Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

294 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, S. (2024). Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 | OA
Barzel, B., Greefrath, G., Nagel, M., & Hoffmann, M. (2024). Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts. mathematik lehren, 242, 42–47.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 | OA
Prediger, S., & Wessel, L. (2024). 31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht. In C. Efing & Z. Kalkavan-Aydin (Eds.), Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis: Vol. Band 3 (pp. 363–372). DE GRUYTER.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54078
Häsel-Weide, U., Graf, L. M., Höveler, K., & Nührenbörger, M. (2024). Fachbezogene Professionalisierung von fachfremd Mathematik unterrichtenden Lehrkräften: Retrospektive Selbsteinschätzungen zur Expertise im Umgang mit Schwierigkeiten beim Mathematiklernen im Anfangsunterricht der Grundschule. HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, 7(1). https://doi.org/10.11576/hlz-6727
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54144
Lankeit, E., & Biehler, R. (2024). The meaning landscape of the concept of the total derivative in multivariable real analysis textbooks: an analysis based on a new model of meaning. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01584-w
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43227
Vitt, V., & Häsel-Weide, U. (2023). Reziprokes Peer-Tutoring zur Förderung von Schüler*innen mit Schwierigkeiten beim Mathematiklernen. In Mathematica Didactica, 46. https://doi.org/10.18716/ojs/md/2023.1671
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43226
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2023). Inklusive Praktiken unterrichtsintegrierter Förderung im Mathematikunterricht. In Mathematica Didactica, 46. https://doi.org/10.18716/ojs/md/2023.1670
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45712
Häsel-Weide, U. (2023). Inklusiver Mathematikunterricht. Mathematiklernen in Vielfalt von Kompetenzen, Wegen und Lernsituationen. Die Grundschulzeitschrift, 339, 6–11.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45713
Graf, L. M., Wienhues, I., & Häsel-Weide, U. (2023). Addition und Subtraktion verstehen. Die Grundschulzeitschrift, 339, 20–23.
LibreCat | Files available
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46757
Schwerin, I., & Häsel-Weide, U. (2023). Second grader´s understanding of doubling and halfing in various representations. In J. Novotna & H. Moraova (Eds.), International Symposium in Elementary Mathematics Teaching. Proceedings: New Directions in Elementary Mathematics Education (pp. 297–305). Charles University.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=98

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed