Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

407 Publications


2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 26706
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. “Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities - the Role of Perceived Parental Behaviour, Contact Experiences and Self-Efficacy Beliefs.” British Journal of Special Education, vol. 46, no. 2, 2019, pp. 157–79, doi:10.1111/1467-8578.12259.
LibreCat | DOI
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26723
Schwab, Susanne, et al., editors. Social Participation of Students with Special Educational Needs in Mainstream Education. Taylor & Francis/Routledge, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36299
Schulze, Jan Roland, et al. Kooperatives Arbeiten von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Als Vorbereitung Auf Den Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 54. Jahrestagung Der Sektion Sonderpädagogik Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik Und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?“. Bergische Universität Wuppertal, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36338
Schulze, Jan Roland, et al. Effects of Interprofessional Collaboration in Inclusive Education of Pre-Service Primary School Teachers and Special Education Teachers on Their Self-Concepts. Poster Presentation. ECER 2019 (European Conference on Educational Research). “Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future“. University of Hamburg, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36393
Mester, Theresa, et al. Kooperativ Lernumgebungen Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule Gestalten – Ein Forschungs- Und Entwicklungsprojekt Zur Förderung von Grund- Und Förderschullehrkräften (KLinG). Posterpräsentation Auf Der 28. Jahrestagung Der Gesellschaft Für Didaktik Des Sachunterrichts e. V. (GDSU). Leuphana Universität Lüneburg, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36376
Löper, Marwin Felix, et al. Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE). Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36366
Löper, Marwin Felix, et al. Preparing Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Processes in Inclusive Science Education in Primary Schools. Poster Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE). Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36348
Hoya, Fabian Karl, et al. Pre-Service Primary School Teachers’ Preparation for Team-Teaching in Inclusive Schools. Poster Presentation. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future". RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36402
Schulze, Jan Roland, et al. Wie Können Studierende Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Auf Das Kooperative Arbeiten in Der Inklusiven Grundschule Vorbereitet Werden? Posterpräsentation Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität zu Köln, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36388
Löper, Marwin Felix, et al. Entwicklung Kooperativen Arbeitens Bei Lehramtsstudierenden Für Den Naturwissenschaftlichen Sachunterricht in Der Inklusiven Grundschule. Posterpräsentation Auf Dem 8. Paderborner Grundschultag. Universität Paderborn, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36378
Hellmich, Frank, and Jan Roland Schulze. Kooperatives Unterrichten von Studentinnen Und Studenten Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen Im Naturwissenschaftlichen Sachunterricht. Eingeladener Vortrag in Der Naturwissenschaftlichen Fakultät Der Leibniz Universität Hannover. Institut Für Didaktik Der Naturwissenschaften. Leibniz Universität Hannover, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36395
Hoya, Fabian Karl, and Frank Hellmich. Feedback Im Leseunterricht Der Grundschule Aus Der Perspektive von Kindern Und Lehrkräften – Befunde Aus Einer Mehrebenenanalyse. Vortrag Im Symposium „Qualität von Leseunterricht – Determinanten Und Effekte“ (Chairs: Annika Ohle-Peters & Nele McElvany) Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität zu Köln, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36387
Hellmich, Frank, and Marwin Felix Löper. Prerequisites for Children’s Attitudes towards Peers with Special Educational Needs. Paper Presentation. Symposium: “Escúchame! Listen to Me! Exploring under-Served Students’ Voice through Innovative and Participatory Research Designs“ (Chair: Christoforos Mamas). AERA (American Educational Research Association). University of Toronto, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36397
Hellmich, Frank, et al. Auswirkungen Eines Trainings Zum Kooperativen Arbeiten Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden in Bezug Auf Den Inklusiven Grundschulunterricht. Vortrag Auf Der 7. Tagung Der Gesellschaft Für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Universität zu Köln, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36347
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Prerequisites of Primary School Students’ Pro-Social Behavior in the Inclusive Classroom. Single Paper. 18th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2019. „Thinking Tomorrows’s Education: Learning from the Past, in the Present and for the Future". RWTH Aachen, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36356
Hellmich, Frank, et al. Individual and Institutional Determinants for Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs Regarding Inclusive Education – Results from Qualitative Interviews. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE). Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36355
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. Children’s Pro-Social Behavior towards Peers with Social or Emotional Disabilities in the Inclusive Classroom. Individual Oral Presentation. Porto International Conference on Research in Education (ICRE). Polytechnic of Porto, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36383
Hellmich, Frank. Under Which Conditions Does the Social Participation of Students with Special Educational Needs Succeed? Keynote. Conference “Inclusive Education – Giving Students a Voice.” University of Vienna, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36312
Schulze, Jan Roland, et al. Effekte Eines Trainings Zum Kooperativen Arbeiten Im Inklusiven Unterricht Auf Die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Studierenden Des Lehramts an Grund- Und Förderschulen. Vortrag Auf Der 10. Tagung Der Sektion Empirische Bildungsforschung in Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen Als Herausforderungen Für Empirische Bildungsforschung“. Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2019.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36313
Franzen, Katja, et al. Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Lehramtsstudierenden Und Erfahrungen Aus Dem Inklusiven Unterricht in Der Grundschule. Posterpräsentation Auf Der 10. Tagung Der Sektion Empirische Bildungsforschung in Der Deutschen Gesellschaft Für Erziehungswissenschaft (DGfE)/ Arbeitsgruppe Empirische Pädagogische Forschung (AEPF)/ Kommission Bildungsorganisation, Bildungsplanung, Bildungsrecht (KBBB)/ Thema: „Gesellschaftliche Entwicklungen Als Herausforderungen Für Empirische Bildungsforschung“. Westfälische Wilhelms-Universität Münster, 2019.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=460

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed