Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7026 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
Seifert S, Paleczek L. Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation. Electronic Journal of e-Learning. 2021;19(5):pp336-348. doi:10.34190/ejel.19.5.2467
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
Seifert S. Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade. Technology, Knowledge and Learning. 2021;26(2):383-405. doi:10.1007/s10758-021-09490-w
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
Krammer M, Seifert S, Gasteiger-Klicpera B. The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects. Educational Studies. Published online 2021:1-19. doi:10.1080/03055698.2021.1875320
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
Paleczek L, Seifert S, Schöfl M. Comparing digital to print assessment of receptive vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian kindergarten. British Journal of Educational Technology. 2021;52(6):2145-2161. doi:10.1111/bjet.13163
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37455
Dockrell JE, Papadopoulos TC, Mifsud CL, et al. Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study. European Journal of Psychology of Education. 2021;37(2):293-320. doi:10.1007/s10212-020-00523-z
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37485
Rach S, Liebendörfer M. Die Bedeutung affektiver Merkmale beim Mathematiklernen. In: Hein K, Heil C, Ruwisch S, Prediger S, eds. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2021 Vom GDM-Monat 2021 Der Gesellschaft Für Didaktik Der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021). Beiträge zum Mathematikunterricht. WTM-Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien; 2021:247–248.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37473
Kempen L, Liebendörfer M. University students’ fully digital study of mathematics: an identification of student-groups via their resources usage and a characterization by personal and affective characteristics. Teaching Mathematics and its Applications: An International Journal of the IMA. 2021;40(4):436-454. doi:10.1093/teamat/hrab020
LibreCat | DOI
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 37579
Camberg AA. Festigkeitssteigerung von Aluminiumblechformteilen der 5000-Serie durch Erweiterung der Formgebungsgrenzen stark kaltverfestigter Ausgangswerkstoffe. Vol 2021,52. Shaker Verlag; 2021. doi:10.2370/9783844082715
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30672
Khripko D, Meschede H, Meschede E. Energienachfrage flexibler gestalten. In: Schlüter A, Bernabé-Moreno J, eds. Das Energiesystem der Zukunft in Smart Cities und Smart Rural Areas. Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG; 2021.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 39054
Süwolto L. Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“.; 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39351
Heinze E. Kollusion durch Plattformen - der Einfluss von Tank-Apps auf den Preiswettbewerb von Tankstellen in Deutschland.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39358
Rayhan S. Big Data in Digital Markets - Challenges for Competition Policy to Protect Consumer Welfare.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 39356
Joshan S. Network Development of Low-Cost Carriers at German Airports.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39458
Scheibe V, Stein G, Tenberge C, Bohrmann M. Vom rollfähigen zum programmierbaren Fahrzeug. . In: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht. ; 2021:235-250.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39459
Tenberge C. Anregungen für die Unterrichtspraxis - empfehlenswerte Literatur. In: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht. ; 2021:305-315.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39454
Austermann U, Gais B, Tenberge C. “Wie lang ist der Dinosaurier?” Entwicklung eines Messrads zum Messen gekrümmter Linien. . In: Die technische Perspektive konkret. Begleitband 5 zum Perspektivrahmen Sachunterricht. ; 2021:35-50.
LibreCat
 

2021 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 39962
Ajredini Z. Plattformgestaltungen auf digitalen Märkten - eine Analyse der Wohlfahrtseffekte.; 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29215
Fang D, Drayß D, Lihachev G, et al. 320 GHz Analog-to-Digital Converter Exploiting Kerr Soliton Combs and Photonic-Electronic Spectral Stitching. In: 2021 European Conference on Optical Communication (ECOC). IEEE; 2021. doi:10.1109/ECOC52684.2021.9606090
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36369
Landhäußer S. Multiprofessionelles und inter-institutionelles Netzwerken als Element sozialraumorientierten Handelns. In: Dirks Sebastian , Kessl F, eds. Sozialraumorientierung: Innovation durch Kleinräumigkeit? Die Perspektive der Kinder- und Jugendhilfepraxis. Beltz Juventa; 2021:174-188.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 38053
Öhlschläger C, Roselli A. Zeit als Widerfahrnis. Ästhetik und Figuration passiv erfahrener Temporalität. ZfdPh. 2021;140(2):169-177.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-4244-7911-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed