Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3933 Publications
2019 | Book Review | LibreCat-ID: 36375
European educational research (re)constructed: institutional change in Germany, the United Kingdom, Norway, and the European Union
A. Pöllmann, Compare: A Journal of Comparative and International Education 50 (2019) 1222–1223.
LibreCat
| DOI
A. Pöllmann, Compare: A Journal of Comparative and International Education 50 (2019) 1222–1223.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45389
Mathematical and linguistic features of word problems in grade 4 and 5 German textbooks – A compara-tive corpus linguistic approach
J. Dröse, in: S. Rezat, M. Hattermann, J. Schumacher, H. Wuschke (Eds.), Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development , Paderborn, 2019, pp. 161–166.
LibreCat
J. Dröse, in: S. Rezat, M. Hattermann, J. Schumacher, H. Wuschke (Eds.), Proceedings of the Third International Conference on Mathematics Textbook Research and Development , Paderborn, 2019, pp. 161–166.
2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 48998
Autobiographik als ritterschaftliche Selbstverständigung. Ulrich von Hutten, Götz von Berlichingen, Sigmund von Herberstein
T. Moritz, Autobiographik als ritterschaftliche Selbstverständigung. Ulrich von Hutten, Götz von Berlichingen, Sigmund von Herberstein, V & R unipress, Göttingen, 2019.
LibreCat
| Files available
T. Moritz, Autobiographik als ritterschaftliche Selbstverständigung. Ulrich von Hutten, Götz von Berlichingen, Sigmund von Herberstein, V & R unipress, Göttingen, 2019.
2019 | Dissertation | LibreCat-ID: 50177
Die Entwicklung der Sterne. Eine elementarisierte Betrachtung. Dissertation. Universi-Verlag, Siegen, ISBN 978-3-96182-050-4
S. Hohmann, Die Entwicklung der Sterne. Eine elementarisierte Betrachtung. Dissertation. Universi-Verlag, Siegen, ISBN 978-3-96182-050-4, Universi-Verlag, Siegen, 2019.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
S. Hohmann, Die Entwicklung der Sterne. Eine elementarisierte Betrachtung. Dissertation. Universi-Verlag, Siegen, ISBN 978-3-96182-050-4, Universi-Verlag, Siegen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45061
Inklusion aus der Sicht von Kindern mit dem Förderschwerpunkt Lernen – Überprüfung von Messinvarianz in verschiedenen schulischen Kontexten.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, S. Schwab, M. Gebhardt, in: Köln, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45060
Students with emotional or behavioral problems: Their emotional experience in the classroom during peer interactions.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: Baltimore, MD, United States, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45056
Individual and institutional determinants for primary school teachers’ self-efficacy beliefs regarding inclusive education – Results from qualitative interviews.
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Frank, L. Marwin Felix, in: Porto, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45054
Potential influencing factors for teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, L. Marwin Felix, H. Frank, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45059
Assessing social interaction quality with the Experience Sampling Method
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45057
Peer interactions in everyday school life versus leisure time of adolescents and their emotional experience.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, C. Hinni, M. Venetz, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45058
Erfassung von Merkmalen inklusiven Unterrichts mit der Experience Sampling Method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45055
Applicability of ESM in School: Quality of students' social interaction
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Chantal, in: Aachen, 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19771
Inklusion vom Kind aus denken: Mit der KrafT Bildungsdokumentation den Übergang Kita-Grundschule gemeinsam gestalten. Workshop im Rahmen des 8. Paderborner Grundschultages. Universität Paderborn
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.
LibreCat
P. Büker, S. Meier, J. Ogrodowski, M. Seibel, C. Weiß, in: 2019.
2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19769
Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung: Wie können Kinder, pädagogische Fachkräfte und die Übergangsgestaltung von der Kooperation profitieren? Eröffnungsvortrag zum Fachtag: „Kriterien für eine qualitätsvolle Übergangsgestaltung“ im Bildungshaus Emmerthal (Niedersachsen)
P. Büker, J. Ogrodowski, in: 2019.
LibreCat
P. Büker, J. Ogrodowski, in: 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 4996 |

Investment Timing Effects of Wealth Taxes under Uncertainty and Irreversibility
R. Niemann, C. Sureth-Sloane, Journal of Business Economics 89 (2019) 385–415.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
R. Niemann, C. Sureth-Sloane, Journal of Business Economics 89 (2019) 385–415.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 51320
Kritische Systemtheorie und Kritische Theorie sozialer Systeme. Ein Plädoyer für eine fruchtbare Unterscheidung
R. Alvear, C. Haker, Leviathan 47 (2019) 498–513.
LibreCat
| DOI
R. Alvear, C. Haker, Leviathan 47 (2019) 498–513.
2019 | Book | LibreCat-ID: 51811
Histories of Computing in Eastern Europe
C. Leslie, M. Schmitt, Histories of Computing in Eastern Europe, Springer International Publishing, Cham, 2019.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
C. Leslie, M. Schmitt, Histories of Computing in Eastern Europe, Springer International Publishing, Cham, 2019.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 27815
Why teachers cooperate: an expectancy-value model of teacher cooperation
K. Drossel, B. Eickelmann, S. van Ophuysen, W. Bos, European Journal of Psychology of Education 34 (2019) 187–208.
LibreCat
| DOI
K. Drossel, B. Eickelmann, S. van Ophuysen, W. Bos, European Journal of Psychology of Education 34 (2019) 187–208.
2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48320
3.5 Kompetenzorientierte Didaktik der Analysis durch Orientierung an real-life tasks–Ein Beispiel für ein Lehrdesign nach dem 4C/ID-Modell
T. Leuders, L. Wessel, in: J. Kreutz, T. Leuders, T. Hellmann (Eds.), Professionsorientierung in der Lehrerbildung: Kompetenzorientiertes Lehren nach dem 4-Component-Instructional-Design-Modell, Springer, Wiesbaden, 2019, pp. 117–134.
LibreCat
T. Leuders, L. Wessel, in: J. Kreutz, T. Leuders, T. Hellmann (Eds.), Professionsorientierung in der Lehrerbildung: Kompetenzorientiertes Lehren nach dem 4-Component-Instructional-Design-Modell, Springer, Wiesbaden, 2019, pp. 117–134.
2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 53976
A tuned hybrid intelligent fruit fly optimization algorithm for fuzzy rule generation and classification
S.M. Mousavi, M. Tavana, N. Alikar, M. Zandieh, Neural Computing and Applications 31 (2019) 873–885.
LibreCat
| DOI
S.M. Mousavi, M. Tavana, N. Alikar, M. Zandieh, Neural Computing and Applications 31 (2019) 873–885.