resources- Nicht nur nutzen, sondern auch erstellen! Chancen und Potenziale für die deutsche Berufsbildungslandschaft.” Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik, 2020.
LibreCat
| Files available
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 51559
Hilgert, Joachim. “Titu Andreescu Und Vlad Crisan: Mathematical Induction – A Powerful and Elegant Method of Proof. XYZ Press 2017 Und Florian André Dalwigk: Vollständige Induktion – Beispiele Und Aufgaben Bis Zum Umfallen. Springer Spektrum 2019.” Mathematische Semesterberichte, 2020. https://doi.org/10.1007/s00591-020-00282-4.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 51557
Hilgert, Joachim. “Fabio Toscano: The Secret Formula – How a Mathematical Duel Inflamed Renaissance Italy and Uncovered the Cubic Equation. Princeton University Press 2020.” Mathematische Semesterberichte, 2020. https://doi.org/10.1007/s00591-020-00283-3.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 51561
Hilgert, Joachim. “Robert Bosch: OPT ART – From Mathematical Optimization to Visual Design. Princeton University Press 2019.” Mathematische Semesterberichte, 2020. https://doi.org/10.1007/s00591-020-00272-6.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 51560
Hilgert, Joachim. “David M. Bressoud: Calculus Reordered -- A History of the Big Ideas. Princeton University Press 2019.” Mathematische Semesterberichte, 2020. https://doi.org/10.1007/s00591-020-00280-6.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 51564
Hilgert, Joachim. “Daniel Grieser: Mathematisches Problemlösen und Beweisen – Eine Entdeckungsreise in die Mathematik. 2. Auflage (Springer 2017).” Mathematische Semesterberichte, 2020. https://doi.org/10.1007/s00591-019-00254-3.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 51563
Hilgert, Joachim. “Claas Lattmann: Mathematische Modellierung bai Platon zwischen Thales und Euklid (De Gruyter 2019).” Mathematische Semesterberichte, 2020. https://doi.org/10.1007/s00591-019-00254-3.
LibreCat
| DOI
2020 | Book | LibreCat-ID: 26849
Leineweber, Jonas, Peter Becker, Dagmar Troska, and Philipp Rustemeier. Das Schützenwesen in Westfalen als Immaterielles Kulturerbe. Tradition im Wandel: Entwicklungen, Kontinuitäten und Zukunftsperspektiven. Vol. 19. Paderborner Beiträge zur Geschichte. Bielefeld, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51607
Degeling, Jasmin, and Martin Degeling. “Privacy Assistants – Challenges and Critique of Evolving Concepts of Privacy in Ever-Changing Computing Environments.” In Explorations in Digital Cultures, edited by Marcus Burkhardt, Katja Grashöfer, Mary Shnayien, and Bianca Westermann. Meson Press, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28867
Gerick, Julia, Birgit Eickelmann, and Amelie Labusch. “Computer- und informationsbezogene Kompetenzen von Mädchen und Jungen.” In ICILS 2018 #NRW. Vertiefende Analysen und Befunde für Nordrhein-Westfalen im internationalen Vergleich, edited by Birgit Eickelmann, Amelie Labusch, Kerstin Drossel, and Mario Vennemann, 215–26. Münster: Waxmann, 2020.
LibreCat
2020 | Working Paper | LibreCat-ID: 51690 |

Maaz, Kai, Burkhard Jungkamp, Johanna Antony, Michael Becker-Mrotzek, Azalea Chapman, Martina Diedrich, Joanna Eger, et al. Schule in Zeiten der Pandemie. Empfehlungen für die Gestaltung des Schuljahres 2020/21. Stellungnahme der Expert*innenkommission der Friedrich-Ebert-Stiftung, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)