Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
7280 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41063
H. Schroeter-Wittke, “Als ob... Was unterscheidet die Lernorte Schule und Gemeinde?,” in „Weil man halt ja nebenbei, so etwas gelernt hat...“ Lernortspezifische Jugendtheologie in Schule und Gemeinde. , vol. 4, O. Reis, T. Schlag, H. Roose, and P. C. Höring, Eds. Stuttgart: Calwer Verlag, 2020, pp. 22–33.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41079
H. Schroeter-Wittke and I. Kirsner, “1. Sonntag nach Weihnachten 27.12.2020. Lukas 2,(22-24)25-38(39-40): Missionarische Spiritualität ,” Predigtstudien III/1, pp. 72–79, 2020.
LibreCat
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 30983
K. Schubert, “Okkasionalismus,” in WSK Band 6 (Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft): Text- und Diskurslinguistik., vol. Band 6, C. Gansel, C. Spieß, and Walter de Gruyter Online Datenbank, Eds. 2020.
LibreCat
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 30982
K. Schubert, “Neologismus,” in WSK Band 6 (Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft): Text- und Diskurslinguistik., vol. Band 6, C. Gansel, C. Spieß, and Walter de Gruyter Online Datenbank, Eds. 2020.
LibreCat
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 30981
K. Schubert, “Archaismus,” in WSK Band 6 (Wörterbücher zur Sprach- und Kommunikationswissenschaft): Text- und Diskurslinguistik., vol. Band 6, C. Gansel, C. Spieß, and Walter de Gruyter Online Datenbank, Eds. 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41299
J. J. Kim, L. Steinhoff, and R. W. Palmatier, “An emerging theory of loyalty program dynamics,” Journal of the Academy of Marketing Science, vol. 49, no. 1, pp. 71–95, 2020, doi: 10.1007/s11747-020-00719-1.
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24023
M. Bahmanian, S. Fard, B. Koppelmann, and C. Scheytt, “Wide-Band Frequency Synthesizer with Ultra-Low Phase Noise Using an Optical Clock Source,” 2020, doi: 10.1109/IMS30576.2020.9224118.
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24903
N. F. Tolksdorf, F. Viertel, and K. J. Rohlfing, “Do Shy Children Behave Differently than Non-shy Children in a Long-term Child-robot Interaction?,” 2020, doi: 10.1145/3371382.3378367.
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 24904
N. F. Tolksdorf and K. J. Rohlfing, “Parents’ Views on Using Social Robots for Language Learning,” 2020, doi: 10.1109/ro-man47096.2020.9223540.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20260
C. E. Crawshaw, F. Kern, U. Mertens, and K. Rohlfing, “Children’s Narrative Elaboration After Reading a Storybook Versus Viewing a Video,” Frontiers in Psychology, vol. 11, 2020, doi: 10.3389/fpsyg.2020.569891.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40245
B. Herzig, “Digitalisierung, Medienbildung und Medienkompetenz. Verhältnisbestimmungen und Implikationen für die Lehrerbildung und den Lehrerberuf.,” in Digital?! Perspektiven der Digitalisierung für den Lehrerberuf und die Lehrerbildung (Beiträge zur Lehrerbildung und Bildungsforschung, Band 5), 1st ed., M. Rothland and S. Herrlinger, Eds. Münster: Waxmann, 2020, pp. 35–50.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40284
B. Herzig, “Bildung in der digitalen Welt. Digitalisierungsbezogene Kompetenzen von Lehrpersonen,” Schulmagazin 5-10: Impulse für kreativen Unterricht, no. 4, pp. 7–11, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 40288
B. Herzig, “Medienbildung in der Grundschule - ein konzeptioneller Beitrag zur Auseinandersetzung mit (digitalen) Medien.,” Zeitschrift für Grundschulforschung, no. 13, pp. 1–18, 2020, doi: 10.1007/s42278-019-00064-5.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 41027
M. A. Nowroozi et al., “High cycle life all-solid-state fluoride ion battery with La<jats:sub>2</jats:sub>NiO<jats:sub>4+d</jats:sub> high voltage cathode,” Communications Materials, vol. 1, no. 1, Art. no. 27, 2020, doi: 10.1038/s43246-020-0030-5.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 20210
K. Rohlfing, A. Grimminger, and B. Wrede, “The role of caregivers in keeping a child-robot interaction going.,” in International perspectives on digital media and early literacy: The impact of digital devices on learning, language acquisition and social interaction., K. Rohlfing and C. Müller-Brauers, Eds. 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24458
N. F. Tolksdorf, S. Siebert, I. Zorn, I. Horwath, and K. J. Rohlfing, “Ethical Considerations of Applying Robots in Kindergarten Settings: Towards an Approach from a Macroperspective,” International Journal of Social Robotics, pp. 129–140, 2020, doi: 10.1007/s12369-020-00622-3.
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20257
T. Kohlmeyer, O. Reis, F. Viertel, and K. Rohlfing, “Wie meinst du das? - Begriffserwerb im Religionsunterricht ,” Theo Web, 2020, doi: 10.23770/tw0137.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 20241
N. F. Tolksdorf, S. Siebert, I. Zorn, I. Horwarth, and K. Rohlfing, “Ethical considerations of applying robots in kindergarten settings: Towards an approach from a macroperspective.,” International Journal of Social Robotics, 2020, doi: 10.1007/s12369-020-00622-3.
LibreCat
| DOI