Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9775 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43488
Ekinci, Y., & Günesli, H. (2017). Zwischenergebnisse der Studie “Mehrsprachigkeit im Alltag von Schule und Unterricht in Deutschland.” In D. Cailleux, S. Sankho, & J.-R. Raviot (Eds.), Situations de plurilinguisme et politiques du multilinguisme en Europe (pp. 99–111). Peter Lang P.I.E. https://doi.org/10.3726/978-3-0352-6627-6
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41529
Taube, A., Reschetnik, W., Pauli, L., Hoyer, K.-P., Kullmer, G., & Schaper, M. (2017). Numerische und mechanische Untersuchung additiv gefertigter TiAl6V4 Gitterstrukturen. In Additive Fertigung von Bauteilen und Strukturen. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-17780-5_13
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44417
Ahrens, S. (2017). Das nackte Überleben. Jörg Später begibt sich auf die Suche von Siegfried Kracauer. Jüdische Allgemeine, Nr. 1 , 18.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44415
Ahrens, S. (2017). Der Sog verborgener Bilder [über die Rekonstruktion und Restaurierung von Adamu Halilus Shaihu Umar]. Film-Dienst Nr. 3 , 24f.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44414
Ahrens, S. (2017). Robert Beavers [Besprechung von Rebekah Ruttloff (Hg,): Robert Beavers. Wien, Synema, 2017]. Filmbulletin Nr. 3 , 61.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 44337
Burban, I., & Drozd, Yu. (2017). Maximal Cohen-Macaulay modules over non-isolated surface singularities and matrix problems (1178th ed., Vol. 248). https://doi.org/10.1090/memo/1178
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44561
Adelmann, R. (2017). Plattformen zwischen regulativen Modellen und dezentralen Praxen. In J. Wehner (Ed.), Bedeutende Daten – Beobachten und beobachtet werden in den Medien (pp. 35–50). VS Springer.
LibreCat
 

2017 | Book Review | LibreCat-ID: 44562
Adelmann, R. (2017). Rezension von “Zygmunt Bauman, David Lyon: Daten, Drohnen, Disziplin - Ein Gespräch über flüchtige Überwachung.” In rezens.tfm.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44720
Herzig, B. (2017). Lernen mit und über Digitale Medien – Zugänge zu programmierbaren Modellen. Bildung. bildung+schule digital, Heft 1/2017, 11–14.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44727
Herzig, B., & Grafe, S. (2017). «Reflexives Lernen mit Multimedia. Ein Beitrag zum Umgang mit dem Verhältnis von erziehungswissenschaftlichem Wissen und Unterrichtspraxis». In Jahrbuch Medienpädagogik 3 (2003) (MedienPädagogik, MedienPäd.Retro) (pp. 203–229). https://doi.org/doi:10.21240/mpaed/retro/2017.07.12.X
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44724
Herzig, B. (2017). Programmieren in der Schule. LA-MULTIMEDIA 1-2017, 10–13.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 44985
Brehm, M., Kafka, A., Bamler, M., Kühne, R., Schüürmann, G., Sikk, L., Burk, J., Burk, P., Tamm, T., Tämm, K., Pokhrel, S., Mädler, L., Kahru, A., Aruoja, V., Sihtmäe, M., Scott-Fordsmand, J., Sorensen, P. B., Escorihuela, L., Roca, C. P., … Rallo, R. (2017). An Integrated Data-Driven Strategy for Safe-by-Design Nanoparticles: The FP7 MODERN Project. Adv. Exp. Med. Biol., 947, 257–301. https://doi.org/10.1007/978-3-319-47754-1_9
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36484
Bruns, J., & Eichen, L. (2017). Individuelle Förderung im Kontext früher mathematischer Bildung. In S. Schuler, C. Streit, & G. Wittmann (Eds.), Perspektiven mathematischer Bildung im Übergang vom Kindergarten zur Grundschule (pp. 125–138). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-12950-7_9
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45341
Schönherr, J., & Schukajlow, S. (2017). Does students’ interest in a mathematical problem depend on the problem’s connection to reality? An analysis of students’ interest and pre-service teachers’ judgments of students’ interest in problems with and without a connection to reality. ZDM Mathematics Education, 49(3), 367–378. https://doi.org/10.1007/s11858-016-0819-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45336
Schönherr, J., Schukajlow, S., & Leopold, C. (2017). Make a drawing. Effects of strategic knowledge, drawing accuracy, and type of drawing on students’ mathematical modelling performance. Educational Studies in Mathematics, 95(1), 53–78. https://doi.org/10.1007/s10649-016-9736-1
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 29462
Sadeghi-Kohan, S., Kamal, M., & Navabi, Z. (2017). Self-Adjusting Monitor for Measuring Aging Rate and Advancement. IEEE Transactions on Emerging Topics in Computing, 8(3), 627–641. https://doi.org/10.1109/tetc.2017.2771441
LibreCat | DOI
 

2017 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29463
Jenihhin, M., Kamkin, A., Navabi, Z., & Sadeghi-Kohan, S. (2017). Universal mitigation of NBTI-induced aging by design randomization. 2016 IEEE East-West Design & Test Symposium (EWDTS). https://doi.org/10.1109/ewdts.2016.7807635
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 24212
Gudyriev, S., Scheytt, C., Kress, C., Yan, L., Christian, M., & Zimmermann, L. (2017). Fully-Differential, Hybrid, Multi-channel 4x25Gbps Direct Direction Receiver in 0.25\textmum BiCMOS SiGe Technology. OSA Frontiers in Optics + Laser Science. https://doi.org/10.1364/FIO.2017.FM3A.3
LibreCat | Files available | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 45590
Kesternich, M., Reif, C., & Rübbelke, D. (2017). Recent Trends in Behavioral Environmental Economics. Environmental and Resource Economics, 67(3), 403–411. https://doi.org/10.1007/s10640-017-0162-3
LibreCat | DOI
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 46141
Freudinger, M. (2017). Shoulda, Coulda, Woulda – Non-Canonical Forms on the Move? Zeitschrift Für Anglistik Und Amerikanistik, 65(3), 319–337. https://doi.org/10.1515/zaa-2017-0031
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-4244-8864-3

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed