Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

4698 Publications


2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50409
Schoenherr, J. (2024). Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology. https://doi.org/10.1111/bjep.12653
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53624
Neuhausen, T., & Ahlers, M. (2024). Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse. In D. Neuhaus & H. J. Keden (Eds.), Musik – Digitalisierung – Bildung (pp. 77–96). kopaed.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50318
Autsch, S. (n.d.). Street Signs, New York (2018). . In Festschrift für Thomas Krettenauer.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz, F. (2024). “Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt. In S. Meier-Vieracker, H. Kämper, & I. H. Warnke (Eds.), Invective Discourse (Vol. 34, pp. 129–147). Walter de Gruyter.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz, F. (2024). Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte “Schulprogramm” hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert. In V. Smailgic (Ed.), Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte (pp. 15–41). Stauffenburg.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54052
Markewitz, F. (2024). Ironie (Vol. 31). Winter.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
Grüter, S., Gorges, J., Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Wild, E. (2024). Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, 5(3). https://doi.org/10.21248/qfi.131
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54318
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2024). Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), Article 012041. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54313
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2024). Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), Article 012041. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | DOI
 

2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 36800 | OA
Busch, M., & Hausotte, T. (2023). Simulation-based investigation of the metrological interface structural resolution capability of X-ray computed tomography scanners. Journal of Sensors and Sensor Systems, 12(1), 1–8. https://doi.org/10.5194/jsss-12-1-2023
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-4503-5572-8

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed