Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

5427 Publications


2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48892
Nikfarjam A, Bossek J, Neumann A, Neumann F. Computing Diverse Sets of High Quality TSP Tours by EAX-based Evolutionary Diversity Optimisation. In: Proceedings of the 16th ACM}/SIGEVO Conference on Foundations of Genetic Algorithms. Association for Computing Machinery; 2021:1–11.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 48854
Bossek J, Neumann F, Peng P, Sudholt D. Time Complexity Analysis of Randomized Search Heuristics for the Dynamic Graph Coloring Problem. Algorithmica. 2021;83(10):3148–3179. doi:10.1007/s00453-021-00838-3
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Review | LibreCat-ID: 49589 | OA
Fastlabend-Vargas D. Rezension zu: Dräger, Marco: Denkmäler im Geschichtsunterricht Frankfurt am Main 2021. H-Soz-Kult . Published online 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 49765 | OA
Huybrechts Y. “Der belgische Symbolismus - Interview mit dem Direktor der Alten Nationalgalerie, Dr. Ralph Gleis” (PODCAST). BelgienNet; 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 49752 | OA
Huybrechts Y. “Gebaute Träume - Wohnkultur in Flandern und Wallonien” (VIDEO). BelgienNet; 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 47629
Daniel-Söltenfuß D, Emmler T, Fuge J, eds. The Empty Space. wbv; 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 50469
Schmidt E. Nickl, Benjamin; Popenici, Stefan; Blackler, Deane (Hrsg.): Transnational German Education and Comparative Education Systems. Research and Practice. Cham: Springer, 2020 (Global Germany in transnational dialogues). -- ISBN 978-3-030-36254-6. 178 Seiten, € 72,79. Informationen Deutsch als Fremdsprache. 2021;48(2-3):283-287. doi:10.1515/infodaf-2021-0045
LibreCat | DOI
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 50232
Robaszkiewicz MA, Matzner T, eds. Hannah Arendt: Challenges of Plurality. Springer International Publishing; 2021. doi:10.1007/978-3-030-81712-1
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 45725
Kim JJ, Steinhoff L, Palmatier RW. An Emerging Theory of Loyalty Program Dynamics. Journal of the Academy of Marketing Science. 2021;49(1):71-95. doi:10.1007/s11747-020-00719-1
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35131
Castells-Rufas D, Marco-Sola S, Aguado-Puig Q, et al. OpenCL-based FPGA Accelerator for Semi-Global Approximate String Matching Using Diagonal Bit-Vectors. In: 2021 31st International Conference on Field-Programmable Logic and Applications (FPL). IEEE; 2021. doi:10.1109/fpl53798.2021.00036
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 32488 | OA
Schmidt R, Mindt I. Student engagement in digitalen Lehr-Lern-Szenarien. In: Neiske I, Osthushenrich J, Schaper N, Trier U, Vöing N, eds. Hochschule Auf Abstand. Ein Multiperspektivischer Zugang Zur Digitalen Lehre . Hochschulbildung: Lehre und Forschung. transcript Verlag; 2021:117-140. doi:10.14361/9783839456903-009
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 51044
Muller J. Les « fleaux de nostre ame », Les vices dans la pensée de Montaigne et de Descartes. Bulletin de la Société internationale des amis de Montaigne. 2021;73:285-304. doi:10.48611/ISBN.978-2-406-12607-2.P.0285
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48555
Hartung O, Meyer-Hamme J, Krebs A, Fastlabend-Vargas D. Theorie – Empirie – Reflexivität. Das Paderborner Modell geschichtsdidaktischer Betreuung schulischer Langzeitpraktika von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte. In: Sauer M, Runge F, eds. Geschichtsdidaktische Hochschullehre. Strukturen – Konzepte – Methoden. 1st ed. Wochenschau Verlag; 2021:51-66.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41143
Meyer-Hamme J. „‚...und wie heißt der Mann auf Kaiser Wilhelm?‘ Oder: Zur Bedeutung der Subjektorientierung für das historische Lernen.“ . In: Hellmuth T, Preisinger A, Ottner-Diesenberger C, eds. Schüler und Schülerinnen denken Geschichte. Subjektorientierung im Geschichtsunterricht und in der Politischen Bildung. ; 2021:14–26.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 41145
Meyer-Hamme J, Krebs A. Historisches Lernen digital. Die neue Version der App in die Geschichte. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik. 2021;20:180-196.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41146
Meyer-Hamme J, Körber A, Houghton R. Playing as Learning and Reflecting? Theoretical Perspectives on Digital Historical Culture. London/New York, S. . In: Houghton R, ed. Playing the Crusades. Vol 5. Engaging the Crusades. ; 2021:93-110.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41147
Meyer-Hamme J, Georgi V, Lücke M, Spielhaus R. Erinnerungspraktiken, Geschichtskulturen und historisches Lernen in der deutschen Migrationsgesellschaft (HiLMiG)  . In: DLR-Projektträger , ed. Migration und gesellschaftlicher Wandel – Förderlinie des Bundesministeriums für Bildung und Forschung. ; 2021:16-17.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41141
Meyer-Hamme J, Hartung O, Krebs A, Fastlabend-Vargas D. Theorie – Empirie – Reflexivität. Das Paderborner Modell geschichtsdidaktischer Betreuung schulischer Langzeitpraktika von Lehramtsstudierenden im Fach Geschichte. In: Sauer M, Runge F, eds. Geschichtsdidaktische Hochschullehre. ; 2021:51-66.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28095
Hardes T, Logan D, Sommer C, Klingler F. Poster: Enabling Comparable and Reproducible Simulations for V2X Research. In: 13th IEEE Vehicular Networking Conference (VNC 2021). IEEE; 2021. doi:10.1109/VNC52810.2021.9644677
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28094
Hardes T, Boos C, Sommer C. Towards opportunistic UAV relaying for smart cities. In: ; 2021. doi:10.14279/TUJ.ECEASST.80.1126
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D3-9808659-1-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed