Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3671 Publications
2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 48998
Autobiographik als ritterschaftliche Selbstverständigung. Ulrich von Hutten, Götz von Berlichingen, Sigmund von Herberstein
T. Moritz, Autobiographik als ritterschaftliche Selbstverständigung. Ulrich von Hutten, Götz von Berlichingen, Sigmund von Herberstein, V & R unipress, Göttingen, 2019.
LibreCat
| Files available
T. Moritz, Autobiographik als ritterschaftliche Selbstverständigung. Ulrich von Hutten, Götz von Berlichingen, Sigmund von Herberstein, V & R unipress, Göttingen, 2019.
2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 50177
Die Entwicklung der Sterne. Eine elementarisierte Betrachtung. Dissertation. Universi-Verlag, Siegen, ISBN 978-3-96182-050-4
S. Hohmann, Die Entwicklung der Sterne. Eine elementarisierte Betrachtung. Dissertation. Universi-Verlag, Siegen, ISBN 978-3-96182-050-4, Universi-Verlag, Siegen, 2019.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Hohmann, Die Entwicklung der Sterne. Eine elementarisierte Betrachtung. Dissertation. Universi-Verlag, Siegen, ISBN 978-3-96182-050-4, Universi-Verlag, Siegen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.
LibreCat
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen)
P. Büker, J. Ogrodowski, in: 2019.
LibreCat
P. Büker, J. Ogrodowski, in: 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 4996 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Investment Timing Effects of Wealth Taxes under Uncertainty and Irreversibility
R. Niemann, C. Sureth-Sloane, Journal of Business Economics 89 (2019) 385–415.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
R. Niemann, C. Sureth-Sloane, Journal of Business Economics 89 (2019) 385–415.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320
Kritische Systemtheorie und Kritische Theorie sozialer Systeme. Ein Plädoyer für eine fruchtbare Unterscheidung
R. Alvear, C. Haker, Leviathan 47 (2019) 498–513.
LibreCat
| DOI
R. Alvear, C. Haker, Leviathan 47 (2019) 498–513.
2019 | Book | LibreCat-ID: 51811
Histories of Computing in Eastern Europe
C. Leslie, M. Schmitt, Histories of Computing in Eastern Europe, Springer International Publishing, Cham, 2019.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Leslie, M. Schmitt, Histories of Computing in Eastern Europe, Springer International Publishing, Cham, 2019.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50496 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Digitalisierung im organisierten Sport – Eine Analyse zur Nutzung digitaler Instrumente in Sportvereinen
L. Riedl, P. Ehnold, T. Schlesinger, in: Sciamus - Sport und Management, 4, 2019, pp. 21–40.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
L. Riedl, P. Ehnold, T. Schlesinger, in: Sciamus - Sport und Management, 4, 2019, pp. 21–40.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27815
Why teachers cooperate: an expectancy-value model of teacher cooperation
K. Drossel, B. Eickelmann, S. van Ophuysen, W. Bos, European Journal of Psychology of Education 34 (2019) 187–208.
LibreCat
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, S. van Ophuysen, W. Bos, European Journal of Psychology of Education 34 (2019) 187–208.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48320
3.5 Kompetenzorientierte Didaktik der Analysis durch Orientierung an real-life tasks–Ein Beispiel für ein Lehrdesign nach dem 4C/ID-Modell
T. Leuders, L. Wessel, in: J. Kreutz, T. Leuders, T. Hellmann (Eds.), Professionsorientierung in der Lehrerbildung: Kompetenzorientiertes Lehren nach dem 4-Component-Instructional-Design-Modell, Springer, Wiesbaden, 2019, pp. 117–134.
LibreCat
T. Leuders, L. Wessel, in: J. Kreutz, T. Leuders, T. Hellmann (Eds.), Professionsorientierung in der Lehrerbildung: Kompetenzorientiertes Lehren nach dem 4-Component-Instructional-Design-Modell, Springer, Wiesbaden, 2019, pp. 117–134.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53976
A tuned hybrid intelligent fruit fly optimization algorithm for fuzzy rule generation and classification
S.M. Mousavi, M. Tavana, N. Alikar, M. Zandieh, Neural Computing and Applications 31 (2019) 873–885.
LibreCat
| DOI
S.M. Mousavi, M. Tavana, N. Alikar, M. Zandieh, Neural Computing and Applications 31 (2019) 873–885.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53971
A hybrid data envelopment analysis and game theory model for performance measurement in healthcare
H. Zare, M. Tavana, A. Mardani, S. Masoudian, M. Kamali Saraji, Health Care Management Science 22 (2019) 475–488.
LibreCat
| DOI
H. Zare, M. Tavana, A. Mardani, S. Masoudian, M. Kamali Saraji, Health Care Management Science 22 (2019) 475–488.