Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3933 Publications
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 13654
Goller, M., Ursin, J., Vähäsantanen, K., Festner, D., & Harteis, C. (2019). Finnish and German student teachers’ motivations for choosing teaching as a career. The first application of the FIT-Choice scale in Finland. Teaching and Teacher Education, 235–248. https://doi.org/10.1016/j.tate.2019.06.023
LibreCat
| DOI
2019 | Patent | LibreCat-ID: 7720
Hammer, M., Förstner, J., & Ebers, L. (2019). Optical transition between two optical waveguides layer and method for transmitting light.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2019 | Misc | LibreCat-ID: 32091
Häsel-Weide, U., Nührenbörger, M., & Reinold, M. (2019). Das Zahlenbuch 4. Förderheft. Klett.
LibreCat
2019 | Misc | LibreCat-ID: 31954
Häsel-Weide, U., Nührenbörger, M., & Reinold, M. (2019). Das Zahlenbuch. Förderkommentar Lernen zum 4. Schuljahr. Klett.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 8800
Rodehutskors, L. M. (2019). Conception of a digital Sales Bonus System based on Blockchain Technology.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 9515
Dirksen, D. (2019). Entwicklung eines Frameworks für Geschäftsmodelle im On-The-Fly Computing.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13747
Henke, L. (2019). Kreativität in der Wirtschaftsinformatik: Ein systematischer Literaturüberblick von Experiment-Designs.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13746
Recker, D. P. (2019). Kreativitäts-Experimente in der Wirtschaftsinformatik - Ein systematischer Literaturüberblick.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 13572
Schulte, T. A. (2019). Eine semantische Analyse von Online-Bewertungen auf digitalen B2B-Märkten.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 9675
Golis, M. (2019). Entwicklung eines Rahmenwerks zur Evaluation von Geschäftsmodellen zur Entscheidungsunterstützung für Kooperationen mit Startups am Beispiel der Schüco International KG.
LibreCat
2019 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 10289
Brockmeier, F. K. (2019). Feasibility study on the use of Hypermedia/HATEOAS using an example of a RESTful API from the financial services environment based on OpenAPI/Swagger.
LibreCat
2019 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 13748
Milder, C. (2019). Externe Stimuli zur Geschäftsmodell-Ideengenerierung: Ein Experimenteller Ansatz.
LibreCat
2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 34167
Riebler, H. (2019). Efficient parallel branch-and-bound search on FPGAs using work stealing and instance-specific designs. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-830
LibreCat
| DOI
2019 | Book | LibreCat-ID: 34492 |

Neumann, P. (2019). Kooperation selbst bestimmt? Interdisziplinäre Kooperation und Zielkonflikte in inklusiven Grundschulen und Förderschulen (Vol. 73). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830990437
LibreCat
| Files available
| DOI
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34494
Idel, T.-S., Lütje-Klose, B., Grüter, S., Mettin, C., Meyer, A., Neumann, P., Büttner, G., Hasselhorn, M., & Schneider, W. (2019). Inklusion im Bremer Schulsystem. In K. Maaz, M. Hasselhorn, T.-S. Idel, E. Klieme, B. Lütje-Klose, P. Stanat, M. Neumann, A. Bachsleitner, J. Lühe, & S. Schipolowski (Eds.), Zweigliedrigkeit und Inklusion im empirischen Fokus. Ergebnisse der Evaluation der Bremer Schulreform (pp. 121–161). Waxmann Verlag GmbH.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 34491
Neumann, P. (2019). Mittendrin oder nur dabei? Sonderpädagogischer Förderbedarf und soziale Partizipation. SCHULE inklusiv, 2, 47.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27994
Bloh, B., & van Ophyusen, S. (2019). The full range of leadership. Welche Zusammenhänge gibt es zwischen Führungsverhalten und schulischen Qualitätsindikatoren? Schulmanagement, 3(1), 23–25.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28003
Bloh, B., Behrmann, L., Homt, M., & van Ophuysen, S. (2019). Forschendes Lernen in der Lehrerausbildung – Gestaltung und Erforschung des Praxissemesters. In M. Degeling, N. Franken, S. Freund, S. Greiten, D. Neuhaus, & J. Schellenbach-Zell (Eds.), Herausforderung Kohärenz: Praxisphasen in der universitären Lehrerbildung. Bildungswissenschaftliche und fachdidaktische Perspektiven (pp. 135–148). Klinkhardt.
LibreCat
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 13653
Harteis, C., Goller, M., & Fischer, C. (2019). Die Auswirkungen der Digitalisierung auf die Bedeutung beruflicher Qualifikation aus betrieblicher Sicht. In J. Seifried, K. Beck, B.-J. Ertelt, & A. Frey (Eds.), Beruf, Beruflichkeit, Employability (pp. 239–253). wbv.
LibreCat
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 8958
Goller, M., Steffen, B., & Harteis, C. (2019). Becoming a Nurse Aide: An Investigation of an Existing Workplace Curriculum in a Nursing Home. Vocations and Learning, 12(1), 67–85. https://doi.org/10.1007/s12186-018-9209-z
LibreCat
| DOI