Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

11500 Publications


2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40467
Nassar, Hamza. Mergers on Digital Markets - An Economic Analysis. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40510
Podworny, Susanne, et al. “Grade 6 Students’ Perception and Use of Data-Based Decision Trees.” Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/iase.icots11.t2h3.
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30937
Hüsing, Sven, and Susanne Podworny. “Computational Essays as an Approach for Reproducible Data Analysis in Lower Secondary School.” Proceedings of the IASE 2021 Satellite Conference, International Association for Statistical Education, 2022, doi:10.52041/iase.zwwoh.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41100
Schroeter-Wittke, Harald, and Inge Kirsner. “Man darf die Unterhaltung nicht den Feinden der Unterhaltung überlassen.” Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur, edited by Inge Kirsner and Harald Schroeter-Wittke, 1st ed., Springer VS, 2022, pp. 35–53.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41101
Schroeter-Wittke, Harald. “Gottesdienst feiern.” Handbuch Studierendenseelsorge. Gemeinden – Präsenz an der Hochschule – Perspektiven, edited by Corinna Hirschberg et al., 1st ed., Vandenhoeck & Ruprecht, 2022, pp. 123–31.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41098
Schroeter-Wittke, Harald, and Richard Janus. “Einleitung.” Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren, edited by Richard Janus and Harald Schroeter-Wittke, Springer VS, 2022, pp. 1–6.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41099
Schroeter-Wittke, Harald, and Inge Kirsner, editors. Pandemie im Film. Religiöse und ästhetische Transformationen in der Populärkultur. 1st ed., Springer VS, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 41097
Schroeter-Wittke, Harald, and Richard Janus, editors. Lust und Abgrund. Theologische und kulturwissenschaftliche Zugänge zum Begehren. Springer VS, 2022.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 41008
Dierks, Philipp. Synthesis and Characterization of Multichromophoric Iron(II) Complexes as Novel Photosensitizers. 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1558.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 40518
Pöhler, Alexander. Automatisierte Dezentrale Produktionssteuerung Für Cyber-Physische Produktionssysteme Mit Digitaler Repräsentation Der Beschäftigten. LibreCat University, 2022, doi:10.17619/UNIPB/1-1642.
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41164
Kirchhoff, Jonas, et al. “Situational Development of Low-Code Applications in Manufacturing Companies.” Proceedings of the 25th International Conference on Model Driven Engineering Languages and Systems: Companion Proceedings, ACM, 2022, doi:10.1145/3550356.3561560.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40019
Blumberg, Eva, et al. “Vielfalt Stärken Im Naturwissenschaftlich-Technischen Sachunterricht – Mehrperspektivische Sichtweisen Zur Nutzung Sprachlicher Und Kultureller Heterogenität Im Sachunterricht Der Grundschule Und in Der Sachunterrichtsdidaktischen Lehrer*innenausbildung.” Das Projekt “Vielfalt Stärken,” 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40034
Thonemann, Lisa, et al. “Sachunterricht Lehren in Zeiten Der Pandemie – Eine Online-Befragung Zu Den Auswirkungen Der Digitalen Lehre Auf Den Materialeinsatz in Der Sachunterrichtsdidaktischen Hochschulausbildung.” GDSU-Journal, vol. Heft 13, 2022, pp. 105–08.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40030
Tänzer, Sandra, et al. “Sachunterricht Begründet Planen – Das Prozessmodell Generativer Unterrichtsplanung Sachunterricht (GUS).” GDSU-Journal, vol. Heft 13, 2022, pp. 11–13.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35919
Hellmich, Frank, et al. Effects of the Composition of Pre-Service Teacher Teams on Primary School Students’ Competencies in (Non-)Inclusive Science Lessons. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.” Ghent University, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40038
Deppe, Franziska, et al. “Digitales Sachunterrichtsstudium in Der Corona-Krise – Eine Empirische Evaluationsstudie Zur Rezeption Des Unterstützungsangebots Des Paderborner Lernzentrums „Sachunterrichtstreff“ Bei Sachunterrichtsstudierenden Im Grund- Und Förderschullehramt.” GDSU-Journal, vol. Heft 13, 2022, pp. 98–101.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40450
Schulze, Jan Roland, et al. Effects on Primary and Secondary School Students’ Academic out-of-School Learning Experiences in Science Technology Engineering Mathematics (STEM) Education. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The Impact of Global Realities on the Prospects and Experiences of Educational Research.” Yerevan State University, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40469
Sarsar, Abdelmajid. Monopolbildung im Zuge der Globalisierung und Digitalisierung der GAFA-Unternehmen (Google, Amazon, Facebook, Apple) - eine wettbewerbspolitische Analyse. 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 40474
Bas, Mikail. Kartelle und technischen Absprachen zur Forschung und Entwicklung - Eine wettbewerbspolitische Analyse anhand der Automobilindustrie. 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 40472
Vikue, Baribuma Lucy. Blockchain Technology and the Internet of Thing-Risks and Chances for Supply Chains. 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-931971-15-7

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed