Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2378 Publications


2021 | Misc | LibreCat-ID: 39054
Süwolto L. Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“.; 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55786
Menke P. Regel(er)klärungen in Gesellschaftsspielen. Eine gesprächsanalytische Perspektive. Spiel|Formen. 2021;1:33-55.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
Georgi C. Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“. In: Angstkonstruktionen. De Gruyter; 2021:219–264. doi:10.1515/9783110729603-009
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Seifert S, Paleczek L. Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation. Electronic Journal of e-Learning. 2021;19(5):pp336-348. doi:10.34190/ejel.19.5.2467
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Seifert S. Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade. Technology, Knowledge and Learning. 2021;26(2):383-405. doi:10.1007/s10758-021-09490-w
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
Krammer M, Seifert S, Gasteiger-Klicpera B. The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects. Educational Studies. Published online 2021:1-19. doi:10.1080/03055698.2021.1875320
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
Paleczek L, Seifert S, Schöfl M. Comparing digital to print assessment of receptive vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian kindergarten. British Journal of Educational Technology. 2021;52(6):2145-2161. doi:10.1111/bjet.13163
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Dockrell JE, Papadopoulos TC, Mifsud CL, et al. Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study. European Journal of Psychology of Education. 2021;37(2):293-320. doi:10.1007/s10212-020-00523-z
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38064
Steigerwald J. Haus-Komödien: Renaissancen des Lustspielsbei Ludovico Ariosto und William Shakespeare (“I Suppositi”, “The Taming of the Shrew”). In: Schlieper H, Tönnies M, eds. Gattung und Geschlecht. Konventionen und Transformationen eines Paradigmas. Harrassowitz; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40654
Schuster B-M. »Stilistik«. In: Gansel C, Spieß C, eds. Text- und Diskurslinguistik. Vol 6. Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK). De Gruyter; 2021. doi:10.1515/wsk
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40657
Schuster B-M. »Abweichung«. In: Gansel C, Spieß C, eds. Text- Und Diskurslinguistik. Vol 6. Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK). De Gruyter; 2021. doi:10.1515/wsk
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40658
Schuster B-M. »abweichen«. In: Gansel C, Spieß C, eds. Text- Und Diskurslinguistik. Vol 6. Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft (WSK). De Gruyter; 2021. doi:10.1515/wsk
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 31680
Scharlau I, Karsten A, Rohlfing KJ. Building, emptying out, or dreaming? Action structures and space in students’ metaphors of academic writing. Journal of Writing Research. 2021;12(vol. 12 issue 3):493-529. doi:10.17239/jowr-2021.12.03.01
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40920
Standke J, Topalovic E, eds. In Krisen erzählen – von Krisen erzählen. Sprachliche, literarische und mediale Dimensionen. Vol 68. Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen; 2021. doi:10.14220/mdge.2021.68.2.0
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37092
Plien C, Topalovic E, eds. Mehrdeutigkeiten. Vol 68. Vandenhoeck & Ruprecht GmbH & Co, KG, Göttingen; 2021. doi:10.14220/mdge.2021.68.4.0
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37185
Tolksdorf NF, Crawshaw CE, Rohlfing K. Comparing the Effects of a Different Social Partner (Social Robot vs. Human) on Children’s Social Referencing in Interaction. Frontiers in Education. 2021;5. doi:10.3389/feduc.2020.569615
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37184
Rohlfing K, Mertens U. Progressive Reduction of Iconic Gestures Contributes to School-Aged Children’s Increased Word Production. Frontiers in Psychology. Published online 2021. doi:10.3389/fpsyg.2021.651725
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 41940
Lang S, Topalović E. Komplexe Wörter richtig schreiben. Wortanalyse als Rechtschreibstrategie. In: Praxis Deutschunterricht. 2021;4:30-35.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 41939
Noack C, Topalović E. Rechtschreibstrategien und Sprachstrukturen. In: Praxis Deutschunterricht. 2021;4:4-10.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24901
Tolksdorf NF, Siebert S, Zorn I, Horwath I, Rohlfing KJ. Ethical Considerations of Applying Robots in Kindergarten Settings: Towards an Approach from a Macroperspective. International Journal of Social Robotics. Published online 2021:129-140. doi:10.1007/s12369-020-00622-3
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed