Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3693 Publications
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52326
Adler, L. (2022). Helmut Lachenmann and Karlheinz Stockhausen: String quartets between avant-garde and tradition. In G. Grujić & S. Pavlović (Eds.), Vlado S. Milošević: Tradition as Inspiration. Thematic proceedings from the 2021 scientific conference (pp. 317–329).
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53084
Grimm, S., Baik, S.-J., Hemberger, P., Kasper, T., Kempf, A. M., & Atakan, B. (2022). Insights into the decomposition of zirconium acetylacetonate using synchrotron radiation: Routes to the formation of volatile Zr-intermediates. Journal of Materials Research, 37(9), 1558–1575. https://doi.org/10.1557/s43578-022-00566-6
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53083
Grimm, S., Hemberger, P., Kasper, T., & Atakan, B. (2022). Mechanism and Kinetics of the Thermal Decomposition of Fe(C5H5)2 in Inert and Reductive Atmosphere: A Synchrotron‐Assisted Investigation in A Microreactor. Advanced Materials Interfaces, 9(22). https://doi.org/10.1002/admi.202200192
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52385
Büttner, D., & Teichwart, T. (2022). Reflektierendes Schreiben im Praxissemester. Eine Untersuchung studentischer Schreibprodukte im Kontext der Forschungswerkstätten „Sprachsensible Schulentwicklung“ im Masterstudiengang Bildungswissenschaften an der Universität Duisburg-Essen. In K. F. Cantone, E. Gürsoy, I. Lammers, & H. Roll (Eds.), Fachorientierte Sprachbildung und sprachliche Vielfalt in der Lehrkräftebildung. Hochschuldidaktische Formate an der Universität Duisburg-Essen (pp. 259–278). Waxmann.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52367 |

Büttner, D., Frank, M., & Geier, T. (2022). „Behinderung“ als Thema von Unterricht. Eine rekonstruktive Fallstudie zur (De-)Konstruktion von Dis*ability. In Y. Akbaba, T. Buchner, A. M. B. Heinemann, D. Pokitsch, & T. Nadja (Eds.), Lehren und Lernen in Differenzverhältnissen (pp. 111–134). Springer.
LibreCat
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 52384
Frank, M., & Büttner, D. (2022). “Bei dir läuft” - Zur Rekonstruktion neuer Sprache in Diskursen migrationsmarkierten Sprachwandels. MPZD, 1(22), 68–84.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45958
Beschle, C. A., & Kovács, B. (2022). Stability and error estimates for non-linear Cahn–Hilliard-type equations on evolving surfaces. Numerische Mathematik, 151(1), 1–48. https://doi.org/10.1007/s00211-022-01280-5
LibreCat
| DOI
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33566
Rezat, S. (Ed.). (2022). Lesen und Schreiben: digital. Praxis Deutsch 292.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54055
Markewitz, F., Holtfreter, S., Kroll, I., & Lisek, G. (Eds.). (2022). Sprache - Text - System. Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41798
Fuchs C. (2022). 大数据、社交媒体和数字异化. 国际社会科学杂志 (Journal of International Social Sciences) 2022 (5), 31–42.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41540
Fuchs C. (2022). 数字资本主义和大数据时代的卢卡奇. 马克思主义与现实 (Marxism & Reality) 年第5期. (shortened article version), 194–202.
LibreCat
2022 | Book | LibreCat-ID: 40121
Fuchs, C. (2022). Verschwörungstheorien in der Pandemie. Wie über COVID-19 im Internet kommuniziert wird. UVK/utb.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 54096
Heise, T. (2022). ‚Konservative Revolution‘ transnational? Der Kulturbund und die “Europäische Revue” als Beispiel für einen europäischen Antiliberalismus der Zwischenkriegszeit. Brücken. Zeitschrift für Sprach-, Literatur- und Kulturwissenschaft , 29(1), 59–76.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53945
Quinting, J., Jonas, K., Kuhn, C., & Stenneken, P. (2022). Emotion Recognition, Empathy, or ToM? The Influence of Social Cognition on Communication in Traumatic Brain Injury. Zeitschrift für Neuropsychologie, 33(2), 59–69. https://doi.org/10.1024/1016-264x/a000355
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53944
Jaecks, P., & Jonas, K. (2022). Digital Assessment of Acquired Alexia and Agraphia: On the Relevance of Written Discourse. Frontiers in Communication, 7. https://doi.org/10.3389/fcomm.2022.798143
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53943
Quinting, J., Stenneken, P., Mahlke, A., de Beer, C., Hogrefe, K., Hussmann, K., Baumgaertner, A., MacDonald, S., & Jonas, K. (2022). Measuring Verbal Reasoning and Executive Strategies in German Speaking People with Cognitive-Communication Disorders: Cross-Cultural Adaptation and Pilot Testing of the FAVRES-DE. Aphasiology, 37(10), 1533–1555. https://doi.org/10.1080/02687038.2022.2107166
LibreCat
| DOI
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 34174 |

Oleff, C. (2022). Proaktives Management von Anforderungsänderungen in der Entwicklung komplexer technischer Systeme (Vol. 406). LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1600
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32677
Markewitz, F. (2022). Argumentieren im Widerstand. In Heidrun Kämper & A. Plewnia (Eds.), Sprache in Politik und Gesellschaft. Perspektiven und Zugänge (pp. 179–195).
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55337
Wachsmuth, H., & Alshomary, M. (2022). “Mama Always Had a Way of Explaining Things So I Could Understand”: A Dialogue Corpus for Learning to Construct Explanations. In N. Calzolari, C.-R. Huang, H. Kim, J. Pustejovsky, L. Wanner, K.-S. Choi, P.-M. Ryu, H.-H. Chen, L. Donatelli, H. Ji, S. Kurohashi, P. Paggio, N. Xue, S. Kim, Y. Hahm, Z. He, T. K. Lee, E. Santus, F. Bond, & S.-H. Na (Eds.), Proceedings of the 29th International Conference on Computational Linguistics (pp. 344–354). International Committee on Computational Linguistics.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55603
Vöing, N. (2022). Wirksamkeit von SoTL im Rahmen hochschuldidaktischer Weiterbildung auf die Weiterentwicklung der (Lehr-)Kompetenz. Das Vertiefungsmodul im Paderborner Zertifikatsprogramm. In U. Fahr, A. Kenner, H. Angenent, & A. Eßer-Lüghausen (Eds.), Hochschullehre erforschen Innovative Impulse für das Scholarship of Teaching and Learning (pp. 363–386). Springer Link. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34185-5
LibreCat
| DOI