Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3384 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34707
Hagengruber, Ruth. “Du Châtelet, Émilie (1706–1749).” In Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences. Cham: Springer International Publishing, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20791-9_410-1.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34706
Hagengruber, Ruth Edith. “Women in Early Modern Philosophy and Science: An Introduction.” In Encyclopedia of Early Modern Philosophy and the Sciences, edited by Dana Jalobenau and Charles T. Wolfe. Cham: Springer International Publishing, 2021. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20791-9_529-1.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 36100
Becker, Rieke. „Kein Grund zum Feiern“. Die Jubiläen der Universität Hamburg 1969 und 1994 im Zeichen politischer Konflikte. Vol. 14. Hamburger Zeitspuren. Hamburg: Dölling und Galitz, 2021.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 27046
Dübbert, Alexander. “Brand Names as Multimodal Constructions. On the Role of Typography as an Additional Indicator of Onymisation.” Linguistics Vanguard 7, no. 1 (2021): 1–11. https://doi.org/10.1515/lingvan-2020-0058.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37276
Dahmen, Stephan. “Risikoeinschätzungsinstrumente Im Kinderschutz. Zwischen Standardisierung Und Situierter Anwendung.” Sozial Extra 45, no. 1 (2021). https://doi.org/10.1007/s12054-020-00349-5.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
Georgi, Christopher. “Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“.” In Angstkonstruktionen, 219–264. Berlin: De Gruyter, 2021. https://doi.org/10.1515/9783110729603-009.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Seifert, Susanne, and Lisa Paleczek. “Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation.” Electronic Journal of E-Learning 19, no. 5 (2021): pp336-348. https://doi.org/10.34190/ejel.19.5.2467.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Seifert, Susanne. “Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade.” Technology, Knowledge and Learning 26, no. 2 (2021): 383–405. https://doi.org/10.1007/s10758-021-09490-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
Krammer, Mathias, Susanne Seifert, and Barbara Gasteiger-Klicpera. “The Presence of Students Identified as Having Special Needs as a Moderating Effect on Their Classmates’ Reading Comprehension Scores in Relation to Other Major Class Composition Effects.” Educational Studies, 2021, 1–19. https://doi.org/10.1080/03055698.2021.1875320.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
Paleczek, Lisa, Susanne Seifert, and Martin Schöfl. “Comparing Digital to Print Assessment of Receptive Vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian Kindergarten.” British Journal of Educational Technology 52, no. 6 (2021): 2145–61. https://doi.org/10.1111/bjet.13163.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Dockrell, J. E., T. C. Papadopoulos, C. L. Mifsud, L. Bourke, O. Vilageliu, E. Bešić, Susanne Seifert, et al. “Teaching and Learning in a Multilingual Europe: Findings from a Cross-European Study.” European Journal of Psychology of Education 37, no. 2 (2021): 293–320. https://doi.org/10.1007/s10212-020-00523-z.
LibreCat | DOI
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 37579
Camberg, Alan Adam. Festigkeitssteigerung von Aluminiumblechformteilen der 5000-Serie durch Erweiterung der Formgebungsgrenzen stark kaltverfestigter Ausgangswerkstoffe. Vol. 2021,52. Schriftenreihe Institut für Leichtbau mit Hybridsystemen. Shaker Verlag, 2021. https://doi.org/10.2370/9783844082715.
LibreCat | DOI
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 39054
Süwolto, Leonie. Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“, 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39458
Scheibe, Volker , Gerd Stein, Claudia Tenberge, and Mareike Bohrmann. “Vom rollfähigen zum programmierbaren Fahrzeug. .” In Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 235–50, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39459
Tenberge, Claudia. “Anregungen für die Unterrichtspraxis - empfehlenswerte Literatur.” In Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 305–15, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39454
Austermann, Ulrike, Berenike Gais, and Claudia Tenberge. “‘Wie lang ist der Dinosaurier?’ Entwicklung eines Messrads zum Messen gekrümmter Linien. .” In Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 35–50, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 38053
Öhlschläger, Claudia, and Antonio Roselli. “Zeit als Widerfahrnis. Ästhetik und Figuration passiv erfahrener Temporalität.” ZfdPh 140, no. 2 (2021): 169–77.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38064
Steigerwald, Jörn. “ Haus-Komödien: Renaissancen des Lustspielsbei Ludovico Ariosto und William Shakespeare (‘I Suppositi’, ‘The Taming of the Shrew’).” In Gattung und Geschlecht. Konventionen und Transformationen eines Paradigmas., edited by Hendrik Schlieper and Merle Tönnies. Wiesbaden: Harrassowitz, 2021.
LibreCat
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39448
Möller, Kornelia, Claudia Tenberge, and Mareike Bohrmann, eds. Die Technische Perspektive Konkret. Begleitband 5 Zum Perspektivrahmen Sachunterricht., 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39937
Depenbusch, Sarah, Elena Bender, and Niclas Schaper. “Prospektive und prozessbezogene Kompetenzanalyse im Digitalisierungskontext – Gestaltung und Erprobung eines Vorgehens.” Zeitschrift für Arbeitswissenschaft 75, no. 4 (2021): 405–23. https://doi.org/10.1007/s41449-021-00276-5.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-615-12704-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed