Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

433 Publications


2024 | Research Data | LibreCat-ID: 55542
Ried, D., Minetti, E., Capelle, I., & Tumat, A. (2024). HenDi-Data (data package) v5.0.0. Henze-Digital. https://doi.org/10.5281/ZENODO.13137419
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 55540
Ried, D., Capelle, I., & Minetti, E. (2024). HenDi-ODD v5.0.0. Henze-Digital. https://doi.org/10.5281/ZENODO.13137422
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 55539
Ried, D. (2024). HenDi-WebApp v5.0.0. Henze-Digital. https://doi.org/10.5281/ZENODO.13137427
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55585
Höink, D. (2024). Die “Aktion Rom”. Bemühungen um Idealisierung Bruckners durch Papst Pius XII. Musica sacra, 144(4), 226–229.
LibreCat
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 55948
Capelle, I., Ried, D., Minetti, E., & Tumat, A. (2024). HenDi-Data (data package) v6.0.0. Henze-Digital. https://doi.org/10.5281/ZENODO.13381134
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 55946
Ried, D., Capelle, I., & Minetti, E. (2024). HenDi-ODD. Henze-Digital. https://doi.org/10.5281/ZENODO.13381127
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 55947
Ried, D. (2024). HenDi-WebApp v6.0.0. Henze-Digital. https://doi.org/10.5281/ZENODO.13381135
LibreCat | DOI
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 56153 | OA
Ried, D. (2024). „halb und halb“ – Hybride Edition als Kompromiss? Eine Studie zu Methodik, Möglichkeiten und Grenzen in der hybriden Musikedition am Beispiel der Edition von Ludwig Baumanns „Kantate. Den Gefallenen zum Gedächtnis, den Trauernden zum Trost“. Logos-Verlag. https://doi.org/10.30819/5730
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Working Paper | LibreCat-ID: 56716 | OA
Münzmay, A., Rovelli, F., & Novara, E. (2024). Abschlussbericht: Auf dem Weg zu einer vergleichenden Erforschung kompositorischer Schaffensprozesse: Gemeinsame Terminologie und (digitale) philologische Modelle. https://doi.org/10.5281/ZENODO.13946152
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 49913
Bachmann, T., Tumat, A., Frömmel, L., & Münzmay, A. (2024). Peter von Lindpaintner, Johann Wolfgang von Goethe, Carl Seydelmann, Ouverture, Entreacte, Chöre und Lieder zu Goethes Faust nach der szenischen Einrichtung von Carl Seydelmann (1832).
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58363
Adler, L. (2024). Searching for Traces of the Work of the Holy Spirit: Interview with Mark Andre. In D. Höink & M. Andreas (Eds.), Music and Religions in the 21st Century (Vol. 1, pp. 73–82). Tectum. https://doi.org/10.5771/9783828851214
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56822 | OA
Adler, L. (2024). Die „Darmstädter Avantgarde“ und die „Postmoderne". Tradition und Fortschritt in der Musik nach 1945. In F. Hennig & W. Elizaveta (Eds.), Musikwissenschaftliche und musikalische „Schulen“. Strukturen, Analyse, Dynamiken. 33. Internationales Online-DVSM Nachwuchssymposium (pp. 35–49). musiconn.publish. https://doi.org/10.25366/2024.92
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54925 | OA
Frömmel, L., Bachmann, T., Plaksin, A. V. K., & Münzmay, A. (2024). Open Edirom: From hybrid music edition to open data publication. Proceedings of the 11th International Conference on Digital Libraries for Musicology. https://doi.org/10.1145/3660570.3660582
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56223
Münzmay, A. (2024). Concert à Stuttgart? Réflexions sur le rapport entre l’opéra comique de Scribe et d’Auber et la cour de Wurtemberg. In J.-C. Yon & C. Reynaud (Eds.), Auber et Scribe, un patrimoine lyrique vivant. Le Concert à la cour (1824). Actéon (1836) (pp. 101–110). Hermann Editeurs.
LibreCat
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 57562
Minetti, E., Capelle, I., Ried, D., & Tumat, A. (2024). HenDi-Data (data package) v6.1.0. Zenodo. https://doi.org/10.5281/ZENODO.14227711
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 57564
Ried, D., Capelle, I., & Minetti, E. (2024). HenDi-ODD v6.1.0. LibreCat University. https://doi.org/10.5281/ZENODO.14227688
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 57566
Ried, D. (2024). HenDi-WebApp v6.1.0. LibreCat University. https://doi.org/10.5281/ZENODO.14227708
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57579
Tumat, A. (2024). Wagners frühe Schauspielmusiken – Ästhetik und Theaterpraxis. Wagner-Spektrum, 2, 71–83.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58131
Tumat, A. (2024). Weltethos and wunderzaichen: Religion in the Music of the Western Avant-garde (D. Höink & Andreas Meyer, Eds.; pp. 27–71). Textum.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56307 | OA
Tumat, A. (2024). Kunst kommt von Verantworten. Zum 100. Geburtstag Giselher Klebes. Takte. Das Bärenreiter-Magazin, 2, 14–15.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=788

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed