Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3618 Publications
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 34174 |

Oleff, C. (2022). Proaktives Management von Anforderungsänderungen in der Entwicklung komplexer technischer Systeme (Vol. 406). LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1600
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32677
Markewitz, F. (2022). Argumentieren im Widerstand. In Heidrun Kämper & A. Plewnia (Eds.), Sprache in Politik und Gesellschaft. Perspektiven und Zugänge (pp. 179–195).
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55337
Wachsmuth, H., & Alshomary, M. (2022). “Mama Always Had a Way of Explaining Things So I Could Understand”: A Dialogue Corpus for Learning to Construct Explanations. In N. Calzolari, C.-R. Huang, H. Kim, J. Pustejovsky, L. Wanner, K.-S. Choi, P.-M. Ryu, H.-H. Chen, L. Donatelli, H. Ji, S. Kurohashi, P. Paggio, N. Xue, S. Kim, Y. Hahm, Z. He, T. K. Lee, E. Santus, F. Bond, & S.-H. Na (Eds.), Proceedings of the 29th International Conference on Computational Linguistics (pp. 344–354). International Committee on Computational Linguistics.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55603
Vöing, N. (2022). Wirksamkeit von SoTL im Rahmen hochschuldidaktischer Weiterbildung auf die Weiterentwicklung der (Lehr-)Kompetenz. Das Vertiefungsmodul im Paderborner Zertifikatsprogramm. In U. Fahr, A. Kenner, H. Angenent, & A. Eßer-Lüghausen (Eds.), Hochschullehre erforschen Innovative Impulse für das Scholarship of Teaching and Learning (pp. 363–386). Springer Link. https://doi.org/10.1007/978-3-658-34185-5
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38066
Steigerwald, J. (2022). Die Vergegenwärtigung höfischer Lustbarkeiten: André Félibiens “Divertissements de Versailles” (1674/1676). In M. Harnack (Ed.), Im-Materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag (pp. 59–72). De Gruyter.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49553
Steigerwald, J. (2022). Problematisches Sehen illusionärer Schönheit: die Armida-Episode in Torquato Tassos “Gerusalemme liberata.” In S. Frommel & U. Pfisterer (Eds.), La Forme idéale à la Renaissance / Forma ideale durante il Rinascimento (pp. 167–178). Campisano Editore.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38069
Steigerwald, J. (2022). Die Geburt der italienischen Liebestragödie. Scipione Maffeis “Merope”. In J. Steigerwald & L. Süwolto (Eds.), ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730). Brill / Fink.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38072
Steigerwald, J. (2022). Der Zorn des ehrlichen Mannes. Die Neudeutung von Molières “Misanthrope” in der ’Deutschen Schaubühne. In L. Süwolto & Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der frühmodernen Welt (Eds.), Theater-Transfers. Akkulturationen des europäischen Dramas in Gottscheds “Deutscher Schaubühne” (1 / 2, pp. 233–253).
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39048
Süwolto, L. (2022). Transformationen des Heroismus in der Tragödie der Frühaufklärung. Geschlechterpoetik in Luise Gottscheds ‚Panthea‘. In L. Süwolto & J. Steigerwald (Eds.), ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1740) (Vol. 1, pp. 251–269). Fink .
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50336
Puscher, S. (2022). Elegische Liebestragödie. Johann Elias Schlegels “Die Trojanerinnen” (1737/47). In L. Süwolto & J. Steigerwald (Eds.), ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730) (pp. 219–251). Brill / Fink. https://doi.org/10.30965/9783846767443
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37240
Wallmeier, N. (2022). Man nehme... den Konjunktiv. Verbformen in Kochrezepten. Praxis Deutsch, 291.
LibreCat
2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37428
Wallmeier, N., Langhanke, R., & Merten, M.-L. (Eds.). (2022). Regionales Sprechen und Schreiben (Vol. 7). Olms.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37434
Bender, M., Bubenhofer, N., Dreesen, P., Georgi, C., Rüdiger, J. O., & Vogel, F. (2022). Techniken und Praktiken der Verdatung. In Diskurse – digital (pp. 137–157). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110721447-007
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37444
Seifert, S., Maitz, K., Riedl, S., Neumaier, A., Stoff, I., & Gasteiger-Klicpera, und B. (2022). Screening zur Erfassung des Leseverständnisses in den Klassen 6 – 7 (SELV 6 – 7). Diagnostica, 68(2), 101–112. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000289
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37448
Seifert, S., Paleczek, L., & Gasteiger-Klicpera, B. (2022). Diagnostik und Differenzierung. In M. Gebhardt & D. Scheer (Eds.), Handbuch der sonderpädagogischen Diagnostik. Einführung in die Status- und Prozessdiagnostik sowie Förderplanung. Regensburger Beiträge zur Inklusions- und Sonderpädagogik.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37447
Seifert, S., Maitz, K., Pendl, D., & Gasteiger-Klicpera, B. (2022). Vergleich unterschiedlicher Instrumente zur Messung von Gesundheitskompetenz im Zusammenhang mit Lesekompetenz und kognitiven Fähigkeiten von Jugendlichen. Diagnostica, 68(4), 197–208. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000297
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37446
Seifert, S., & Paleczek, L. (2022). Comparing tablet and print mode of a german reading comprehension test in grade 3: Influence of test order, gender and language. International Journal of Educational Research, 113, Article 101948. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101948
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37441
Paleczek, L., Ender, D., Kogler, A., & Seifert, S. (2022). Comparing Student high and low Reading Performance with Differentiated Digital Reading Materials. European Conference on E-Learning, 21(1), 338–347. https://doi.org/10.34190/ecel.21.1.680
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37438
Kulmhofer-Bommer, A., Seifert, S., Paleczek, L., & Gasteiger-Klicpera, B. (2022). Bending and Bowing: How Teachers Adapt a Vocabulary-Based Reading Program to Their Students Needs. Journal of Education, Article 002205742211126. https://doi.org/10.1177/00220574221112627
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37440
Paleczek, L., Ender, D., Berger, J., Prinz, K., & Seifert, S. (2022). A feasibility study of digital content use in inclusive, Austrian primary school practice. International Journal of Educational Research, 112, Article 101938. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2022.101938
LibreCat
| DOI