Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1575 Publications


2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 43931
H. Schroeter-Wittke, “Buß- und Bettag (18.11.2015). Lk 13,(1-5)6-9: Denkt um!,” Göttinger Predigtmeditationen, vol. 69, pp. 507–512, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48645
O. Hartung, “Geschichte schreibend lernen,” in Schreiben als Lernen. Kompetenzentwicklung durch Schreiben (in allen Fächern), 1st ed., vol. 8, Sabine Schmölzer-Eibinger and E. Thürmann, Eds. Münster: Waxmann, 2015, pp. 201–216.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48587
O. Hartung, “Generisches Geschichtslernen. Drei Aufgabentypen im Vergleich,” Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, vol. 14E, no. 1, pp. 47–62, 2015, doi: 10.13109/zfgd.2015.14e.1.47.
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48591
O. Hartung, “Die ‘sich ewig wiederholende Arbeit’ des Geschichtsbewusstseins - Sprache als Medium des historischen Lernens,” Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, vol. 09, no. 1, pp. 180–190, 2015, doi: 10.13109/zfgd.2010.09.1.180.
LibreCat | DOI
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48567
O. Hartung and M. Rumpf, Eds., Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen, 1st ed. Wiesbaden: Springer VS, 2015.
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46376
L. Kotthoff, P. Kerschke, H. Hoos, and H. Trautmann, “Improving the State of the Art in Inexact TSP Solving Using Per-Instance Algorithm Selection,” in Learning and Intelligent Optimization, 2015, pp. 202–217.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48646
O. Hartung, “Die Modulwerkstatt – Lehrkompetenzentwicklung in der Weiterbildung für die Weiterbildung,” in Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen, 1st ed., O. Hartung and M. Rumpf, Eds. Wiesbaden: Springer VS, 2015, pp. 155–174.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48680
O. Hartung, “Aktuelle Trends in der Museumsdidaktik und ihre Bedeutung für das historische Lernen,” in Geschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der Gegenwart, 2nd ed., V. Oswalt and H.-J. Pandel, Eds. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag, 2015, pp. 149–168.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48647
O. Hartung, “Schreiben,” in Geschichts-Methodik: Handbuch für die Sekundarstufe I und II, 1st ed., S. Handro and H. Günther-Arndt, Eds. Berlin: Cornelsen, 2015, pp. 221–232.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49043
M. Schulze, Ministry of Planning. Goch: Pagina, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34874
J. Meyer-Hamme, “Formate geschlossener Aufgaben zur Messung von Kompetenzen historischen Denkens,” in Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 13. Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 13“ , M. Waldis and B. Ziegler, Eds. 2015, pp. 139–152.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 34873
J. Meyer-Hamme, “There is not only one worthy way of measuring competencies of historical thinking.,” Public History Weekly, vol. 3, 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34875
J. Meyer-Hamme and A. Körber, “Historical Thinking, Competencies and their Measurement: Theoretical Challenges and Testing Concepts,” in New Directions in Assessing Historical Thinking, 1st ed., P. Seixas and K. Ercikan, Eds. Nee York: Roudledge, 2015, pp. 89–101.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50761
M. Röder, A. Both, and A. Hinneburg, “Exploring the Space of Topic Coherence Measures,” 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34966
J. Süßmann, “Der Garten als Bauakt. Zur Einrichtung ›natürlicher‹ Herrschaft in der Wörlitzer Landschaftsarchitektur,” in Politische Gartenkunst? Landschaftsgestaltung und Herrschaftsrepräsentation des Fürsten Franz von Anhalt-Dessau in vergleichender Perspektive: Wörlitz, Sanssouci und Schwetzingen, A. Pečar and H. Zaunstöck, Eds. Halle: Mitteldeutscher Verlag, 2015, pp. 14–23.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34961
J. Süßmann, “The Francke Foundations as ›Building Acts‹. An Analysis of their Pragmatics,” in strong roots – inspiring vision. The Francke Foundations as Social and Educational Architecture in the Protestant Baroque, vol. 33, Halle: Verlag der Franckeschen Stiftungen, 2015, pp. 217–225.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34960
J. Süßmann, “Die Franckeschen Stiftungen als Bauakte. Eine Analyse ihrer Pragmatik,” in tief verwurzelt – hoch hinaus. Die Baukunst der Franckeschen Stiftungen als Sozial- und Bildungsarchitektur des protestantischen Barock. [Katalog der Jahresausstellung der Franckeschen Stiftungen vom 12. September 2015 bis 21. Februar 2016], vol. 33, Halle, 2015, pp. 143–149.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25481
M. Saleem and A.-C. Ngonga Ngomo, “HiBISCuS: Hypergraph-Based Source Selection for SPARQL Endpoint Federation,” in The Semantic Web: Trends and Challenges - 11th International Conference, {ESWC} 2014, Anissaras, Crete, Greece, May 25-29, 2014. Proceedings, 2014, vol. 8465, pp. 176–191, doi: 10.1007/978-3-319-07443-6\_13.
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25482
A.-C. Ngonga Ngomo, M. Ahmed Sherif, and K. Lyko, “Unsupervised Link Discovery through Knowledge Base Repair,” in The Semantic Web: Trends and Challenges - 11th International Conference, {ESWC} 2014, Anissaras, Crete, Greece, May 25-29, 2014. Proceedings, 2014, vol. 8465, pp. 380–394, doi: 10.1007/978-3-319-07443-6\_26.
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25489
A. Rula, M. Palmonari, A.-C. Ngonga Ngomo, D. Gerber, J. Lehmann, and L. Bühmann, “Hybrid Acquisition of Temporal Scopes for RDF Data,” in The Semantic Web: Trends and Challenges - 11th International Conference, {ESWC} 2014, Anissaras, Crete, Greece, May 25-29, 2014. Proceedings, 2014, vol. 8465, pp. 488–503, doi: 10.1007/978-3-319-07443-6\_33.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D1-60132-140-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed