Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
5816 Publications
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24064
Schafer, C., Sauerland, T., Pottebaum, J., Marterer, R., Behnke, D., Wietfeld, C., Gray, P., & Despotov, B. (2017). Cloud-based semantic services for pan-European emergency preparation and planning. 2017 Annual IEEE International Systems Conference, SysCon 2017, Montreal, QC, Canada, April 24-27, 2017, 1–7. https://doi.org/10.1109/SYSCON.2017.7934747
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 42050
Hartung, O., & Memminger, J. (2017). Schreibend Geschichte lernen. Mehr als ein „mündliches Fach“ – die Vielfalt des Schreibens im Geschichtsunterricht entdecken. Zeitschrift Geschichte lernen, 176, 2–11.
LibreCat
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46358
Carnein, M., Assenmacher, D., & Trautmann, H. (2017). An Empirical Comparison of Stream Clustering Algorithms. Proceedings of the ACM International Conference on Computing Frontiers (CF ’17), 361–365. https://doi.org/10.1145/3075564.3078887
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 48706
Krause, D. (2017). Effects of additional knowledge of results on modifying highly practiced acyclic swimming techniques with knowledge of performance. International Journal of Sports Science & Coaching, 12(6), 737–746. https://doi.org/10.1177/1747954117738894
LibreCat
| DOI
2017 | Special Issue | LibreCat-ID: 48952
Themenheft der Zeitschrift Geschichte lernen: Geschichte schreiben. (2017). In J. Memminger & O. Hartung (Eds.), Geschichte lernen (Vol. 176).
LibreCat
| Download (ext.)
2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48863
Bossek, J. (2017). Ecr 2.0: A Modular Framework for Evolutionary Computation in R. Proceedings of the Genetic and Evolutionary Computation Conference Companion, 1187–1193. https://doi.org/10.1145/3067695.3082470
LibreCat
| DOI
2017 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 75
Leffrang, D. (2017). Online-Bewertung und Preissetzung auf Airbnb. Universität Paderborn.
LibreCat
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 50112
Pauls, K. (2017). Dialoge zwischen Museum, Kunst und öffentlichem Raum – Zum Programm der Mitgliederversammlung im Museum Abteiberg, Mönchengladbach. Rundbrief 1 des BDK-Landesverbandes Nordrhein-Westfalen, 3–6.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50327
Autsch, S. (2017). Einführungstexte. In S. Autsch (Ed.), Einspruch. Bd. 1-4: Künstlerische Positionen von Studierenden des Faches Kunst der Universität Paderborn 2013-2017 [= Einführungstexte in den Katalogen 1-4].
LibreCat
2017 | Book | LibreCat-ID: 41126
Meyer-Hamme, J., Trautwein, U., Bertram, C., Borries, B. von, Brauch, N., Hirsch, M., Klausmeier, K., Körber, A., Kühberger, C., Merkt, M., Neureiter, H., Schwan, S., Schreiber, W., Wagner, W., Waldis, M., Werner, M., Ziegler, B., & Zuckowski, A. (2017). Kompetenzen historischen Denkens erfassen. Konzeption, Operationalisierung und erste Befunde des Projekts “Historical Thinking – Competencies in History” (HiTCH).
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34869
Meyer-Hamme, J., & Körber, A. (2017). Kompetenzen historischen Denkens messen?! Herausforderungen – Lösungsansätze – fachdidaktische Implikationen . In M. Waldis (Ed.), Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 15. Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 15“ (1st ed., pp. 248–264).
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49934
Münzmay, A. (2017). Immer Neue Musik im kirchenmusikalischen Raum. Zum Verhältnis von Improvisation, Interpretation und Determination im Vokal- und Orgelwerk von Dieter Schnebel. In M. Saxer & A. Münzmay (Eds.), Musikalische Interpretation im Dialog. Musikwissenschaftliche und künstlerische Praxis (pp. 199–216). text+kritik.
LibreCat
| Files available
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49936 |

Münzmay, A., & Saxer, M. (2017). Notizen zum dialogischen Prinzip der Kultur- und Wissenschaftstechnik Interpretation. In M. Saxer & A. Münzmay (Eds.), Musikalische Interpretation im Dialog - Musikwissenschaftliche und künstlerische Praxis (pp. 6–16). text+kritik.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 49167
Münzmay, A., & Saxer, M. (Eds.). (2017). Musikalische Interpretation im Dialog. Musikalische und musikwissenschaftliche Praxis. text+kritik.
LibreCat
| Files available
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 38524
Prikoszovits, M. (2017). Efing, Christian (Hrsg.): Sprache und Kommunikation in der beruflichen Bildung. Modellierung – Anforderungen – Förderung. Frankfurt am Main: Lang, 2015 (Wissen – Kompetenz – Text, 9). – ISBN 978-3-631-66096-6. 289 Seiten, € 62,95. Informationen Deutsch Als Fremdsprache, 44(2–3), 254–260. https://doi.org/10.1515/infodaf-2017-0034
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 53189
Januszewski, F. (2017). Rational structures on automorphic representations. Mathematische Annalen, 370(3–4), 1805–1881. https://doi.org/10.1007/s00208-017-1567-6
LibreCat
| DOI
2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 32020
Küster, B. (2017). On the semiclassical functional calculus for h-dependent functions. Annals of Global Analysis and Geometry, 52(1), 57–97. https://doi.org/10.1007/s10455-017-9549-1
LibreCat
| DOI
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53498
Englisch, B. (2017). Isidor von Sevilla, Leben und Werk. In P. Thull (Ed.), 60 Porträts aus dem Kirchenrecht. Leben und Werk bedeutender Kanonisten.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48400
Sprütten, F., & Wessel, L. (2017). „9 minus 8, das kommt 1.“ Mathematikunterricht in internationalen Förderklassen (IFK). Ziele und exemplarische Realisierungen. In U. Kortenkamp & A. Kuzle (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2017 (pp. 953–956). WTM-Verlag.
LibreCat
2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48411
Wessel, L. (2017). How do students develop lexical means for understanding the concept of relative frequency? Empirical insights on the basis of trace analyses. In T. Dooley & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1 – 5, 2017) (pp. 1388–1395). DCU Institute of Education and ERME.
LibreCat
| Download (ext.)