Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

407 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35713
@inbook{Kirsch_Blumberg_Hellmich_Hoya_2021, place={Berlin}, title={Kooperativ Forschen(d) lernen im inklusiven Sachunterricht der Primarstufe – Ein Theorie-Praxis verzahnter Ansatz zur Vorbereitung von Sachunterrichtsstudierenden auf das Praxissemester}, DOI={10.1007/978-3-658-32568-8_20}, booktitle={Theorie und Praxis in der Lehrerbildung. Verhältnisbestimmungen aus der Perspektive von Fachdidaktiken }, publisher={Springer }, author={Kirsch, Alexander and Blumberg, Eva and Hellmich, Frank and Hoya, Fabian Karl}, editor={Caruso, Carina and Harteis, Christian and Gröschner, Alexander}, year={2021}, pages={349–372} }
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36159
@inproceedings{Hoya_Schulze_Blumberg_Hellmich_2021, place={University of Gothenburg}, title={Effects of teacher feedback on children’s self-concepts and motivation in science lessons. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={Gothenburg, Sweden}, author={Hoya, Fabian Karl and Schulze, Jan Roland and Blumberg, Eva and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36131
@inproceedings{Hoya_Schulze_Blumberg_Hellmich_2021, title={The role of teacher feedback for children’s self-concepts and motivation in primary school science lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”}, author={Hoya, Fabian Karl and Schulze, Jan Roland and Blumberg, Eva and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36181
@inproceedings{Albers_Filipiak_Franzen_Hellmich_2021, place={Frankfurt am Main}, title={Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme – Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Albers, Timm and Filipiak, Agnes and Franzen, Katja and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36182
@inproceedings{Albers_Filipiak_Franzen_Hellmich_2021, place={Frankfurt am Main}, title={Inklusionskompetenz von Lehramtsstudierenden im Vergleich dreier europäischer Bildungssysteme –Schlussfolgerungen und Implikationen. Vortrag. Abschlussveranstaltung der Förderlinie “Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung” des Bundesministeriums für Bildung und Forschung (BMBF)}, publisher={Goethe-Universität Frankfurt am Main}, author={Albers, Timm and Filipiak, Agnes and Franzen, Katja and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36155
@inproceedings{Görel_Löper_Hellmich_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Determinants for teachers’ intentions to manage heterogeneity in (non-)inclusive primary education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Görel, Gamze and Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36173
@inproceedings{Löper_Schwab_Hellmich_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Primary school students’ contact experiences and their attitudes towards peers with disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Löper, Marwin Felix and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36169
@inproceedings{Löper_Hellmich_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Individual prerequisites for children’s attitudes towards peers with social-emotional disabilities. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36129
@inproceedings{Franzen_Moschner_Hellmich_2021, place={Geneva, Switzerland}, title={The prediction of primary school teachers’ self-efficacy expectations in inclusive education. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”}, publisher={University of Geneva}, author={Franzen, Katja and Moschner, Barbara and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36149
@inproceedings{Görel_Hellmich_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Primary school principals’ views on designing inclusive schools. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36093
@inproceedings{Löper_Lehofer_Schwab_Hellmich_2021, place={Luxemburg}, title={Die Bedeutung von Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialen Schwierigkeiten im inklusiven Unterricht. Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung}, publisher={Universität Luxemburg}, author={Löper, Marwin Felix and Lehofer, Mike and Schwab, Susanne and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36106
@inproceedings{Löper_Görel_Hellmich_2021, place={ Luxemburg}, title={Unterscheiden sich Lehrkräfte an inklusiven und nicht-inklusiven Grundschulen hinsichtlich ihrer Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts? Vortrag auf der Tagung der Arbeitsgruppe empirische sonderpädagogische Forschung}, publisher={Universität Luxemburg}, author={Löper, Marwin Felix and Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36123
@inproceedings{Löper_Schwab_Lehofer_Hellmich_2021, place={Würzburg}, title={Die Rolle inter- und intraindividueller Erfahrungen für die Einstellungen von Grundschulkindern gegenüber Peers mit emotional-sozialem Förderbedarf. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“}, publisher={Justus-Maximilians-Universität Würzburg}, author={Löper, Marwin Felix and Schwab, Susanne and Lehofer, Mike and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36121
@inproceedings{Franzen_Moschner_Hellmich_2021, place={Würzburg}, title={Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Primarstufenlehrkräften im Kontext schulischer Inklusion – Eine Untersuchung potenzieller Prädiktoren. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“}, publisher={Justus-Maximilians-Universität Würzburg}, author={Franzen, Katja and Moschner, Barbara and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36107
@inproceedings{Löper_Hellmich_2021, place={Würzburg}, title={Handlungsintentionen bei der Gestaltung adaptiven Unterrichts – Ein Vergleich zwischen Lehrkräften an inklusiven und nicht- inklusiven Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“}, publisher={Justus-Maximilians-Universität Würzburg}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36110
@inproceedings{Görel_Hellmich_2021, place={Würzburg}, title={Bedingungen für die erfolgreiche Umsetzung von Inklusion aus Sicht von Schulleitungen an Grundschulen. Vortrag auf der 56. Jahrestagung der Sektion Sonderpädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE). „Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung“}, publisher={Justus-Maximilians-Universität Würzburg}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36135
@inproceedings{Löper_Hellmich_2021, place={Geneva, Switzerland}, title={The quality of student-teacher relationship and teachers’ behaviour as predictors for children’s attitudes towards peers with learning disabilities. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”}, publisher={University of Geneva}, author={Löper, Marwin Felix and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36141
@inproceedings{Görel_Hellmich_2021, place={Geneva, Switzerland}, title={Differentiation and individualisation as key features of inclusive teaching quality – Findings from a qualitative study with primary school teachers. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations”}, publisher={University of Geneva}, author={Görel, Gamze and Hellmich, Frank}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36143
@inproceedings{Hellmich_Schulze_Hoya_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={The promotion of pre-service teachers’ team-teaching competencies for inclusive education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Hellmich, Frank and Schulze, Jan Roland and Hoya, Fabian Karl}, year={2021} }
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36146
@inproceedings{Franzen_Hellmich_Moschner_2021, place={Gothenburg, Sweden}, title={Sources of primary school teachers’ self-efficacy to teach in inclusive classrooms. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures”}, publisher={University of Gothenburg}, author={Franzen, Katja and Hellmich, Frank and Moschner, Barbara}, year={2021} }
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=460

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: BibTeX

Export / Embed