Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4699 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50409
Schoenherr, Johanna. “Personalizing Real‐world Problems: Posing Own Problems Increases Self‐efficacy Expectations, Intrinsic Value, Attainment Value, and Utility Value.” British Journal of Educational Psychology, Wiley, 2024, doi:10.1111/bjep.12653.
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53624
Neuhausen, Timo, and Michael Ahlers. “Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse.” Musik – Digitalisierung – Bildung, edited by Daniela Neuhaus and Helmke Jan Keden, kopaed, 2024, pp. 77–96.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50318
Autsch, Sabiene. “Street Signs, New York (2018). .” Festschrift für Thomas Krettenauer.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz, Friedrich. ““Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt.” Invective Discourse, edited by Simon Meier-Vieracker et al., vol. 34, Walter de Gruyter, 2024, pp. 129–47.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz, Friedrich. “Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte ‘Schulprogramm’ hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert.” Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte, edited by Vedad Smailgic, Stauffenburg, 2024, pp. 15–41.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54052
Markewitz, Friedrich. Ironie. Winter, 2024.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
Grüter, Sandra, et al. “Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi).” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 5, no. 3, 2024, doi:10.21248/qfi.131.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54318
Weiler, David, et al. “Evaluation of a University Seminar on the Use of Digital Media in the Physics Classroom.” Journal of Physics: Conference Series, vol. 2750, no. 1, 012041, IOP Publishing, 2024, doi:10.1088/1742-6596/2750/1/012041.
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54313
Weiler, David, et al. “Evaluation of a University Seminar on the Use of Digital Media in the Physics Classroom.” Journal of Physics: Conference Series, vol. 2750, no. 1, 012041, IOP Publishing, 2024, doi:10.1088/1742-6596/2750/1/012041.
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54356
Unruh, Roland, et al. “Experimentally Verified 22 KW, 30 KHz LLC Resonant Converter Design with New Control for a 1 MW Cascaded H-Bridge Converter.” ECCE Europe 2024; IEEE Energy Conversion Congress & Exposition Europe.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-4503-0717-8

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed