Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

368 Publications


2023 | Research Data | LibreCat-ID: 51681
Ried, D. (2023). HenDi-WebApp v2.0.0. Henze-Digital. https://doi.org/10.5281/ZENODO.10390049
LibreCat | DOI
 

2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47487 | OA
Kepper, J., & Münzmay, A. (2023). Open Data in musikphilologischen Projekten: Herausforderungen, Strategien, Potenziale. DHd2023: Open Humanities, Open Culture. DHd2023: Open Humanities, Open Culture. https://doi.org/10.5281/ZENODO.7715387
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 52325 | OA
Adler, L., & Tumat, A. (2023). Kirche und Musiktheater. Ein ambivalentes Verhältnis in Schlaglichtern. Loccumer Pelikan. Religionspädagogisches Magazin für Schule und Gemeinde des Religionspädagogischen Instituts Loccum, 4, 9–13.
LibreCat | Download (ext.)
 

2023 | Research Data | LibreCat-ID: 51678
Capelle, I., Minetti, E., Ried, D., & Tumat, A. (2023). HenDi-Data (data package) v2.0.0. Henze-Digital. https://doi.org/10.5281/ZENODO.10391419
LibreCat | DOI
 

2023 | Research Data | LibreCat-ID: 51679
Capelle, I., Minetti, E., Ried, D., & Tumat, A. (2023). HenDi-Data (data package) v1.0.0. Henze-Digital. https://doi.org/10.5281/ZENODO.8304688
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52391
Ricke, A. (2023). ‚[M]uch too terrible for representation‘. Musik und Geräusch in Matthew Lewis’ Melodram The Captive (1803). In C. Hust, I. Rentsch, & A. Stollberg (Eds.), Musik und das Unheimliche (pp. 241–256).
LibreCat
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52392
Ricke, A. (2023). Flexibilitätsgeprägte Biographien als methodische Herausforderung – Das Beispiel der Musikerin Smaragda Eger-Berg. In M. Bagge & N. K. Strohmann (Eds.), Kulturelles Handeln | Macht | Mobil. Interdisziplinäre Studien zur gender- und musikbezogenen Mobilitätsforschung (Vol. 20, pp. 75–83).
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 36424
Höink, D. (2022). Oratorium und Nation (1914–1945) (Vol. 8). Waxmann Verlag.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 50441
Ludovico, L. A., Mattea, A., & Mauro, D. A. (2022). Preserving, Restoring, and Passing Down Video-Game Music from the Past: The Case of Directmusic. Proceedings of the 19th Sound and Music Computing Conference, June 5-12th, 2022, Saint-Étienne (France). https://doi.org/10.5281/ZENODO.6573638
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 51803
Henny-Krahmer, U., & Stadler, P. (2022). Nachhaltige Softwareentwicklung - Von der Inhouse-Lösung zur Open Source-Community am Beispiel von MerMEId. https://doi.org/10.5281/ZENODO.6328022
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46582
Ried, D., & Gubsch, C. (2022). METAdata and metaDATA (S. Münnich & D. Rizo, Eds.). https://doi.org/10.17613/50T9-Z881
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52326
Adler, L. (2022). Helmut Lachenmann and Karlheinz Stockhausen: String quartets between avant-garde and tradition. In G. Grujić & S. Pavlović (Eds.), Vlado S. Milošević: Tradition as Inspiration. Thematic proceedings from the 2021 scientific conference (pp. 317–329).
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 36430
Höink, D., & Vos, J. C. de (Eds.). (2021). Deutschsprachige Oratorien des ’langen 19. Jahrhunderts’ : Studien zu vergessenen Gattungsbeiträgen.
LibreCat | Files available
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37182
Grotjahn, R. (2021). Himmlischer Warenschatz wohltätiger Erkenntnisse: Gattung und Geschlecht in der Musik. In H. Schlieper & M. Tönnies (Eds.), Gattung und Geschlecht. Konventionen und Transformationen eines Paradigmas (Vol. 21, pp. 123–142). Harrassowitz.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37183
Grotjahn, R. (2021). Zwischen Selbstinszenierung und Werkinterpretation: Solistinnen und Solisten. In T. Ertelt & H. von Loesch (Eds.), Institutionen und Medien (Vol. 2, pp. 340–367). Bärenreiter.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37180
Iffland, J., & Grotjahn, R. (2021). Musikedition – auch ohne Noten. In Edieren: Geisteswissenschaften im digitalen Wandel | Éditer : les sciences humaines en mutation: Vol. 27,3 (pp. 48–51). https://doi.org/10.5281/ZENODO.5716099
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37179
Grotjahn, R. (2021). Singen – Körper – Medien. In N. Grosch & T. Seedorf (Eds.), Stimmen – Körper – Medien. Gesang im 20. und 21. Jahrhundert (Vol. 2, pp. 13–39). Laaber-Verlag.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36822
Tumat, A. (2021). Biografie und Werk: Henzes „Bassariden“. In K. Grönke & M. Zywietz (Eds.), Musik und Homosexualitäten. Tagungsbericht Musikwissenschaftliche Homosexualitätenforschung, Bremen 2017 und 2018 (pp. 209–221). Textem-Verlag.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37893
Grotjahn, R. (2021). Singen – Körper – Medien. In N. Grosch & T. Seedorf (Eds.), Stimmen – Körper – Medien. Gesang im 20. und 21. Jahrhundert (Vol. 2, pp. 13–39). Laaber-Verlag.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36821
Tumat, A. (2021). Grenzen der Musik? Deutschsprachige Narrative zu Musik und Geräusch in den 1950er-Jahren. In J. Iffland, J. Imm, N. Jaeschke, & S. Schauberger (Eds.), Musikwissenschaft der Vielfalt. Festschrift Rebecca Grotjahn zum 60. Geburtstag (pp. 371–384). Allitera Verlag.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=788

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed