Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3639 Publications


2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44169
Anthony CJ, Yost M, Howe A, et al. Examining the Measurement Invariance and Convergent Validity of the SSIS-SELb-Student in Austria and Germany. 44th Annual Conference of the International School Psychology Association (ISPA) 2023. In: University of Bologna; 2023.
LibreCat
 

2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 43177
Görel G, Hellmich F, Löper MF. Förderung der sozialen Partizipation von Kindern im inklusiven Unterricht. Workshop auf dem 9. Paderborner Grundschultag. Thema: „Demokratie von Anfang an! Demokratie in der Grundschule erfahren, mitgestalten und reflektieren“. In: Universität Paderborn; 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44077
Maack M. Online load balancing on uniform machines with limited migration. Operations Research Letters. 2023;51(3):220-225. doi:10.1016/j.orl.2023.02.013
LibreCat | DOI
 

2023 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 43374 | OA
Schürmann P. A Formal Comparison of Advanced Digital Signature Primitives.; 2023.
LibreCat | Files available
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44321 | OA
Neumann P. Studien zu Schulleistungen und ihre Aufbereitung. Zeitschrift für Heilpädagogik. 2023;74(5):230-232.
LibreCat | Files available
 

2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 44509
Kruse A. Entwicklung einer Methode zur Integration der Additiven Fertigung in die Serienproduktion am Beispiel des Lasersinterns. Vol 27.; 2023.
LibreCat
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 44545
Müller H, Baumeister J, Bardal EM, Vereijken B, Skjæret-Maroni N. Exergaming in older adults: the effects of game characteristics on brain activity and physical activity. Frontiers in Aging Neuroscience. 2023;15. doi:10.3389/fnagi.2023.1143859
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43170
Labusch A, Eickelmann B. Learning Computational Thinking in Secondary School (Year 8) in Germany in International Comparison: Results from ICILS 2018. In: Keane T, Fluck AE, eds. Teaching Coding in K-12 Schools: Research and Application. Springer International Publishing; 2023:319-329. doi:10.1007/978-3-031-21970-2_21
LibreCat | DOI
 

2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44626
Schulze J, Drossel K, Eickelmann B. Die inhaltliche Ausgestaltung schulischer Medienkonzepte als Gelingensbedingung digitalisierungsbezogener Schulentwicklungsprozesse. In: Irion T, Böttinger T, Kammerl R, eds. Professionalisierung für digitale Bildung im Grundschulalter - Ergebnisse des Forschungsprojekts P3DiG . Waxmann Verlag; 2023:15-30. doi:DOI:10.31244/9783830996415
LibreCat | DOI
 

2023 | Report | LibreCat-ID: 44627
Gerick J, Eickelmann B, Panten B, Rothärmel A, Rau M, Gottschalk T. Abschlussbericht zum Forschungsprojekt ‚Gelingensbedingungen und Transfer von erfolgreichen Digitalisierungsprozessen an Schulen in Nordrhein-Westfalen (GuTe DigiSchulen NRW). Technische Universität Braunschweig/Universität Paderborn; 2023.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed