Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6964 Publications
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47626
Rüther, M. J., Klippstein, S. H., & Schmid, H.-J. (2023). Correlation between SLS-Powder processability and particle properties . PARTEC International Congress on Particle Technology - Book of Abstracts, 172–176.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48218
Wallmeier, N., & Wich-Reif, C. (2023). Vergleichskonstruktionen im Mittelniederdeutschen. In D. Hetjens, A. Lasch, & K. Roth (Eds.), Historische (Morpho-)Syntax des Deutschen (Vol. 14, pp. 35–53).
LibreCat
2023 | Book Review | LibreCat-ID: 48216
Wallmeier, N. (2023). Sarah Ihnen (2000): Relativsätze im Mittelniederdeutschen. Korpuslinguistische Untersuchungen zu Struktur und Gebrauch. In Linguistische Berichte (Vol. 275, pp. 395–398).
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48352
Unruh, R., Böcker, J., & Schafmeister, F. (2023). An Optimized Third-Harmonic Injection Reduces DC-Link Voltage Ripple in Cascaded H-Bridge Converters up to 50% for all Power Factors. 2023 25th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE’23 ECCE Europe). 2023 25th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE’23 ECCE Europe), Aalborg, Denmark. https://doi.org/10.23919/epe23ecceeurope58414.2023.10264313
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 48430
Decking, L. (2023). Zuweisung verteilter Speicher unter Maximierung der minimalen gewichteten Bandbreite.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48529
Hubner-Benz, S., & Frese, M. (2023). Creativity in entrepreneurship: Dancing between nothing and structure. In Handbook of Organizational Creativity. Elsevier. https://doi.org/10.1016/b978-0-323-91841-1.00024-5
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48543 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Groß, A., Singh, A., Banh, N. C., Richter, B., Scharlau, I., Rohlfing, K. J., & Wrede, B. (2023). Scaffolding the human partner by contrastive guidance in an explanatory human-robot dialogue. Frontiers in Robotics and AI, 10. https://doi.org/10.3389/frobt.2023.1236184
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 48666
Dumitrescu, R., & Koldewey, C. (Eds.). (2023). Datengestützte Produktplanung (Vol. 408). Heinz Nixdorf Institut. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1667
LibreCat
| DOI
2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 45658
Grotegut, L. (2023). GEProS - Entwicklung und Evaluation einer digitalen Simulation zur Förderung diagnostischer Kompetenz von Lehramtsstudierenden. Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1753
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48938
Schulze, M. (2023). Juryarbeit. In Kunstverein Hannover (Ed.), Handbuch zur 90. Herbstausstellung des Kunstvereins Hannover (pp. 13–16).
LibreCat
2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 49155
Triebus, M. (2023). Belastungsgerechte Auslegung automobiler Leichtbaustrukturen aus pressgehärtetem Stahl und kohlenstofffaserverstärktem Kunststoff. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1719
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 49164
Neumann, A., & Kammeyer, K. (2023). Jesus heilt. Warum nicht alle? Heilungswunder aus der Perspektive von Menschen mit Behinderung. Religion 5-10, 52, 12–15.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42641 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Scharlau, I. (2023). Wissenschaft und Alltagserfahrung: Überlegungen zur Wissenschaftsdidaktik der Psychologie. In G. Reinmann & R. Rhein (Eds.), Wissenschaftsdidaktik II: Einzelne Disziplinen (pp. 49–74). transcript.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Dissertation | LibreCat-ID: 46967
Hahn, C. A. (2023). Learning the pronunciation of segmental features of english phonology at german primary schools. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-1802
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48374
Schulze, M. B., Haardt, J., Amini, A. M., Kalotai, N., Lehmann, A., Schmidt, A., Buyken, A., Egert, S., Ellinger, S., Kroke, A., Kühn, T., Louis, S., Nimptsch, K., Schwingshackl, L., Siener, R., Zittermann, A., Watzl, B., & Lorkowski, S. (2023). Protein intake and type 2 diabetes mellitus: an umbrella review of systematic reviews for the evidence-based guideline for protein intake of the German Nutrition Society. European Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1007/s00394-023-03234-5
LibreCat
| DOI
2023 | Book Review | LibreCat-ID: 48433 |
![Open access file OA](https://ris.uni-paderborn.de/images/access_open.png)
Böttger, L. (2023). Lydia Böttger (Universität Paderborn) rezensiert: Burwitz-Melzer, Eva; Riemer, Claudia; Schmelter, Lars (Hrsg.) (2022): Feedback beim Lehren und Lernen von Fremd- und Zweitsprachen. Arbeitspapiere der 42. Frühjahrs- konferenz zur Erforschung des Fremdsprachenunterrichts. [Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik]. Tübingen: Narr Francke Attempto, 245 Seiten. ISBN 978-3- 8233-8569-1. In www.daz-portal.de.
LibreCat
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48456
Jankovic, N., Schmitting, S., Stutz, B., Krüger, B., Buyken, A., & Alexy, U. (2023). Alignment between timing of ‘highest caloric intake’ and chronotype in relation to body composition during adolescence: the DONALD Study. European Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1007/s00394-023-03259-w
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 42461
Topalović, E., & Blachut, A. (2023). Verben in Szenen. Grammatikgespräche im Sprachvergleich. Grundschule Deutsch, 79, Article 25–28.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48349
Stefszky, M., vom Bruch, F., Santandrea, M., Ricken, R., Quiring, V., Eigner, C., Herrmann, H., & Silberhorn, C. (2023). Lithium niobate waveguide squeezer with integrated cavity length stabilisation for network applications. Optics Express, 31(21), Article 34903. https://doi.org/10.1364/oe.498423
LibreCat
| DOI
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 48602
Rybska, E., Dudziak, R., & Pollmeier, P. (2023). Evidence-based practices in teaching. Problemy Wczesnej Edukacji, 56(1), 89–108. https://doi.org/10.26881/pwe.2023.56.06
LibreCat
| DOI