Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2454 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 60694
J. Quinting et al., “Measuring Verbal Reasoning and Executive Strategies in German Speaking People with Cognitive-Communication Disorders: Cross-Cultural Adaptation and Pilot Testing of the FAVRES-DE,” Aphasiology, pp. 1–23, 2022, doi: https://doi.org/10.1080/02687038.2022.2107166.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 60696 |
P. Jaecks and K. Jonas, “Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse,” Frontiers in Communication, vol. 7, 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Special Issue | LibreCat-ID: 60804
K. Albrecht, P. Jaecks, K. Jonas, M. Stegenwallner-Schütz, and F. von Lehmden, Eds., Forschungsprojekt KoliPENs: Kognitive, linguistische und personenbezogene Einflussfaktoren auf das Schreiben, vol. 4, no. 1. 2022.
LibreCat
2022 | Misc | LibreCat-ID: 60795
J. Büttner-Kunert, K. Jonas, A. Rosenkranz, and A. Thöne-Otto, Kognitive Kommunikationsstörungen: Wenn die Zusammenarbeit von Sprache und geistigen Fähigkeiten durch eine neurologische Erkrankung beeinträchtigt ist (2022. Aufl.). Schulz-Kirchner, 2022.
LibreCat
2022 | Special Issue | LibreCat-ID: 60802
A. Bauer, C. W. Glück, K. Jonas, A. Mayer, S. Sallat, and U. Stitzinger, Eds., Kernkompetenzen für das Studium der Pädagogik im sonderpädagogischen Förderschwerpunkt Sprache und Kommunikation, vol. 67, no. 4. 2022, pp. 229–233.
LibreCat
2022 | Special Issue | LibreCat-ID: 60803
K. Jonas and P. Jaecks, Eds., Digitale Sprachdiagnostik im Schulalter, vol. 11, no. 1. 2022, pp. 13–19.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 57916
S. Ballweg, “Anticipating expectations. Family language policy and its orientation to the school system,” International Journal of Multilingualism, vol. 19, no. 2, pp. 251–268, 2022, doi: 10.1080/14790718.2022.2033756.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41930
E. Topalović and B. Uhl, “Das Stellungsfeldermodell im Deutschunterricht: Wie urteilen Lehrkräfte über ein grammatisches Modell? ,” in Grammatische Modellierung als Grundlage für sprachdidaktische Vermittlung. Linguistische Berichte (LB), A. Müller and K. Turgay, Eds. Hamburg: Buske, 2022, pp. 35–48.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40971
E. Topalović, “Wirklichkeit(en) konstruieren: Die Mediendidaktik Deutsch als Säule oder Fundament?,” Didaktik Deutsch, no. 52/53, pp. 10–15, 2022, doi: 10.21248/dideu.100.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33513
R. Hannebohm, “Biopoethisches Wissen über Menschen und/als Klone: Der Entwurf einer hybriden Menschlichkeit in Kazuo Ishiguros ‘Never Let Me Go’.,” in Wissenstransfer: Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, vol. 1, A.-L. Harmening, S. Leinfellner, R. Meier, and Paderborner Graduiertenzentrum für Kulturwissenschaften, Eds. Darmstadt: wbg Academic, 2022, pp. 75–96.
LibreCat
| Files available
2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 55135
K. Jonas et al., Eds., Kommunikation – Sprache, Emotion, Kognition. 2022.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60723 |
K. Jonas et al., Eds., Themenheft zur 20. Jahrestagung der Gesellschaft für Aphasieforschung und behandlung. 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28253
S. Elit and J. Canaris, Eds., Arbeitsbuch Judith Kuckart. Erzählen – Theater – Tanz, 1st ed., vol. 9. Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Warszawa, Wien: Peter Lang, 2021.
LibreCat
2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 28349
S. Drumm, M. Müller, and N. Stenzel, “Digitale Räume geben und nehmen: Unterrichtsinteraktion in DSH-Kursen während der COVID-19-Pandemie,” Informationen Deutsch als Fremdsprache, vol. 48, no. 5, pp. 496–515, 2021, doi: 10.1515/infodaf-2021-0069.
LibreCat
| DOI