Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

1778 Publications


2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48645
Hartung O. Geschichte schreibend lernen. In: Schmölzer-Eibinger Sabine, Thürmann E, eds. Schreiben als Lernen. Kompetenzentwicklung durch Schreiben (in allen Fächern). Vol 8. 1st ed. Fachdidaktische Forschungen. Waxmann; 2015:201-216.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48587
Hartung O. Generisches Geschichtslernen. Drei Aufgabentypen im Vergleich. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik. 2015;14E(1):47-62. doi:10.13109/zfgd.2015.14e.1.47
LibreCat | DOI
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 48591
Hartung O. Die “sich ewig wiederholende Arbeit” des Geschichtsbewusstseins - Sprache als Medium des historischen Lernens. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik. 2015;09(1):180-190. doi:10.13109/zfgd.2010.09.1.180
LibreCat | DOI
 

2015 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48567
Hartung O, Rumpf M, eds. Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen. 1st ed. Springer VS; 2015. doi:10.1007/978-3-658-08869-9
LibreCat | DOI
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46376
Kotthoff L, Kerschke P, Hoos H, Trautmann H. Improving the State of the Art in Inexact TSP Solving Using Per-Instance Algorithm Selection. In: Dhaenens C, Jourdan L, Marmion M-E, eds. Learning and Intelligent Optimization. Springer International Publishing; 2015:202–217.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48646
Hartung O. Die Modulwerkstatt – Lehrkompetenzentwicklung in der Weiterbildung für die Weiterbildung. In: Hartung O, Rumpf M, eds. Lehrkompetenzen in der wissenschaftlichen Weiterbildung, Konzepte, Forschungsansätze und Anwendungen. 1st ed. Theorie und Empirie Lebenslangen Lernens (TELLL). Springer VS; 2015:155-174.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48680
Hartung O. Aktuelle Trends in der Museumsdidaktik und ihre Bedeutung für das historische Lernen. In: Oswalt V, Pandel H-J, eds. Geschichtskultur. Die Anwesenheit von Vergangenheit in der Gegenwart. 2nd ed. Forum Historisches Lernen. Wochenschau Verlag; 2015:149-168.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48647
Hartung O. Schreiben. In: Handro S, Günther-Arndt H, eds. Geschichts-Methodik: Handbuch für die Sekundarstufe I und II. 1st ed. Cornelsen; 2015:221-232.
LibreCat
 

2015 | Book | LibreCat-ID: 49043
Schulze M. Ministry of Planning. Pagina; 2015.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34874
Meyer-Hamme J. Formate geschlossener Aufgaben zur Messung von Kompetenzen historischen Denkens. In: Waldis M, Ziegler B, eds. Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 13. Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 13“ . ; 2015:139-152.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 34873
Meyer-Hamme J. There is not only one worthy way of measuring competencies of historical thinking. Public History Weekly. 2015;3.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34875
Meyer-Hamme J, Körber A. Historical Thinking, Competencies and their Measurement: Theoretical Challenges and Testing Concepts. In: Seixas P, Ercikan K, eds. New Directions in Assessing Historical Thinking. 1st ed. Roudledge; 2015:89-101.
LibreCat
 

2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50761
Röder M, Both A, Hinneburg A. Exploring the Space of Topic Coherence Measures. In: Proceedings of the Eight International Conference on Web Search and Data Mining, Shanghai, February 2-6. ; 2015.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25481
Saleem M, Ngonga Ngomo A-C. HiBISCuS: Hypergraph-Based Source Selection for SPARQL Endpoint Federation. In: Presutti V, d’Amato C, Gandon F, d’Aquin M, Staab S, Tordai A, eds. The Semantic Web: Trends and Challenges - 11th International Conference, {ESWC} 2014, Anissaras, Crete, Greece, May 25-29, 2014. Proceedings. Vol 8465. Lecture Notes in Computer Science. Springer; 2014:176-191. doi:10.1007/978-3-319-07443-6\_13
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25482
Ngonga Ngomo A-C, Ahmed Sherif M, Lyko K. Unsupervised Link Discovery through Knowledge Base Repair. In: Presutti V, d’Amato C, Gandon F, d’Aquin M, Staab S, Tordai A, eds. The Semantic Web: Trends and Challenges - 11th International Conference, {ESWC} 2014, Anissaras, Crete, Greece, May 25-29, 2014. Proceedings. Vol 8465. Lecture Notes in Computer Science. Springer; 2014:380-394. doi:10.1007/978-3-319-07443-6\_26
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25489
Rula A, Palmonari M, Ngonga Ngomo A-C, Gerber D, Lehmann J, Bühmann L. Hybrid Acquisition of Temporal Scopes for RDF Data. In: Presutti V, d’Amato C, Gandon F, d’Aquin M, Staab S, Tordai A, eds. The Semantic Web: Trends and Challenges - 11th International Conference, {ESWC} 2014, Anissaras, Crete, Greece, May 25-29, 2014. Proceedings. Vol 8465. Lecture Notes in Computer Science. Springer; 2014:488-503. doi:10.1007/978-3-319-07443-6\_33
LibreCat | DOI
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25491
Khalili A, Auer S, Ngonga Ngomo A-C. conTEXT - Lightweight Text Analytics Using Linked Data. In: Presutti V, d’Amato C, Gandon F, d’Aquin M, Staab S, Tordai A, eds. The Semantic Web: Trends and Challenges - 11th International Conference, {ESWC} 2014, Anissaras, Crete, Greece, May 25-29, 2014. Proceedings. Vol 8465. Lecture Notes in Computer Science. Springer; 2014:628-643. doi:10.1007/978-3-319-07443-6\_42
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19575
Büker P. „Ich bin dafür, dass...“ Kinder gewinnen Standpunkte. Praxis Deutsch, Sonderheft: Durch die Schuljahre 5/6. 2014:96-100.
LibreCat
 

2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 20129
Hamann H, Sayama H, Rieffel J, Risi S, Doursat R, Lipson H. Evolution of Collective Behaviors by Minimizing Surprise. In: 14th Int. Conf. on the Synthesis and Simulation of Living Systems (ALIFE 2014). MIT Press; 2014:344-351. doi:10.7551/978-0-262-32621-6-ch055
LibreCat | DOI
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 26913
Diethelm K, Günther ALB, Schulze MB, Standl M, Heinrich J, Buyken A. Prospective relevance of dietary patterns at the beginning and during the course of primary school to the development of body composition. British Journal of Nutrition. Published online 2014:1488-1498. doi:10.1017/s0007114513004017
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D3-540-32158-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed